PDA

View Full Version : Små fly over Atlanteren

AirbusTrond
11-08-2007, 12:25
http://www.aftenposten.no/reise/article1930670.ece

Kjør debatt! :D (Har ikke reist så mange timer i en 757, men vil vel generelt foretrekke et større fly om jeg kunne velge..) Dog viste vel Martins store trip report at det kan være ganske ok også!

Martin
11-08-2007, 13:26
Skjønner ikke, jeg.. Fløy over dammen med 757 i sommer, og hva skulle være så fælt med det? CO hadde kanskje litt smale seter for den brede baken min, men det har vel ikke noe med antall midtganger å gjøre?? Kan forstå at et fly med to midtganger vil gi bedre plass om man vil strekke på beina, men det behovet hadde jeg rett og slett ikke, med unntak av en liten tur på do på tur vestover.

Men nå har jeg aldri flydd widebody heller, da..

LN-KOG
11-08-2007, 15:51
Jeg skjønner heller ikke denne debatten. Det finnes vel ikke noe verre enn å sitte i midtsetet i en 3+5+3 konfigurasjon. I en 3+3 har alle en mulighet til å se ut av vinduet.

Denne aspirerer til årets agurk (etter Märthas englekor, selvfølgelig).

imm
11-08-2007, 16:00
Jeg har flydd 757 til Barbados (Sterling fløy dit via Bangor for en hel del år siden), og må si jeg fikk litt klaus ombord i forhold til 777,747 og 340 som jeg senere har flydd med.

Dag Johnsen
11-08-2007, 16:12
Heisann,

Jeg maa jo ta et av mine favorittfly til forsvar, da B757 er et av de mest anvendelige flyene Boeing har bygget...:old

Foelg med naar ship 130 snart kommer ut fra MCO mod senter med nye seter i oekonimi klasse, individuelle skjermer med AVOD og elektrisk uttak i alle seter...;)

Dag

sail4fun
11-08-2007, 16:14
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann,

Jeg maa jo ta et av mine favorittfly til forsvar, da B757 er et av de mest anvendelige flyene Boeing har bygget...:old

Foelg med naar ship 130 snart kommer ut fra MCO mod senter med nye seter i oekonimi klasse, individuelle skjermer med AVOD og elektrisk uttak i alle seter...;)

Dag

Hei, når vil dere sende de oppgradere fuglene til OSL, ? , tror rett og slett jeg skal teste dere i høst ( i alle fall en vei)

/Geir

LN-MOW
11-08-2007, 16:22
Enig med Dag - 757 er kanskje det mest anvendelige fly som er bygd. Og med min bakgrunn, burde jeg ogsaa ha gode kvalifikasjoner til aa bedoemme det! ^_^

Argumentet om at 757 ikke har like bra IFE som widebody er ogsaa bare tull. Alt kan installeres paa alle flytyper. Baade CO og DL har naa begynt aa installere avansert IFE pss sine 757'er, og jeg regner med at DL's 757'er som skal operere interkont neste aar vil faa dette installert.

Det flyr til og med Yak-42'ere rundt i Russland med seatback video ...

imm
11-08-2007, 16:32
Det er da litt rart at så store selskaper som CO og DL bruker så ufattelig lang tid før de oppgraderer IFE ombord. Det må da være ti år siden jeg fløy Virgin Atlantic til Barbados med skjermer i setene ombord... Burde vært standard på alle langdistansefly spør du meg.
Ellers er det klart at det er av betydning hvor mange seter som settes inn i et fly. Ikke bare størelsen på flyet. Fløy A330 en gang med over 400 passasjerer. Sild i tønne.
Da hjelper det ikke hvor stort flyet måtte være, annet enn at man får litt mer luft rundt seg i et større fly. Litt mer romfølelse. Så blir flyets prestanda en annen diskusjon.

Dag Johnsen
11-08-2007, 16:32
Geir,

Modifiseringen gaar med "nese-til-hale" og de er tilbake i service straks de kommer ut. Det er et veldig aggressivt modifiseringsprogram og alle (41) fly skal bli ferdige i loepet av et par aar.

Det blir vel vilkaarlig hvilken rute de ender opp paa i starten, men jeg vil ikke se bort fra at dere faar se en av de paa OSL snart...? Jeg faar se om jeg har litt "pull" paa routing naar du skal ut og reise...:p

Dag

Dag Johnsen
11-08-2007, 16:47
imm

Det er da litt rart at så store selskaper som CO og DL bruker så ufattelig lang tid før de oppgraderer IFE ombord. Det må da være ti år siden jeg fløy Virgin Atlantic til Barbados med skjermer i setene ombord... Burde vært standard på alle langdistansefly spør du meg.

Vi har ogsaa hatt dette sytemet paa B767 og B777 flyene i mange aar, men nye setesett, AVOD og elektrisk uttak er ikke noe du setter inn over natta og ting kan ta litt tid...;)

Dag

LN-MOW
11-08-2007, 16:48
Originally posted by imm

Det er da litt rart at så store selskaper som CO og DL bruker så ufattelig lang tid før de oppgraderer IFE ombord.

$$$$$$$$$$$$$$ .......

Det har de siste aarene vaert viktigere aa holde skuta flytende enn aa installere underholdning ombord .. naa er finansene bedre og konkurransen hardere paa utenlandsrutene og da blir tilbudet bedre ogsaa.

Someone
11-08-2007, 17:44
Og når er inne på CO

Kellner tester maten:

http://www.chron.com/disp/story.mpl/headline/biz/5045869.html

Tommy777
11-08-2007, 20:27
Jeg tror jeg må hive meg på denne debatten mens jeg venter på Liverpool -Villa avspark.

Ingen som er uenig i at 757 er et meget anvendelig fly. Snakker man utelukkende om penger, er det ingen tvil om at 757 er som skapt bl.a. for tynnere ruter. Men det er en del aspekter som ikke er tatt med i debatten så langt.

Som flyselskap, er 757 en drøm på tynnere, lengre ruter. Her er det penger som teller, ikke passasjerkomfort. Som passasjer, er jeg mer opptatt av min egen komfort og hva som er positivt for meg. Min argumentasjon er gjort på bakgrunn av hva jeg mener som pax. Og min konklusjon er at jeg ALDRI vil sette meg på en 757 i M på flighter over 5 timer med det set-up bl.a. AA, CO og US bruker over atlanteren. I C klasse er det jo helt greit.

Her er bakgrunnen for min argumentasjon:

1. Dersom 757 er satt opp riktig, har jeg ingen problemer med å fly 757 på lengre ruter. Her er to eksempler hvor 757 er brukt riktig på lengre ruter:

http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_PS.php

http://www.eosairlines.com/flyeos/overview/seatCabin.jsf

United har nydelig plass til beina, også i economy class. Det er også 4 toaletter fordelt på de totalt 110 setene som er ombord på UAs ps 757. Det forandrer ikke faktum at sete oppsettet er 3+3 i economy class, noe som er mitt største problem med 757en. Når man reiser to sammen, er setupen de fleste flyselskaper bruker på widebody utrolig mye bedre. 2+4+2 på A330/340, 2+3+2 på 767 og 2+5+2 på 777. Man får sin egne lille to seter, noe som gjør turen hyggeligere og mye mer komfortabel. Det er en grunn til at jeg skyr 747 som pesten i økonomiklasse.. Det samme gjelder 757. 3+3 er bare stress dersom man reiser to eller alene. Masse commotion, masse styr..

Plass er også et meget viktig argument når det gjelder 757. Du har kun en midtgang, noe som gjør ting trangt og man har små områder å bevege seg på. Det er et faktum. Jeg har aldri reist med 757 interkontinentalt, men har masse flighter som er 5-6 timer innenriks USA med denne maskinen. I F/C spiller det ingen rolle, i M spiller det stor rolle. Jeg unngår 757 dersom jeg ikke har oppgradering sikret eller betalt F. Det er ikke hyggelig der bak.. UA med sin Economy Plus og 36" er et gledelig unntak. Dessverre tilbyr hverken CO, AA eller US (som er de store 757 synderne) i nærheten av så mye legroom bak. Scorer man nødutgang plass, kan jo M nærme seg levelig, men reiser man ofte, vet man at sjansen for å få gode seter hver eneste gang er lik null. Og jeg liker å vite hvor jeg skal sitte når jeg bestiller billetten

Så var det antall premium seter. 16 business class seter er ALT for lite. Det gjør at C ofte blir fullt/meget dyrt. Det blir umulig å få fatt i bonusbilletter og det blir umulig å oppgradere. Veldig lite attraktivt for folk som reiser mye i jobben. Destinasjonen OSL er et meget godt eksempel når det gjelder tilgjengeligheten av C seter. Det er ALDRI ledig seter for oppgradering/bonus i C. Bestiller man sent, er man kjempeheldig dersom man klarer å KJØPE et C sete. Bra for CO, elendig for kundene..

Til slutt vet vi at 757en vil forsvinne for godt om få år. Etterfølgeren får meg til å grøsse. Grisefest over atlanteren er helt bak mål.

audunn
11-08-2007, 20:34
Noen som vet om icelandair har fått innstalert PTV på sine fly enda?

sail4fun
11-08-2007, 20:47
Re Co , hvor mange CC' er det ? , ser at det ikke er noe CrewRest (http://www.seatguru.com/airlines/Continental_Airlines/Continental_Airlines_Boeing_757-200_I.php) area, så noe hvile uten øyekontakt med pax er det vel ikke , kjøre man "flat out" service og evnt hviler/besvimer på jumpseat ??

learjet
11-08-2007, 20:58
På osl ruten er det vel 5 CC. 2 i BusinessFirst og 3 bak. Mener jeg. Jeg burde jo ha greie på det men ble plutselig veldig usikker.

Fra OSL så har CC blokket 34DEF som sin crew rest. Og Cockpit får 1 sete i BusinessFirst hvis det er ledig. Er det fullt der så er 16DEF blokket til dem.

s

Tommy777
11-08-2007, 21:18
Originally posted by learjet

På osl ruten er det vel 5 CC. 2 i BusinessFirst og 3 bak. Mener jeg. Jeg burde jo ha greie på det men ble plutselig veldig usikker.

Fra OSL så har CC blokket 34DEF som sin crew rest. Og Cockpit får 1 sete i BusinessFirst hvis det er ledig. Er det fullt der så er 16DEF blokket til dem.

s

Mener å huske at det kun er et BF sete, men dersom setet blir solgt, må pilotene pent nøye seg med rad 16. FAs har en 3 seter på siste rad. Så ikke i nærheten av hva som normalt tilbys på størrre fly...

learjet
11-08-2007, 23:04
helt riktig Tommy. 34DEF er alltid blokkert for cabin crew mens cockpit alltid krysser fingrene for et BF sete. Men ganske ofte så må de ta turen bakover til rad 16.

Det er nok ikke vanskelig å tenke seg hva cockpit crew ønsker seg..... Det er ikke alltid de er like happy når jeg forteller at det blir rad 16 på dem.

s

Thomas
11-08-2007, 23:24
På CO fra OSL er det 9 crew. 1FC 2FO 1FM 5FA.

vs 200
12-08-2007, 01:23
jeg har en fornemmelse som sier at boeing 757 har en litt tøyd grense da den flyr fra osl til yew york, har vel skjedd mer enn en gang at den har måttet ta et pittstopp, og det har i hvertfall skjedd mange ganger at man har måttet tauet droget helt til deiceing og da føler jeg som pax at det er grenser for hva man skal gjøre for å spare penger, er sikkert ikke noen rissiko i den forstand men en ikke planlagt mellomlanding er vel ikke betryggende er det det da? :huh:

LN-MOW
12-08-2007, 02:09
Vaerforholdene raar ingen over. Hvis CO har problemer med maksvektene pga sne paa banen, har andre selskaper det samme - uansett flytype. Er motvinden ekstremt sterk, byr det ogsaa paa problemer. Bare spoer jetBlue - de har regelmessige fuelstops fra California til oestkysten med sine A320'er. Alaska opererte fast med restriksjoner paa sine 737-900'er fra Seattle til Florida inntil de fikk -800.

Flere selskaper opererer oppi maks rekkevidde paa sine 777'er mellom USA og Asia. Det er like mye 'toeyd grense' som den situasjonen du beskriver.

Utflyttet
12-08-2007, 02:19
Skal man bekymre seg for hvor grensene er tøyd så kan dere gå å lese pprune og de mange "outingene" av hvem som har hatt en pan-pan og værre ang. damp i tankene på vei inn til LHR.

-A :)

vs 200
12-08-2007, 02:58
joda jeg er klar over det og et litte side hopp bare, nesten alle fly ulykker som har skommet av teknisk svikt eller feilkonstruksjon har vært kjente farer det skjer ikke noe før det går galt en gang slik er den industrien, men hysj hysj. og så inn på sporet igjen jeg vet at 777 og støre fly oppererer på maks rekkevidde men der har man ikke noe alternative fly som kan fly lengere det har man når det gjelder 757 co har vel ikke så veldig mange 787 og jeg vet ikke om de har 767-200 som jeg kansje ville tro at de kunne fyllt opp og på den måten ha litt mer å gå på, men som jeg sa tidligere det er sikkert ikke noe stort sikkerhetsproblem er vel helst at de som i utgangspunktet ikke liker å fly blir enda mer skeptisk av å tenke på det :lol:

vs 200
12-08-2007, 02:59
kom vist til skade å være vel forrutt for min tid der mente 767 ikke 787 :wink

Utflyttet
12-08-2007, 03:25
Så logikken din er at om et selskap bare har 757 så er det OK å tyne rekkevidden, men mens de som har større jern ikke har lov? Hva med de rutene man tyner 777'en, er det lov siden man ikke har annet med mer rekkevidde da? ;)

-A

vs 200
12-08-2007, 03:30
ja altså det er jo lov da uansett men koster vel litt cash å lande i tide og utide + at jeg tror kansje passasjerer som ikke vet bedre kansje opplever det mer dramatisk enn det er, de har jo grei margin uansett men det er vel når marginen blir for liten at de finner ut å lande sånn for sikkerhets skjyld, men et fly flyr veldig bra det stort som smått til det er slutt på suppa da lander man enten man vil eller ei så, men jeg tror ikke at det er noen fare å fly 757 over dammen men man er vel mer sikker på at man kommer frem når man skal om man slipper å tanke hvis du skjønner hvor jeg vil?;)

LN-MOW
12-08-2007, 03:45
Da gled man over paa kostnadssiden - og ja - det koster selvfoelgelig litt ekstra med en fuelstop, men i den store sammenhengen er det likevel mer kostnadseffektivt enn stoerre (og tyngre) alternativer.

de har jo grei margin uansett men det er vel når marginen blir for liten at de finner ut å lande sånn for sikkerhets skjyld, men et fly flyr veldig bra det stort som smått til det er slutt på suppa da lander man enten man vil eller ei så, men jeg tror ikke at det er noen fare å fly 757 over dammen men man er vel mer sikker på at man kommer frem når man skal om man slipper å tanke hvis du skjønner hvor jeg vil?

Den setningen skal jeg ikke engang proeve aa tyde, men du maa huske at man forholder seg til gjeldende lover og regler naar det gjelder sikkerhetsmarginer. Det er ikke slik at man flyr til tanken er tom, slik enkelte gjoer med bilene sine ...

vs 200
12-08-2007, 03:51
ja LN-MOW jeg skrev der at det er godt innenfor både lover og sikkerhet så det er ikke annet enn til skrekk og bryderi for engstlige pax.
men jeg tror sånn utfra hva jeg ser at co kansje kunne fyllt opp en 767 fra osl og da kunne de tatt med all den cargoen de vil for slik det er nå så lemper de ofte inn en god del av det hehe

Tommy777
12-08-2007, 03:54
Det er fakta at CO av og til må ta et fuelstop i Canada, særlig fra ARN, når man flyr vestover over atlanteren på vinteren.. Det er enda et argument i 757ens disfavør. SAS vil aldri måtte ta et fuel stop mellom ARN og EWR rett og slett fordi rekkevidden er mye bedre på en A330/340. Mellom Europa og USA er det ingen to aisle heavy som vil måtte ta et fuel stop underveis slik som 757en må i gitte situasjoner

LN-MOW
12-08-2007, 03:55
Vi har diskutert dette opp og ned tidligere, men for CO er det naa engang slik at hvis man skulle sette inn 767 paa OSL, saa maa den tas fra en annen rute. Og denne ruten vil vaere for lang til at en 757 kan klare den, saa da har man et problem ...

vs 200
12-08-2007, 03:57
ja da har man et problem, man bør vel ikke kjøre service landing på hver flygning kansje :lol: men nå kommer vel boeing med svaret snart de vil ta i bruk den nye 787 på osl ruten når den er klar da så man kan jo altid vente og :p

LN-MOW
12-08-2007, 03:59
Originally posted by Tommy777

Mellom Europa og USA er det ingen to aisle heavy som vil måtte ta et fuel stop underveis slik som 757en må i gitte situasjoner

I 'gitte situasjoner' maa alle ta en fuelstop ... Er vaeret daarlig paa oestkysten, staar halve SAS langdistanseflaate paa Stewart eller i Montreal...

vs 200
12-08-2007, 04:03
haha derfor sas gjør det så dårlig i asia da halvparten av flye står å ruster i canada :lol:

LN-FOC
12-08-2007, 04:38
Folk syter noe vanvittig over COs 757, selv om de aldri har satt sine ben ombord. Jeg flyr fra Norge til Costa Rica 5-6 ganger i året, alltid i økonomi. Jeg har ingenting å utsette på tilbudet til CO. Med mine 186 cm er det så som så med plass til beina, uavhengig av om det er SK A330, LH 747 eller CO 757. Jeg har aldri hatt trøbbel med toalettkøene eller noe av det andre det sytes over. Å skyte fra hofta uten en gang å ha prøvd produktet er ganske tåpelig.

vs 200
12-08-2007, 05:43
jeg har fløyet 757 jeg og synes de er deffinitivt de beste singel aisel flyene jeg har flydd med så sånn er det synes de er mer romsli enn airbus 321 og det bråker mindre

Tommy777
12-08-2007, 06:43
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Tommy777

Mellom Europa og USA er det ingen to aisle heavy som vil måtte ta et fuel stop underveis slik som 757en må i gitte situasjoner

I 'gitte situasjoner' maa alle ta en fuelstop ... Er vaeret daarlig paa oestkysten, staar halve SAS langdistanseflaate paa Stewart eller i Montreal...

Jo, det er helt klart. Men forskjellen er at en 757 av og til (vil ikke si ofte) må ta ett fuel stopp selv med solskinn på EWR.

Tommy777
12-08-2007, 06:48
Originally posted by LN-MOW

Vi har diskutert dette opp og ned tidligere, men for CO er det naa engang slik at hvis man skulle sette inn 767 paa OSL, saa maa den tas fra en annen rute. Og denne ruten vil vaere for lang til at en 757 kan klare den, saa da har man et problem ...

En ting er ihvertfall helt sikkert. Dette har vi diskutert ørten ganger, både edru og kanon. (sist gang med Dag over XXX antall Arrogant Bastards i Seattle) Dag skulle gjerne gitt OSL annet materiell fordi han ikke har nok C seter på75en. Men som du så korrekt sier, det vil gå ut over andre destinasjoner som ligger lengre vekk, så det er dessverre ikke mulig på nåværende tidspunkt.

Det økonomiske og flåtemessige aspektet, ser jo alle med litt mellom øra ;)

Dog er det jo det meg knekkende likegyldig som passasjer.. Inntil videre er dessverre ikke CO et alternativ for meg til OSL (ihvertfall ikke fra Chicago). Men med en 787 blir det sjølklart en helt annen historie :-p

SQ 777
12-08-2007, 08:42
Et nærliggende spørsmål. Er det også pitstop fra OSL etter alle har fått winglets ?? Må uansett ha redusert det....:question:

Martin
12-08-2007, 17:14
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann,

Dag

Hvordan blir de nye setene? La merke til at de som sitter der nå var forholdsvis smale. Satt f.eks. mye bedre hos SAS fra LIS til OSL på hjemturen..

gustavf
12-08-2007, 17:22
Blir de ikke en variant av disse:
http://www.bespectrum.com/

Vede
12-08-2007, 17:49
Hvordan er egenlig belegget på CO sin rute fra OSL-EWR?

LN-MOW
12-08-2007, 17:56
Skal man tro God Morgen-kommentarene fra Thomas, er belegget fryktelig naerme 100%.

Tommy777
12-08-2007, 17:56
Originally posted by Vede

Hvordan er egenlig belegget på CO sin rute fra OSL-EWR?

I følge vår venn i Houston er OSL en av COs mest lønnsomme destinasjoner i Europa

Thomas
12-08-2007, 18:36
Det er ikke mange setene å oppdrive ihvertfall frem til slutten av September. I "C" virker det væe fullhouse støtt.

EB
12-08-2007, 19:01
Fikk høre at den norske CO organisasjonene ikke er så veldig "glad for" å få pax som skal videre fra Newark... CO måler nemlig hver rute og Oslo gjengen mister mye omsetning hvis den skal deles med inneriks i USA...

SQ 777
12-08-2007, 19:14
Hjelp, jeg som nå har tre t/r OSL-EWR kommende de neste 10 mnd, MEN ikke med stopp i NYC, med videreforbindelse til SAN, HNL og PHX....... Totalt 7 pax, kun får å hjelpe til med å få en 777 på ruta. :exclamati :exclamati :wink Vel, da få jeg booke neste NYC tur med CO... ^_^ .

EB
12-08-2007, 19:24
Blir nesten ikke en krone igjen til Oslogjengen fra deg...;)

Thomas
12-08-2007, 20:25
Nå har vi jaggu fått en kopi av FAA og CO sin "Ground Handling Manual" for B767-200/400 - er det ett hint mon'tro?!

Blubird
12-08-2007, 20:34
Hva skal dere med den manualen hvis ikke 767 kommer? :cool:

LN-MOW
12-08-2007, 20:39
Trolig to aarsaker:

1. For aa vaere forberedt i tilfelle ad-hoc flybytte
2. I tilfelle diversion

En linjestasjon vil normalt ha manualer til alle typer som opererer innen regionen.

Blubird
12-08-2007, 20:46
Men da burde vel strengt tatt den manualen ha dukket opp tidligere?

SQ 777
12-08-2007, 20:59
CO's 767-200 har C 25 og Y 149, omtrent det samme som 757, så det er tvilsomt om den kommer. Bortsett fra at den får no pit-stop.

Nå må vi booke som bare f.. folkens så de sender over manualen til 777 !!:exclamati :colgate: På tide å få en slik ved siden av PIA !:angry:

Kutte ut det tullet å fly østover og sydover i Europa for senere å ha OSL ut til høyre for vingen 3-4 timer etter at vi kom derfra.

PS: Excuse my øppkømmings. Spesielle grunner for den. Bl.a AF A318 777 og 744 !!

Thomas
12-08-2007, 21:01
Manualen har kommet nå i det siste, den har ihvertfall ikke ligget synlig slik den nå gjør. Men 767 diversions til OSL er jo utelukket?.. eneste som jevnt å trutt passerer over her er 777-200 og den manualen har vi ikke.

Iflg en rep. fra CO i Houston som var innom her i forrige uke så er mest sannsynlig OSL en av de første stasjonene i Europa som får se 787! :colgate:

Martin
12-08-2007, 21:12
Originally posted by Thomas

Iflg en rep. fra CO i Houston som var innom her i forrige uke så er mest sannsynlig OSL en av de første stasjonene i Europa som får se 787! :colgate:

Se, ja.. men røre? :colgate:

Airbus 330
12-08-2007, 21:52
Originally posted by Thomas

Nå har vi jaggu fått en kopi av FAA og CO sin "Ground Handling Manual" for B767-200/400 - er det ett hint mon'tro?!

Skal vi våge å tro de sender en 767-400 hit til OSL?:spin:
Kan du se noe i din krystalkule Dag?

Airbus 330.

Utflyttet
12-08-2007, 22:10
Begynner CO med en 764 på OSL så skal jeg personlig lage en ny tråd for å diskutere SK sin IC-strategi for å se om jeg får serveren min til å implodere... :colgate:

-A :D

SQ 777
12-08-2007, 22:13
Yes, let us do it !!! :wink

Dag Johnsen
12-08-2007, 22:15
Heisann Airbus 330.

Jeg hadde håpet å få tid til et veeeldig lokalt Fly & Vin i Lillestrøm med gutta fra Skedsmo, og SQ 777 om det passer, på mandag eller tirsdag uken etter neste. Jeg ville se på de nye MD leketøyene de har fått og er i fernd med å få...;)

Vi kunne jo snakke litt om det da...:-p

Dag

sail4fun
12-08-2007, 22:16
Originally posted by ph-ndr

Begynner CO med en 764 på OSL så skal jeg personlig lage en ny tråd for å diskutere SK sin IC-strategi for å se om jeg får serveren min til å implodere... :colgate:

-A :D

Mitt bidrag der er som følger

Sett opp SK901 (Sommerruta ) på BGO-EWR [eller BGO-ORD] ! , BGO ligger der mot vest som HEL ligger mot Øst ! , og kan få naturlig feed fra hele scandinavia og nordeuropa uten at PAX reiser feil vei , og BGO kan være en fin innfalsport for US' som skal se Scandinavia .

Vede
13-08-2007, 02:29
Jeg tipper vi sier SVG i stedenfor BGO jeg.

learjet
13-08-2007, 09:18
Originally posted by SQ 777

CO's 767-200 har C 25 og Y 149, omtrent det samme som 757, så det er tvilsomt om den kommer. Bortsett fra at den får no pit-stop.

Nå må vi booke som bare f.. folkens så de sender over manualen til 777 !!:exclamati :colgate: På tide å få en slik ved siden av PIA !:angry:

Kutte ut det tullet å fly østover og sydover i Europa for senere å ha OSL ut til høyre for vingen 3-4 timer etter at vi kom derfra.

PS: Excuse my øppkømmings. Spesielle grunner for den. Bl.a AF A318 777 og 744 !!

En 767-200 hadde ikke vært så dumt. C markedet ut av OSL er ganske stappet så flere c class seter er ikke å forakte, hadde det vært tilgjengelige maskiner så hadde vi nok fått det. Vi må nok heller vente å se hva som skjer når 787 kommer i trafikk.

S

amatør
13-08-2007, 15:07
Hvis CO nesten alltid er full i business og i tilegg må si nei til frakt, må det jo lønne seg og sette inn en større flytype?? Har inntrykk av at belegget på turist også er meget bra..:question:

Someone
13-08-2007, 15:12
Originally posted by amatør

Hvis CO nesten alltid er full i business og i tilegg må si nei til frakt, må det jo lønne seg og sette inn en større flytype?? Har inntrykk av at belegget på turist også er meget bra..:question:

Som vel er nevnt i tråden her så ligger vel problemet at CO ikke har noe annet kapasitet å sette inn. 757 har kun range til å nå nordvest Europa og skal de ta en 767 (eller noe annet) betyr det at CO må kutte en annen rute.

Og CO begynner vel først å motta 787 i 2009 (eller var det slutten av 2008):question:

learjet
13-08-2007, 15:17
Originally posted by amatør

Joda, belegget både foran og bak er ikke så galt :-) Og jeg tror nok at Oslo ville fått annet materiell hvis det var mulighet. En 777 hadde jo vært gøy, men er nok ennå for stor, så det eneste reelle alternativet er 767 men de må jo tas fra et sted og med bedre rekkevidde så trenger man de på de rutene som 757 ikke greier. Vil nok tro at OSL står ganske høyt på listen over stasjoner som vil bli prioritert når det er mulig.

S