View Full Version : OSL i dag
ATC-flyradar
24-07-2007, 20:49
Her er et bilde av MyTravel og jeg har prøvd å justert kamera til F7,1 og hva galt er jeg gjør ??
Lest og lest bruksanvisningen og testet !!
Jan
ATC-flyradar
24-07-2007, 21:00
Nikon D200 - Linse 70-300 Sigma (tror jeg).
SKal legge ut noen bilder til fra i ettermiddag - så får dere skrike så mye dere vil
ATC-flyradar
24-07-2007, 21:04
Her er orginaltbilde, kun rezice.
Jan
ATC-flyradar
24-07-2007, 21:06
Kun resize - ikke noe annet er gjort.
Kan noen si meg hva som er galt ??
Jan
ATC-flyradar
24-07-2007, 21:09
Enda en test - skrik
Jan
Hvor er alt det gale du tenker på?
ATC-flyradar
24-07-2007, 22:01
Jeg synes de er uskarpe, mye farge - er usikker på skarpheten osv. Jeg ser på bildene på forskjelige skjermer og de er ulike.
Jan
Rossiyskie Avialinii
24-07-2007, 22:04
Bildene ser veldig fine ut for meg Jan. Ingenting i veien som eg kan se. På kvalitet og skarphet altså.
Fine bilder synes nå jeg.
Dette er jo det beste jeg har sett fra deg- skarpt, god dybdeskarphet, fyldige farger, riktig lys! Skjønner ikke hva du klager på!
Skal det kikkes på noe, må det være bakgrunnen som har litt rar kontrast og farge på noen av bildene- men det er underordnet!
Tar du i raw- er det enkelt å rette opp i Photoshop- hvis ikke- kan det bli litt verre- iallefall ikke like enkelt.
Dette syns jeg var bra jeg- Jan!
ATC-flyradar
24-07-2007, 22:23
Originally posted by SE-DYD
Dette er jo det beste jeg har sett fra deg- skarpt, god dybdeskarphet, fyldige farger, riktig lys! Skjønner ikke hva du klager på!
Skal det kikkes på noe, må det være bakgrunnen som har litt rar kontrast og farge på noen av bildene- men det er underordnet!
Tar du i raw- er det enkelt å rette opp i Photoshop- hvis ikke- kan det bli litt verre- iallefall ikke like enkelt.
Dette syns jeg var bra jeg- Jan!
OK takk for det - kanskje litt uvant for meg.
Brukte forskjelige F5,6 - F, 7,1 ja helt opptil F14 tror jeg - har mange bilder av samme med forskjelige blendeåpninger.
Men jeg lærer litt for hver dag.
Nå for jeg orginalt 100 og 200 mm til min Canon og de skal utprøves på OSL, Rygge og kanskje en tur utenfor Norge i høst.
Takk for hjelpen.
Jan
ATC-flyradar
24-07-2007, 22:24
Originally posted by Captain Caveades
Bildene ser veldig fine ut for meg Jan. Ingenting i veien som eg kan se. På kvalitet og skarphet altså.
Takk Captain - hyggelig av deg også.
Jan
Rossiyskie Avialinii
24-07-2007, 23:03
Originally posted by ATC-flyradar
Originally posted by Captain Caveades
Takk Captain - hyggelig av deg også.
Jan
Bare hyggelig. Gledelig å se at du fikk noen så flotte bilder.
Stå på videre.