PDA

View Full Version : Britannia eller MYT , OSL - TFS


sail4fun
16-11-2004, 23:04
Det ligger ann til en tur til Teneriffe ut på vårparten. Og "enkleste" vei dit ser ut til å være en "kun fly" bilett med Britannia eller MYT, men siden jeg har klart å "snike" meg unna å "omgås" charter PAX i 42år så har jeg vel mest lyst på [SAS]Braathens OSL-LPA og Binter Canaries LPA-TFN.

Om jeg må velge charter selskap, hvem bør jeg for all del unngå ?

Noen som har erfaring med Binter Canaries ? .

Har noen andre gode alternativer OSL-Teneriffe (fortrinnsvis TFS) fra OSL, og da kun -1- flybytte underveis , årets JK slalomtur er ikke gjennomførbar med Jr. ?

:)

/Geir

KLMfan
17-11-2004, 00:01
ville gått for Britannia.....flere gode erfaringer med de framfor MYT......:spin:

Falcon
17-11-2004, 00:11
Det er ikke så stor forskjell på charter og rutegående lenger - og det har jo sine sider å f.eks. fly direkte, ha mulighet til å forhåndsbestille enkelte tax-freevarer, etc...

LCH
17-11-2004, 00:31
Får man ikke fortsatt mat på MyTravel?

Fellowship
17-11-2004, 00:38
Har du lyst til å prøve A330, er jo valget lett....

EB
17-11-2004, 08:16
Pass på benplassen. Hvis du er over 1,80 - så hadde jeg spandert rad ved nødutgang på Britannia. Bra service, bra plass og bra mat....alt i alt kan det bli bedre (plassmessig i allfall) enn SAS Braathens.

ASK
17-11-2004, 13:06
MYT A330 er helt greit det, men siden du reiser med små barn ville jeg kanskje reist med et mindre fly rett og slett på grunn av lang ventetid på bagasje. Tar fort en times tid når over 400 mennesker skal ha bagasjen sin, og en del har mye bagasje..

sail4fun
17-11-2004, 18:29
Originally posted by Cedlind


OSL-MAD/BCN-TFS burde vel også la seg gjøre med rutegående fly?

Absolutt , i år så reiste jeg ;
OSL-CPH-MAD-AGP-TFS , TFS-MAD-CPH-OSL , men det var alene.
Med Jr. og "Den flygende" (som helst ikke flyr på fritiden) med så bør jeg unnngå slik routing...

DY
17-11-2004, 18:30
Forstår ikke hva som e rgalt med å fly direkte med charterfly. Charterselskapene har langt nyere fly enn de fleste ruteselskapene, like god (om ikke bedre) service ombord, og du slipper flybytter etc.Dessuten er det ganske billige billetter....men du får ikke Eurobonuspoeng så .....:)