View Full Version : avinors flyavgangstider ...
Eg har opplevd å sett en sjelden tilfeldig flybesøk fra et eller annet by i europa med en annet flyselskap i avinors flyavganger fra sola.. og når eg ser det.. og klokkeslett.. så kjøre eg bort til flyplassen og vente på flyet sånt eg kan ta bilde eller filme flyet.. så venter eg flere minutter over tiden.. til eg gir opp.. altså flyet kom aldri.. det er så frustrerende.. :(
noen som opplever det samme ??
eller er noen som får slike informasjoner på en annet måte enn å sjekke i avinors sider ??
eg har nemlig sett noge bruker walkietalkie til å høre når flyene kommer.. tror eg.. Er det radiosamband mellom W.T og tårnet ?
De fleste ankomster som står på Avinor /rot) sine sider de kommer,
ihvertfall innen en halvtime etter skjema , hvis ikke annet er oppført
men noge ganger kom flyene aldri.. så står det "ingen info" om den aktuele flighten..
Originally posted by B767
men noge ganger kom flyene aldri.. så står det "ingen info" om den aktuele flighten..
Det stemmer dessverre også ifra Avirot , eeehmm Avinor :D :lol:
hmm ok.. det er så veldi irriterende.. eg kommer kjørende for ingenting.. en bortkastet tur til flyplassen.. :angry:
hmm ok.. det er så veldi irriterende.. eg kommer kjørende for ingenting.. en bortkastet tur til flyplassen.. :angry:
En tur til flyplassen er ALDRI bortkastet, synes eg :wow:
sirpjalle
23-07-2007, 15:12
Eg har opplevd å sett en sjelden tilfeldig flybesøk fra et eller annet by i europa med en annet flyselskap i avinors flyavganger fra sola.. og når eg ser det.. og klokkeslett.. så kjøre eg bort til flyplassen og vente på flyet sånt eg kan ta bilde eller filme flyet.. så venter eg flere minutter over tiden.. til eg gir opp.. altså flyet kom aldri.. det er så frustrerende.. :(
noen som opplever det samme ??
eller er noen som får slike informasjoner på en annet måte enn å sjekke i avinors sider ??
eg har nemlig sett noge bruker walkietalkie til å høre når flyene kommer.. tror eg.. Er det radiosamband mellom W.T og tårnet ?
Eller sånn som av og til skjer......svooooosj, der var det ja. Ga selv opp Pegasus i helgen, men hadde flaks, kom tilbake fra andre siden av rullebanen og fikk stillt meg opp 10 sek før...
Som sagt, en må være tålmodig...
hmm ja sant der leorim... hehe..
men en annet ting.. feks flyet Flynordic.. den kom nesten en time etter det som stod i avinor.. avinor står det 16.20, men flyet kom alltid 17.10
også alle atlantic airways i avinor står det ingenting.. det lissom en ukjent selskap for avinor...
også en annet.. oro transportas..
vildanden står ikke slik der..
og en annet .. welcomeair stod annet tidligere.. wairarapa.. elernoe.. spanair står heller ikek der... bare flightbokstavene..
men en annet ting.. feks flyet Flynordic.. den kom nesten en time etter det som stod i avinor.. avinor står det 16.20, men flyet kom alltid 17.10
også alle atlantic airways i avinor står det ingenting.. det lissom en ukjent selskap for avinor...
og en annet .. welcomeair stod annet tidligere.. wairarapa.. elernoe.. spanair står heller ikek der... bare flightbokstavene..
Eg nevnte Avirot tidligere , gjentar det nå, Avirot.no :p
Disse tidene blir satt opp etter planlagt avgangs/landingstid. Er flyene forsinket blir det ikke oppdatert. Jeg tror det varierer fra flyplass til flyplass om det er Avinor eller handlingselskap som evt oppdaterer tidene.
Få deg en scanner så kan du høre når flyene kommer.
Kyrre
Stedlig Avinor-representant.
ATC-flyradar
23-07-2007, 18:44
Originally posted by Leorim
Eg nevnte Avirot tidligere , gjentar det nå, Avirot.no :p
Næmen Lennart - har du sent ruen på hospitalet :rolleyes: Makan til negativitet om AVINOR - uten dem - ingen bilder :p
Jan
Originally posted by atck
Disse tidene blir satt opp etter planlagt avgangs/landingstid. Er flyene forsinket blir det ikke oppdatert. Jeg tror det varierer fra flyplass til flyplass om det er Avinor eller handlingselskap som evt oppdaterer tidene.
Kyrre
scanner ???? eg har skanner her hjemme.. ka sko eg med den ?
ATC-flyradar
23-07-2007, 19:19
Originally posted by atck
Kyrre
scanner ???? eg har skanner her hjemme.. ka sko eg med den ?
Lytte på TMA og tårnfrekvensen, så hører du når flyene lander eller skal inn for landing eller avgang den sakens sin skyld -dette er en mer sikker måte på å få med seg alt :D
Jan
Scanner: Annet ord for radiomottager ... brukes helst om type radio som kan scanne flere frekvenser ..
Aa loefte lokket paa fotoscannereren og lytte til drivverket gaar daarlig.. ;)
ATC-flyradar
23-07-2007, 20:48
Ta en titt her: (http://www.dittvalg.no/default.asp?CatID=1&DepID=1&MenID=1)
Du trenger ikke den største radioen, men pass på at den dekker 118 - 138 mhz AM - det er flykommunikasjon.
Jan
ok greit.. men tror ikke det er noe for meg.. siden eg er tunghørt.. ^_^
Da anbefaler jeg ACARS .... ;)