View Full Version : Årets ferie no 2
Nå er årets ferie no 2 booket. Det ble bonustur VLC-MUC-BKK-KBV med JK og TG, og retur KBV-BKK-FRA-MUC-VLC med TG, LH og JK. Etter å ha reist til SYD i C klasse på SQ ble jeg litt skuffet over tilstanden fremme hos SQ. Flyvertinner som er slitene, mat som er lunken og kald kaffe. Samt spacebed seter man får liggesår av etter 25 timer i luften. Noen som vet hvorfan TG sin 346 og LH sin 744 er på setekomfort og service? Er det noe å se frem til? Har lest litt om LH sine seter, noen elsker de, andre legger de for hat. Men slik er det kanskje på alt når det gjelder luftfarten? Begge har AVOD, sant? Skal prøve å ta noen bilder og legge ut, og kanskje sammenlikner de to produktene hvis det er stemning for det her på forumet. Sist gang jeg skulle prøve meg på en rapport stakk jeg xD brikken inn i datamaskinen til en kompis og alle bildene forsvant... Skal være mere forsiktig denne gang. Forresten, er den innenrikslounge i BKK? Med dusj?
LN-KMS
AirbusTrond
31-07-2007, 15:43
Det er vel alltid stemning for trip reports på forumet?! :D
Noen som vet hvorfan TG sin 346 og LH sin 744 er på setekomfort og service? Er det noe å se frem til? Har lest litt om LH sine seter, noen elsker de, andre legger de for hat. Men slik er det kanskje på alt når det gjelder luftfarten? Begge har AVOD, sant? Skal prøve å ta noen bilder og legge ut, og kanskje sammenlikner de to produktene hvis det er stemning for det her på forumet.
Hei! Har reist mye LH C interkonti. så jeg kan kun svare på det. TG C har jeg ikke prøvd på 600-versjonen, men tilbake til LH. Jeg liker setene godt, og sover bedre i dem enn nye SK-seter. På 744 er det best å velge setene helt frem i nesa. Lenger bak er det 2-3-2. Mye mer privat.Velg rad 1-5, så er det best synes jeg. Mer privat og ganske fredelig der fremme hvor det bare er 2-2 konfigurasjon.
Mat og service er bra. Veldig tysk selvfølgelig - med de fordeler og ulemper det er. Smak og behag. Maten er bra og servicen er hyggelig. Veldig proff og korrekt. Ikke den mer avslappede SK-stilen eller den asiatiske "ekstrem høfligheten". AVOD funker bra og skjermene sitter i ryggen seteskjellet foran deg med mindre du sitter på rad 1.
God tur!
Er det forresten noen som har noen gode hotellanbefalinger der nede? Phi Phi island er jo rett rundt hjørnet? Vil gjerne på et stille sted men dykke/snorkle muligheter.
LN-KMS
OSLflyer
31-07-2007, 23:45
Her har du to gode alternativer.
Ett på Phi Phi (http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hotel/phupb?rpb=hotel&crUrl=/h/d/hi/1/en/availsearch&ias=y) for det rolige liv og det andre på Phuket og Patong (http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hotel/phuth?rpb=hotel&crUrl=/h/d/hi/1/en/availsearch&ias=y) for et helt annet liv :lol:
Nå er turen unnagjort, her er rapporten. Den ble litt lang…
Jeg ankom VLC flyplass 1340, 2 timer før JK’s ettermiddagsavgang til MUC den 20.09.07. JK flyr 12 avganger i uken mellom VLC og MUC. Klok av skade fra tildligere var jeg tidlig på flyplassen. Man vet aldri hva klovnene finner på på spanske flyplasser... Innsjekk var gjort på 2 minutter, helt til KBV, av Newco. Deretter sikkerhetskontroll som var unnagjort på 30 sek. Veldig imponerende. Men de gutta i sikkerhetskontrollen var veldig slappe. Ingen som så på bildet av sekken min hvor det faktisk lå en negleklipper!!!
Siden VLC flyplassen ikke er store greia var det enkelt å finne loungen. AENA (spanske Avinor) driver lounger på mange små og mellomstore spanske flyplasser. Tør faktisk påstå de er bedre enn spanairloungene i BCN og i MAD.
Her finner du tortillas, bocadillos, forskjellig øl, god spansk vin og diverse sprit. Men det var ikke så mye å finne på der inne etter jeg hadde fått i meg litt vått og tørt, så jeg tok en tur med kamera for å ”spotte” litt. Fant fort ut at det ikke var så mye å se på. Flyet mitt til MUC stod allerede ved gaten. Lengere bak står det endel IB maskiner.
Lurer på om disse er parkert for en lengere periode siden du også ser de på Google earth. Leste litt bok til de annonserte ombordstigning. Jeg hadde sete 2A. Flyet var en MD-87 om jeg ikke hsker helt feil. Gammel SK maskin? Med gode, gamle SAS seter. Mye benplass og helt stille fremme i C klasse. Hadde alle intra-europeiske fly hatt like mye plass hadde det å fly vært en nytelse. Er rundt 195 så blir fort trangt...
Vel i lufta (ingen pre departure drink) fikk vi en apiretiff. Spurte om Campari. Fikk beskjed at dette ikke er noen bar. Bare et fly... Så jeg tok en øl istedet. Heineken. Av en eller annen grunn så er den ganske smakløs i lufta...
Servering bestod av grillet svinekjøtt med salat til forrett. Hovedretten var et stykke kylling med saus og båtpoteter. Og en kakebit til dessert. Alt kom på brettet med en gang. Noe som forøvrig er uvanlig ombord JK. Svinekjøttet var veldig seigt. Mens kyllingen var mør og fin. Samme med potetene. De var fine og krisp selv om de sikkert var stekt 4-5 timer før. Kaka var typisk spansk. Veldig søt. Alt i alt 610 for maten. Men 1/10 for service. Flyvertinnene var mere opptatt å snakke med hverandre enn å yte service. C klasse ombord JK bruker å være veldig bra, men dette var et feilskjær. Kanskje dette ikke er en hovedrute siden den ikke går ut fra MAD eller BCN som er JK sine hub’s i Spania.
Bilder
1: Lounge i VLC, dårlig kvalitet
2: Valencia CBD fra lufta
3: Noen som vet hvilken flyplass?
4: Ukjent by ved middelhavet
5: Flyplass? Kjent?
6: MUC spotting, fin rekke
7: MUC fra oven
8: Servering ombord JK VLC-MUC
9: JK i VLC MD87 ex. SK? IB A300? skimtes i bakgrunnen
Vel fremme på MUC fant jeg Senator loungen til LH. Med C klasse bilett på any *A får man adgang til Business loungen deres, men alle *G har adgang til Senator loungen. Vet ikke helt forskjellen siden jeg aldri har vært i en av deres Business lounger. Men Loungen i MUC var fin. Mye forskjellig mat, suppe, øl, vin, sprit og noen pc’er man kan surfe på. Har ingen bilder desverre.
Tok meg en dusj før avgang med TG til BKK. Se bilder av dusjrommet. Fikk 3 hånkleder og badematte, tannbørste og shaveutstyr. Meget bra.
Da jeg skulle kle på meg oppdaget jeg at genseren lukta skit. Var nyvaska?? Hmmm... Så jeg måtte finne ei sjappe å få en ny ganske pronto. Klokka var 2040 og vi hadde avgang 2110. Fant en sportsbutikk og fikk en genser. Da jeg kom ut av butikken gjorde jeg en grov feil. Jeg så en thai kar og jeg tenkte jo at han skulle til BKK. Så jeg gikk etter ham og tenkte han visste hvor jeg skulle. Men han skulle visst til SVO. Så jeg havna 15 gates bortenfor der jeg egentlig skulle være. TG begynnte å rope navn, men jeg hørte ikke mitt oper calling anlegget. Ble litt redd da, kanskje de hadde glemt meg? Men jeg kom meg til rett gate og kom meg ombord. Fikk et glass vann sor å flukke tørsten etter litt småjogging.
Fant meg vel tilrette i sete 17A, vindusplass rett foran gally. Dette var en 340-600 med nytt interiør, AVOD i alle klasser. F har sengeplass, Odd har jo erfaring derfra. C setet har noen grader helling når setet er helt slått ut. Bananklassen faktisk ikke så så værst ut. Så ut som det var 34” i 2-4-2 config.
C klasse setet var ikke veldig behagelig i oppreist stilling. Man sitter altfor rett med ryggen til at en kan slappe av. La meg litt bakover og det ble bra. Men jeg tror dette setet er laget for de under 185. For det var ikke mange posisjoner som var komfortable for meg. Støtten til beina var altfor kort. Og i mange posisjoner ville den ikke komme helt ut heller. Så jeg bestemte meg får å se film og holde meg våken så lenge som mulig.
Menyer ble utdelt, en for mat og en for drikke. Og vi fikk en liten toalettveske med litt håndkrem, tannbørste, sokker, sovemaske, munnskyllevann og en børste. Kjækt å ha.
Etter en time i lufta var det middagsservering.
Aperitif: Campari og frityrstekt reke med agurk saus. Smakfullt
Forrett: Mango salat med røky biff og mer reker. Mæget bra!!!
Main: Valg mellom Lam med rosmarisaus, rødkål og ”dumpling”/kartollelknödel eller Beef stirfry med ris, bok-choy og gulrøtter eller Pork curry med grønnsaker eller kokt ”red mullet” (Vet ikke hva det er på norsk. I mitt ordforråd er det røy håkkysveis...) med ssafransaus, trøffel spinat?? Og potet.
Drikke: Champagne: Charles Mignon Brut. Jeg har ikke så mye peiling på champagne. Men jeg kunne smake at dette var ikke noe Moet o Chandon... Men den hadde bobler så det var greit.
Valg mellom 3 røde: Chateau Robin Cotes De Castillon 2003, Chateau Franc Perat 2005 eller en Bourgogne Pinot Noir Albert Bichot 2002. Jeg valgte den siste. Det var 3 hvite også. Men er ikke noe hvitvin fan. Skal prøve å finne lista hvis noen er interesset.
Jeg er ikke glad i gris, og har hovedregel om at jeg aldri spiser fisk i lufta etter SK serverte fisk i brun saus i C ZRH-OSL en gang på nittitallet... De neste 10 dagene blir det nok en del stir-fry så jeg valgte lammet. Som var utmerket. Kokken i MUC hadde virkelig fått det til. Mørt, rosa og smakfullt.
Så kom det litt ost før en meget søt ostekake var servert med kaffe. Ba om en cappuchino. Men burde visst bedre. Asiatere er ikke flinke med kaffe. Burde tatt en te istedet. Men kaffe var kjekt så jeg holdt meg våken, og den kunne skylles ned med en stor Hennessy X.O. 
Etter maten ble det 2 filmer. Pirates of the Carrebean 3 og en annen. Surf’s up kanskje det var. Husker ikke. Etter det slokna jeg og sov et par timer. Ny runde med til det ble servert en lett lunsj før ankomst i BKK.
Menyen:
Frukt og youhurt
Omelett med cheddar, sopp, brokkoli, tomat og potet eller
Pannekaker med honning og kirsebær eller
Nudelsuppe med kina roast pork.
Jeg valgte omeletten. Var faktisk ganske god. Omelett på fly har lett for å bli soggy, men denne var tørr og fin.
Croassant til med syltetøy og en kopp kaffe til dessert.
Smooth landing i BKK. Vi takset inn til gate på tiden såvidt jeg husker. 10 min å gå til Royal Orchid Lounge hvor jeg tok en dusj og sov litt mens jeg ventet på min kjære komme fra Sydney. Sammen skulle vi fly til KBV.
TG loungen var stor og fin. Nesten ingen der midt på dagen. Vet egentlig ikke helt om jeg hadde adgang siden jeg skulle videre med et innenriksfly. Men jeg viste MUC-BKK slippen og han som satt i resepsjonen slapp meg inn. Han ingen bilder derfra, men det var en stor buffet med mat og drikke. Dusjen var stor, men ikke like fin som den i MUC. Den bar faktsk preg av slitasje selv om Suvarnabhumi flyplassen er ganske nyåpnet.
Bilder
1: Stor fin dusj i MUC. Super rein og fresh.
2: Forrett MUC-BKK
3: Hovedrett MUC-BKK
4: Bakre C kabin om natta
5: Frukt til frokost
6: Omelett
Turen videre til krabi gikk smertefritt. Flyet gikk på rute. En A300 av noe slag. Jeg degraderte slik at vi fikk sitte sammen. Men M og C fikk samme mat. Nudler med reker av noe slag. Veldig godt. Her har SK litt å lære. Touchdown etter 70 min i lufta. Nesten ny flyplass i KBV. Lys og fin. Baggasjen kom ganskje kjapt. Men priority tags fungerte ikke her. Tollkrarering i KBV. Ble hentet og kjørt på hotellet.
Dagen etter bars det med båt til phi phi island hvor vi skulle være de neste 9 dagene. Bodde på phi phi island village resort. Anbefales på det varmeste. Flotte bungalower, anlegget var rent, fint og funksjonellt. Bassenget var helt topp. Til og med spottermuligheter fra poolbaren. Sjøfly til Phuket noen ganger om dagen. Restaurantprisene på hotellet var som i Spania. Rundt 100 lappen for en hovedrett. Men sighaen var dyr. 40 spenn for ei lita flaske. Rett bak hotellet var det noen Thai-style restauranter som tok ca. 30% av prisen og maten var faktisk bedre så vi spiste der mesteparten av tida.
Bassenget på hotellet. HAr flere bilder derfra hvis noen skulle være interessert.
Søndag 30 september var det tid for hjemreise. Veldig dårlig vær den dagen med regn og blost så båtturen inn til Krabi var heller spennende. Skipperen kjørte sikksakk så vi slapp unna de største dønningene.
Vel framme på KBV var ikke insjekk åpen enda. Så vi skiftet litt klær og pakket litt om. Da det endelig kom en dame i insjekk brukte hun rundt 30 min på å sjekke oss inn. Problem med biletten min. Så jeg fikk bare boardingkort til BKK. Skulle videre med LH. Jeg fikk sete til BKK i C mens kjæresten satt i M. Gikk i loungen for å rette på problemet, men vi ble sent tilbake til innsjekk. Fikk tak i en supervisor som ordnet alt på 1-2-3. Så tydelig at hun første ikke var helt varm i trøya.
Lungen i KBV var veldig fin. Bare oss 2 der. Masse mat og drikke, dog ingen alkohol.
Avgang og ankomst i BKK på rute. 737-400 på denne leg. Uneventful. Husker ikke hva vi fikk å spise.
Vel framme i BKK fant vi en lounge igjen. Den var smekkfull. Så vi tok en dusj før vi fant oss to stoler og spiste litt før avgang.
Jeg gikk til gate 25 min før avgang. Men sikkerheltskontrollen var grusomt treig. Var framme ved gaten 5 min før avgang. De begynnte å rope navn, men ikke mitt. Lurer på hvorfor det. Roper de bare folk fra M klasse?
Bilder
1: Sjekk inn Krabi. Fin og lys flyplass
2: Stor buffet i loungen. Mye godsaker...
3: Lounge
4: Lounge
5: Hele 3 pc'er i denne loungen. Meget innholdsrik. Skulle gjerne hatt en slik i TRD, BGO, SVG og andre flyplasser i Norge...
Vel ombort fant jeg meg vel tilrette i sete 3A i snuten på en 747-400. LH har installert nye lie flat seter på alle sine 744, men setene var faktisk ikke så behagelige som folk skal ha det til. Relativt smale og korte. Nå er ikke jeg så brei at det gjør noe, men jeg synes ikke det var stor forskjell fra M til C i bredden. Lengen var og i kortest laget. Og hvis man inntar den preprogrammerte hvileposisjonen blir man sittende veldig høyt med hoftene. Skikkelig rart. AVOD i C og F, mens i M er det overhead screens. Jeg gikk med et par turer bakover iløpet av turen og jeg er glad jeg ikke har flydd, og planligger ikke å fly LH longhoul. Det så gæli trangt ut...
Ble servert et glass OJ før avgang.
Motorne var igang, og vi tok av. Trodde det kom til å være stille framme i nesa, men av eneller annen grunn er det en viftelyd på alle 744 jeg har vært oppe i. Med TG, NZ, SQ og LH uansett hvor du sitter i flyet, selv oppe i annen etage så er det mye støy ombord.
Ble servert en campari som aperitiff.
Forretten var fenikkelsalat med røkt laks. Ikke så værst. Fikk et glass champagne til. Jacquart brut mosaique. Fancy navn for sprudlevin som heller ikke var noe Moet o Chandon. Men den gikk ned.
Hovedrett:
Issalat og ”rocket” salat med dressing.
Valg mellom:
Bakt ”Groupa” med urtesmør, saffran ris, spinat og gresskar
Tenderloin Beef med peppersaus, potetstappe og aspargis
Stir-fry kylling med cashewnøtter og chilli med ”fried rice” og asiatiske grønnsaker.
Spiser som sagt ikke fisk på fly og var ganske lei stir-fry etter 10 dager i Thailand. Så det ble biffen. Fin og mør, men lammet fra MUC på TG var lang bedre.
Sov visst over dessert. Men jeg fikk lurt til meg en etterhvert. Bra mango og kiwi terte. Og en meget god kopp cappuchino.
Fikk med meg et par filmer på AVOD anlegget. Fint opplegg med touchscreen og greier. Dog litt treigt, men sturdy.
Litt over en time før ankomst i FRA ble vi servert frokost.
Müsli og yoghurt, og valg mellom:
Røkt fyllt kyllingbryst, trørket biff, emmentaler og cottage cheese
Eller
Omelett med persille, ”Barley” i safran ”cream”, spinat og tomat.
Hun vedsidenav vagte omeletten. Den så skikkelig soggy ut. Så jeg valgke kyllingen. Og det viste seg å være en god ide. Hun tok en bit og lot resten være... Kyllingen var kald, og det var veldig godt. Men porsjonen var veldig liten. Var fortsatt sulten etter frokost. En kopp kaffe til og vi var snart fremme i FRA. Fin landing i mørket.
Bilder
1: Campari aperitif
2: Forrett
3: Biff til hovedrett
4: KAffe
5: LH sete, litt trangt, men flott med AVOD. Alle elsker Raymond...
6: Frokost før landing
Etter disembarktion var det lang kø i immigration. Så jeg gikk til andre enden av A terminalen hvor det også er passkontroll. En som halveis sov. Ingen kø. Ned trappa og jeg var rett ved loungen. Den var tom så tidlig på mårran. Men klokka 7 ble det liv. Sjokk fullt. Jeg fikk meg en bedre frokost. LH kan dette med lounge. Fant meg en gostol og leste og venta på fly til MUC som skulle gå 1050.
Klokka 1020 var jeg på vei til å gå til gaten. Men så startet runddansen. Dere so har vært i FRA vet hvor langt det er å gå til loungen i A piren. MUC flyet forsinka med 30 min. Så jeg ville nesten miste MUC-VLC flyet klokka 1140. Jeg spurte hun i loungen om jeg skulle bli med til MUC eller prøve å komme med et annet forsinket fly til MUC som var satt opp 1030 som fortsatt ikke hadde boardet. Hun ringte gaten men det var ikke villige til å ta med en til. Hun ba meg prøve å gå til gaten selv. Gate A5. Langt unna loungen, så jeg småløp nedover. Endelig fremme ble jeg bare vinket bort. Ingen sjans til å bli med flyet. Selv om det var plass ombord. Så jeg gikk til transfer desken. Der fikk jeg beskjed om å bli med mitt forsinkede fly til MUC som nå var ytterligere 30 min forsinket med forventet avgangstid 1150. Garantert å miste flyet til VLC. Hun sa at problemet tilhører MUC hvor jeg kommer for sent inn. Så ikke noe hjelp i få i FRA. Hun ba meg gå tilbake til loungen å få hjelp der. Etter å ha løpt til loungen sa loungedamen at hunn ikke kunne hjelpe meg. Hun sente meg så til gaten på mitt oppsatte fly. Der sa gateagenten at jeg måtte henvende meg til ticket desken. Noe jeg egenlitg burde ha gjort med en gang. Hun beklaget oppførselen til de andre som hadde sent meg rundtomkring. Så jeg gikk ut til ticket desken. Der ble jeg hjulpet av en søt tysk jente (ikke mange av dem), men hun brukte over 45 min på å booke meg om. Hadde jeg vært 10 min før kunne jeg få bli med LH til BIL og IB til VLC. Men denne flighten var i ferd meg å boarde så hun rakk ikke å skrive om biletten før flyet gikk. Siden jeg bor litt nærmere ALC enn VLC så fikk jeg booke om til ALC. Ny routing ble FRA-MAD-ALC med JK. A320 (samme fly og crew) på begge legs. Avgangstid til MAD var 1355 med JK 126. Så nå hadde jeg 3 timer å slå ihlel til flyet gikk. Jeg fikk en 30€ meal voucher sammen med biletten. Fant en restaurant som så fin ut å fikk en bedre lunsj. Kalvesnitsel med div. Tilbehør og et par pils.
Gikk til gate B10 hvor vi skulle boadre til MAD. Sete 2A. Kom oss avgårde på rute. Ble servert en predeparture cava.
Etter avgang ble det servert en campari.
En time etter avgang var det middagstid. Eller sen lunsj. Jeg var enda mett etter snitzel i FRA. Forrett: Tørket biff. Tydligvis in for tida. Servert med salat og litt grillede grønnsaker. Meget godt.
Hovedretten ble servert separat. Biff med soppstuing og båtpoteter. Meget bra.
Drikke til maten var en sangre de toro. Fin og god.
Par stykker ost gikk ned. Kaffe og bailys til til dessert. Lot kaka stå igjen. Mye sukker i den gitt..
Fikk en kaffe til og ble servert en Torres brandy.
Sovnet og våknet ikke før vi var på innflyvining til MAD. Landet nordfra. Stille og rolig.
I MAD var det bare en time og vente. Samme fly til ALC. Sete 1C. Avgang og ankomst på rute. Servering ombord er en kurv med forskjellig sjokkis og sanwich. Og det du måtte ønske å drikke.
Baggasjen kom etter 45 min. Også var jeg på vei hjem. Ferien over for denne gang, men litt godt å komme seg på jobb dagen etter.
Min første trip report. Håper den faller i smak.
LN-KMS
Bilder litt tilfeldig rekkefølge...
1: Forrett FRA-MUC
2: Immigrasjon FRA. Laaaang kø...
3: Lunsj på LH sin regning. Smakte veldig bra. Øl før klokka 12.
4: JK FRA-MAD. Flott A320
5: Pre Dep. Cava
6: Flott internasjonal rekke
7: SA A340-600. Flott livery
8: LH 747-400 tåkat
10: Campari
Bilder
1: Biff FRA-MAD
2: Kaffe og baileys
3: Mere kaffe og brandy
4: Vin, sangre de toro
5: Sjøflyspotting fra hotellbassenget på phiphi
Glimrende rapport og virker som det var en bra tur:smile2
Fantastisk rapport med glimrende bilder til =D
Dette var virkelig en artig lesning :)
Høres ut som en strålende tur..!!
Bizflyer
13-10-2007, 19:22
Årets beste trip-report så langt! Ingen tvil om det!
Glimrende! Takk skal du ha!!
BF:old
Blackhawk
13-10-2007, 22:34
Dette var meget bra og interessant, dette må du bare fortsette med!!
MountainDew
13-10-2007, 23:52
Fine detaljer og gode matbilder. Gleder meg til flere tur rapporter fra deg :up:
AirbusTrond
17-10-2007, 16:44
Super rapport ! En slik man får lyst til å drikke champagne til.
Ellers får jeg lys til å kommentere at Heineken ikke smaker noe, verken i lufta eller på bakken. Imidlertid så smaker jo all mat mindre i lufta pga trykket..
Synes forretten du skriver om hos Spanair ser ut som and og ikke svin? Ellers er det interessant at tørka kjøtt er populært - kanskje aner man en mulighet for norsk fenalår i lufta - ingenting er jo bedre!
Gleder meg allerede til neste rapport!
Originally posted by AirbusTero
Super rapport ! En slik man får lyst til å drikke champagne til.
Ellers får jeg lys til å kommentere at Heineken ikke smaker noe, verken i lufta eller på bakken. Imidlertid så smaker jo all mat mindre i lufta pga trykket..
Synes forretten du skriver om hos Spanair ser ut som and og ikke svin?
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger for rapporten. Er enig i at Heineken hverken smaker på bakken eller lufta. Flyselskapene burde jo vite bedre, men alt som teller er vel tilslutt $$$ i kassa.
Vil forresten avslutte rapporten med at Lufthansas slagord "Thare is no better way to fly" ikke holder mål. Thai vinner hands down på flighten mellom Tyskland og BKK. Bedre sete, bedre standard på mat, hyggeligere personell ombord og utvalget på IFE.
Jeg sjekket prisen på disse flyvningene på widerøe.no før avreise og det var rundt 6500€. Hadde jeg betalt så mye for turen så ville jeg følt meg snytt for mye penger. Fleksibilitet er en ting, men... Heldigvis for meg kom regninga på 712 kroner og 135000 eurobonuspoeng.
Vil heller prøve første klasse neste gang jeg flyr foran gardina. Business holder ikke mål, og første er ikke så mye dyrere. (Bare man holder seg unna SQ A380) Kjæresten skal fly SYD-SIN i Dec med A380. Skulle gjerne ha vært med der. Hun har fått streng beskjed om å ta bilder. Blir nok en stund til jeg beveger meg på de kantene av jorda igjen...
LN-KMS