PDA

View Full Version : 4,7 millioner passasjerer i juli


imm
05-08-2007, 22:59
Opp 21% fra i fjor, ifølge boarding (http://www.boarding.no/art.asp?id=27649)

SQ 777
06-08-2007, 12:01
Det tilsvarer 153.563 om dagen... Garantert noen som det skjærer seg for og går til lokale avisa og sier "Aldri mer FR ":cry:

imm
06-08-2007, 13:39
Og folkene på Scanair.no står i kø for å gratulere med et godt resultat. ;)

EB
06-08-2007, 14:09
...i allefall ønsker vi at Ryanair også i fremtiden øker - med mange østfoldinger ombord!

SQ 777
06-08-2007, 14:22
Og oss fra Akershus !!:cool:

CK
06-08-2007, 14:25
MOL & Co klarer det - dét skal de ha for.
Pengene renner inn, men ikke nødvendigvis fra flybillettene: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=472175&in_page_id=1770

imm
06-08-2007, 15:11
Originally posted by CK

MOL & Co klarer det - dét skal de ha for.
Pengene renner inn, men ikke nødvendigvis fra flybillettene: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=472175&in_page_id=1770


Jepp, sånn er det.
Her i Sandefjord florerer det med gratis billetter med Color Line til både Sverige og Danmark. Når man vel er ombord kjøper man jo både mat, drikke, taxfree osv osv.
Et velkjent og gammelt konsept det der. Det er ingen kjøpetvang, men man kjøper allikevel. Helt grei måte å drive på, synes jeg.

MD11
06-08-2007, 16:36
Man kan mene hva man vil om FR og måten de driver på. MEN flyindustrien blir aldri det samme etter at FR og LCC kom på banen. Tiden med dyre apexbilletter, lørdagsregel og null fleksibilitet og såkalt "gratis" servering ombord er definitivt over. Egentlig så er vi vel alle glade for det, eller:question:

EB
06-08-2007, 19:44
Ja jøss...nå skal vi bare summere opp billetten, setevalg, innsjekket bagasje, overvekt, kaffe, te, aviser og mat i tillegg til transfer til og fra flyplasser utenfor allfarvei. Det enkle er ofte det beste...

MD11
06-08-2007, 20:32
Originally posted by EB

Ja jøss...nå skal vi bare summere opp billetten, setevalg, innsjekket bagasje, overvekt, kaffe, te, aviser og mat i tillegg til transfer til og fra flyplasser utenfor allfarvei. Det enkle er ofte det beste...

FR bruker vel flyplasser utenfor allfarvei, men f eks på TRF så kjøres jo flybuss til Oslo for kun kr 100,-. Flybussen fra OSL er vel oppe i 120,- .....flytog 160,-....

MEN DY er jo på "sentrale" flyplasser, det samme EZY osv. Det enkle kan også være det dyreste.....

EB
06-08-2007, 20:35
...ja derfor vinner vel LH ofte kampen om Munchen!

TG923
06-08-2007, 20:37
Originally posted by MD11

FR bruker vel flyplasser utenfor allfarvei, men f eks på TRF så kjøres jo flybuss til Oslo for kun kr 100,-. Flybussen fra OSL er vel oppe i 120,- .....flytog 160,-....



SAS Flybussen fra OSL 130,-
Torpekspressen til Oslo 150,-

http://www.torpekspressen.no/billettpriser%2020070601.htm

http://www.flybussen.no/oslo/?article=3

Someone
06-08-2007, 20:39
Originally posted by MD11

Originally posted by EB

Ja jøss...nå skal vi bare summere opp billetten, setevalg, innsjekket bagasje, overvekt, kaffe, te, aviser og mat i tillegg til transfer til og fra flyplasser utenfor allfarvei. Det enkle er ofte det beste...

FR bruker vel flyplasser utenfor allfarvei, men f eks på TRF så kjøres jo flybuss til Oslo for kun kr 100,-. Flybussen fra OSL er vel oppe i 120,- .....flytog 160,-....

MEN DY er jo på "sentrale" flyplasser, det samme EZY osv. Det enkle kan også være det dyreste.....

Joda, men det tar mer enn dobbelt så lang tid å komme seg fra Oslo til TRF enn OSL. Og for de fleste reisende er prisen det koster å komme seg til flyplassen mer eller mindre uvesentlig. Det er ingen normale mennesker som gidder sitte over 1 ekstra time på en buss for å spare 20 kr

MD11
06-08-2007, 22:07
MEN majoriteten av FR's pax på TRF kommer jo fra Osloområdet, og haugevis av dem kommer med bussen nedover. Mesteparten av utlendingene som reiser med FR skal også videre til Oslo, ev med WF til andre destinasjoner. Tog er et dårligere alternativ men noen velger nok det også.

imm
07-08-2007, 05:45
"utenfor allfarvei" betyr tydelig ikke så mye for mange folk. 4,7 millioner passasjerer på en måned sier vel sitt. Dessuten mener vel de fleste i Vestfold og Telemarkat Torp ikke ligger like mindre utenfor allfarvei enn Gardermoen. 66 ukentlige avganger fra torp er ikke så galt det, eller?

EB
07-08-2007, 07:39
Nei - tilbudet på Torp har blitt imponerende. Hvordan går det forresten med Wizz?

imm
07-08-2007, 08:26
Originally posted by imm

Wizz øker og øker.
Masse polske arbeidsfolk i Norge.
14. juli startet de flyvninger til Warsawa, og fra januar blir det 3 ukentlige avganger også til Poznan.

jb1
07-08-2007, 10:44
Torp er helt fint å reise fra. Har man bil er det heller ikke så dyrt å sette fra seg bilen på Torp i noen dager, 90 kr døgnet, og det tar ca. 1time og 15 å kjøre til Oslo, lenger enn til Gardermoen, men finner man en bra pris fra Torp er jo dette absolutt levelig.

Jeg fløy fra Torp til Stansted sist lørdag og tilbake mandag. Et fly fra Wizz til Warszawa gikk omtrent samtidig som Ryanair til Torp, og det var lovlig fullt på Non-Schengen, på grensen til kaos. Både Ryanair og Wizz hadde smekkfulle fly.