View Full Version : Nytt "Fly&Vin" anyone?
FBU 4EVER
14-08-2007, 15:40
Vi satser primært på torsdag 23/8 siden de fleste kan da og ikke førstkommende som opprinnelig planlagt.
Druen på Aker Brygge kl.17:30-18:00.
Påmeldinger mottas! Jeg er med!
Bizflyer
14-08-2007, 15:42
En halv times fly og vin? Det var da i korteste laget?
BF:D
Originally posted by Bizflyer
En halv times fly og vin? Det var da i korteste laget?
BF:D
Overlydsfart:p
Uansett, jeg er med!
Vi som er med vet selvsagt at 17:30-18:00 er antydet starttidspunkt - slutten er når 251 går i bakken nedenfor Kongeterrassen (OBS FBU 4EVER ny tid 23:25)
FBU 4EVER
14-08-2007, 17:16
Originally posted by LN-KGL
(OBS FBU 4EVER ny tid 23:25)
Oj! Den var ny. Er det noen forandring på den som går 20:45 eller der omkring?
Originally posted by FBU 4EVER
(OBS FBU 4EVER ny tid 23:25)
Oj! Den var ny. Er det noen forandring på den som går 20:45 eller der omkring?
Den går 21:25 fra 20. august
Ankomst på Nærsnes er 18 minutter etter partallstimer.
Ah, neste torsdag passer ypperlig, i motseting til førstkommende.
Dag Viking
14-08-2007, 22:40
Hmm, det er jo en uke for tidlig.
Jeg flytter til Oslo 1. september:D
Jeg er med...gleder meg til å treffe ph-ndr også!!!
arg! Denne datoen ble jo ikke bedre - det er midt i den siste ferieuken min, og mens dere snakker fly og drikekr vin, sitter jeg - med mitt eget glass vin og bald i flyblad mens jeg ser over til Lyngør....
Hei,
Torsdag 23 er ut til å passe for meg også - kommer i land i morgen og skal til Roskilde søndag.
Kan jeg for en senere anledning foreslå spisestedet "Amundsen & Nobile" som har et aeronautisk tema i tillegg til det italiensk-norske?
Eders
Knut Erik
FBU 4EVER
15-08-2007, 10:55
Originally posted by LN-KEH
Hei,
Torsdag 23 er ut til å passe for meg også - kommer i land i morgen og skal til Roskilde søndag.
Kan jeg for en senere anledning foreslå spisestedet "Amundsen & Nobile" som har et aeronautisk tema i tillegg til det italiensk-norske?
Eders
Knut Erik
God ide! Har vært der ved flere anledninger.Meget god italiensk restaurant med brukbart vinkart.Prisnivå litt under Baltazars vinbar.
ENGM RAMP
15-08-2007, 11:31
Hmm, svarte da :cry: Mens dere nyter dette så skal jeg nyte deilig mat & vin i Portugal fra 18 August til 1. September
:colgate:
Next time!
Satser på at jeg kommer også denne gang. Skal på konferanse på Clarion på OSL, men den burde være ferdig i tide slik at jeg når ned til Aker Brygge.
Kan ikke alikevel... Skal på Garden Party hos Petter Stordalen...
FBU 4EVER
16-08-2007, 11:37
Originally posted by EB
Fikk innbydelse jeg også,men takket nei.Man har da sine prioriteringer,EB!:old
Fra spøk til alvor.Dette blir vel det første "Fly&Vin" du går glipp av?
Originally posted by EB
Fikk innbydelse jeg også,men takket nei.Man har da sine prioriteringer,EB!:old
Fra spøk til alvor.Dette blir vel det første "Fly&Vin" du går glipp av?
Han var hvertfall ikke på Fly & Øl.. :rolleyes:
Ser ut til at jeg kan den kvelden. Sign me up!
Skulle gjerne vært meg jeg og , men jeg er i Amsterdam den dagen.
Tar gjerne initiativet til en tilleggskveld til 23.8 .
Lanserer herved 5 september som dato for de som ønsker nok et Fly&Vin Treff og ikke kan 23.8.
Samme opplegg hva angår sted og tid.
Jeg er i byen den datoen og stiller på Druen som første mann.
Det er bare å melde seg på her og.
Da blir det kanskje på druen både før og etter Berlin. :drunk:
FBU 4EVER
16-08-2007, 22:18
Kan sannsynligvis den 5/9 også!
Jeg skulle mer enn gjerne stilt opp på Fly & Vin, men 23.8 er jeg stuck i Tromsø og 05.09 er jeg i Valencia. Jeg satser på at anledningen byr seg en gang senere også.
AirbusTrond
17-08-2007, 20:05
Hadde vært gøy å møte signaturene her inne, men er på Samos ved første treff og på Møre ved andre treff..:( Men fly og øl går vel å kombinere i ensom majestet på Samos, i det minste...
ENGM RAMP
17-08-2007, 22:53
5 September er KONGE, da har jeg fortsatt ferie, så COUNT ME IN hvis det blir den datoen!
:cool:
Originally posted by ENGM RAMP
5 September er KONGE, da har jeg fortsatt ferie, så COUNT ME IN hvis det blir den datoen!
:cool:
Det gjør vi , datoen er firm.
Nå er det fryktelig mange datoer som flyr gjennom luften her, men fly&vin på Druen 23/8 er fortsatt gjeldene?
FBU 4EVER
20-08-2007, 09:34
Den 23/8 er fastlagt og går etter planen.Dette er i øyeblikket hovedarrangementet. Den 5/9 ser ut til å være et nytt,sikkert arrangement for de som ikke kan den 23/8.Endel kan begge datoer,og er hjertelig velkomne til å delta også 5/9.
FBU 4EVER
20-08-2007, 14:50
Da ser påmeldingslistene ut som her:
23/8: FBU 4EVER,someone,LN-KGL,LCH,LN-KEH,ph-ndr,LN-SEK,DY FLYER.
05/9: FBU 4EVER,ENGM RAMP,OJB,imm.
Spørsmålstegn ved følgende: LN-KOG,Dag Viking,EB,CK. Dere tre sistnevnte kan vel 5/9?
Bordbestilling for 23/8 begås imorgen.
Utflyttet
20-08-2007, 14:54
Jeg sitter som tidligere nevnt fast i kunde-klister enda og slipper ikke utenfor byporten denne uken. :(
-A
Hvorfor må det alltid være midt i uken ??? Vi som bor andre steder i landet (utkantstrøkene) ekskluderes glatt fra alle slike treff. Hadde det ikke vært mulig å ta det en lørdag f.eks.? Planlegges det i god tid kan mange andre også få sjansen til å delta......
FBU 4EVER
21-08-2007, 11:39
Originally posted by LN-FHU
Hvorfor må det alltid være midt i uken ??? Vi som bor andre steder i landet (utkantstrøkene) ekskluderes glatt fra alle slike treff. Hadde det ikke vært mulig å ta det en lørdag f.eks.? Planlegges det i god tid kan mange andre også få sjansen til å delta......
Forstår problemet,men flesteparten her på forumet har vel endel familære forpliktelser i helgene. Ikke bare sitter de klistret til PC-forumet alle ukedagene,men å bruke helgen til å treffe de samme folkene.... Det kan bli noen sure kommentarer skulle jeg tro!
FBU 4EVER
21-08-2007, 13:26
Så er bordet bestilt til kl.17:30 torsdag 23/8. For 8 personer.LN-KOG inkludert.
Jeg venter med 5/9 ettersom det ikke er så mange som har meldt seg som sikre.De sikre er: FBU 4EVER,ENGM RAMP,OJB og imm.Spørsmålstegn ved: Dag Viking,EB og CK.
Hvor er alle dere andre?
Originally posted by LN-FHU
Godt forslag!
Kom gjerne med forslag til et treff en helg litt frem i tid...men som FBU4EVER er helgene ofte forbeholdt familien. Selv har jeg jobbhelger 6 helger på rad i september og oktober - da skal det mye til å velge bort en lørdag til... Men er vi tidlig ute kunne vi jo prøve å få booket opp julebordet til en lørdag... Noen utenbys fra må gjerne ta oppgaven...
5/9 tror jeg nok skal gå bra - selv om det egentlig er en hvit dag (les: panikkalder og overvektig!!!)
Originally posted by EB
Kom gjerne med forslag til et treff en helg litt frem i tid...men som FBU4EVER er helgene ofte forbeholdt familien. Selv har jeg jobbhelger 6 helger på rad i september og oktober - da skal det mye til å velge bort en lørdag til... Men er vi tidlig ute kunne vi jo prøve å få booket opp julebordet til en lørdag... Noen utenbys fra må gjerne ta oppgaven...
5/9 tror jeg nok skal gå bra - selv om det egentlig er en hvit dag (les: panikkalder og overvektig!!!)
EB , jeg foreslår julebordet som ifjor , til en onsdag eller torsdag. Som FBU4EVER er inne på så er som regel helgene forbeholdt familie. En reprise på Enoteca tror jeg vil være trivelig.
Det minner meg på at bildene fra sist julebord ikke har blitt lagt ut på forumet.
Det skal jeg gjøre noen med.
For øvrig vil jeg anbefale bindene påmelding til julebord innen en dato uten at tråden her blir på 263 postinger av forumister som kanskje skal eller ikke skal, may be yes - may be no , fint tiltak osv.
No fuss , sign up or leave it.
Var det ikke slikt ifjor? Bindene påmelding og forhåndsbetaling?
FBU 4EVER
22-08-2007, 12:36
Originally posted by Someone
Jo,det var vel det. Og OJB og someone: Det skrives bindende,ikke bindene.;)
Originally posted by Someone
Jo,det var vel det. Og OJB og someone: Det skrives bindende,ikke bindene.;)
Jeg tar den , det går fort i svingene når innlegg skrives fra min side.:-p
Bra!!! Meg kortere frist vil vi også slippe for mye frme og tilbake - men vi kan allerede nå snart finne en dato...
Jeg klarer dessverre ikke å komme i kveld, men jeg er tilbake på track fra og med neste gang. :)
K
FBU 4EVER
23-08-2007, 14:34
Originally posted by Falcon
Jeg klarer dessverre ikke å komme i kveld, men jeg er tilbake på track fra og med neste gang. :)
K
Dvs. 5/9?
Originally posted by Falcon
K
Dvs. 5/9?
Jepps! Æ glær mæ.
FBU 4EVER
24-08-2007, 09:54
Så var gårsdagens "Fly&Vin" historie.Vi ble kun 6 stk (someone,LN-KGL,LN-KEH,LN-SEK,DY Flyer og FBU 4EVER).DY Flyer møtte for første gang.Hyggelig bekjentskap,han Gunnar.
Vi fikk hjørnebord ute på annen etasje med fin utsikt til det meste. Maten besto av fiskesuppe,grønne asparges med parmesan m.m.,toast Skagen til forretter.Hovedrettene besto av grillet ytrefilet,grillet entrecôte,Cajun laks og grillet kyllingbryst med parmesan,pesto etc. Meget god mat.
Viner: Vi startet med 2006 Beneventano Bianco,Vigna Ottieri,en hvit italiener fra Campania. Til laksen var det en 2006 Sauvignon Blanc fra Villa Chiòpris,også denne en hvit italiener,men nå fra grensetraktene mot Slovenia. Til kjøttrettene drakk vi 2005 Dolcetto d'Alba "Coste&Fossati" fra min favorittprodusent G.D.Vajra som holder til i La Morra i "Barolo-land" i Piemonte.Vinen finnes i bestillingsutvalget på Polet,koster litt over 200 kroner pr. flaske,men er verdt hvert øre.Regnes for å være den aller beste Dolcetto d'Alba som lages nå til dags.Unødvendig å si at det var undertegnede som sto for vinvalget :ITA :ITA :ITA
Nå gleder vi oss til reprise 5/9!
Nå gleder vi oss til reprise 5/9!
Nei og nei, jeg er opptatt enda en gang!
AirbusTrond
24-08-2007, 18:03
For meg hoeres dette ut mer som vin, vin, mat, mat + mat og fly enn "vin & fly". :D Men intet passer meg bedre! Faar se om datoen passer neste gang!:)
Man snakker da underveis...:D
Joda, vi snakket fly også!
Skipperen fortalte f.eks om Airways, ATC (eller mangel på sådan) og alternates i den mer ubebodde del av verden. Sibir f.eks.
Så var gårsdagens "Fly&Vin" historie.Vi ble kun 6 stk (someone,LN-KGL,LN-KEH,LN-SEK,DY Flyer og FBU 4EVER).DY Flyer møtte for første gang.Hyggelig bekjentskap,han Gunnar.
Hyggelig og møte dere også. Men det er fortsatt Rune ;)
FBU 4EVER
24-08-2007, 23:55
Originally posted by DYflyer
Hyggelig og møte dere også. Men det er fortsatt Rune ;)
Sorry! Jeg syntes tydelig du sa Gunnar.Men jeg begynner å bli gammel med kanskje litt selektiv hørsel.:huh:
Men du har da ikke flydd 737er da Stein - aha, kanskje var Islander'ne? ;)
Bizflyer
25-08-2007, 00:40
Jeg kan være med 11 eller 12 september! Noen flere som kunne tenke seg fly & vin da?
BF:cool2
Uffda, glemte hele greia! :o :(
FBU 4EVER
26-08-2007, 11:54
Men du har da ikke flydd 737er da Stein - aha, kanskje var Islander'ne? ;)
Ja! Der sa du det! 3 år i sete 0A har gitt meg en dip i venstre øre.737 ville gitt dip i begge.:cry: