View Full Version : På tur med LN-RRA
Var på tur med RRA til Kreta i forrige uke. Fikk samme hjem igjen, og fra sete 8F fant man jo et flott motiv :colgate:
Det jeg ble positivt overrasket over var benplassen, som var god...., og jeg er 1.89 høy^_^
En ting jeg lurer på, rett og slett fordi jeg ikke vet det: vi fløy charter på vanlig vis, men noen rekker forrest fløy business. How come...? Bare nyskjerrig....., business på charter til syden.....
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/LNRRA.jpg
Flott bilde SSL!
mulig jeg er litt på vildspor nå, men jeg tror man kan betale for oppgradert klasse ombord på noen av SAS sine avganger sørover.
Tror de gjør noe av det samme som My Travel gjør på sine A330 fra bla. Oslo.
Velkommen hjem til regnværet da :p
AirbusTrond
22-07-2007, 20:28
Jepp, info fra Apollo:
På samtlige flygninger med SAS Braathens har du mulighet til å bestille SAS Charter Comfort Class. Du sitter i den fremre delen av kabinen, får gratis drikke ombord (ikke champagne), et varmt måltid (på et fåtall flyvninger et kaldt måltid), 35 kg fri bagasjevekt inkl. 5 kg håndbagasje.
SAS Charter Comfort Class bestiller du samtidig som du bestiller reisen. Du har også mulighet til å oppgradere til SAS Charter Comfort Class i etterkant. Det gjør du ved å logge inn på Din bestilling og deretter endre Bestill/avbestill tillegg og forsikringer.
Spedbarn 0-2 år er ikke tillatt i denne klassen.
OBS! Begrenset antall plasser.
Pris voksen fra kr 445,-, barn fra kr 380,-.
---
Og jeg skal reise ha Comfort Class til Samos om tre uker.. Men tviler vel på om det blir RRA, for Samos er litt mindre enn Kreta...:D
Flott! Du var heldig som fikk LN-RRA på turen :)
Pris voksen fra kr 445,-, barn fra kr 380,-.
Takker for svar!
Med de prisene der betaler man altså etter mitt syn en overpris i forhold til hva man får igjen :rolleyes:
De måltidene vi fikk midt i flyet og de små summene vi måtte betale for drikke kan da umulig stå mye tilbake for hva de betalte for framme.
Man flyr jo i 4,5 timer (bare), og å betale nesten 500,- for at pastaen skal være lunket og de centilitrene man makter å tylle i seg i et flysete skal være "gratis"....
Ja, ja...., dem om det. ^_^
Jeg fikk aldri opp et alternativ om å bestille SAS comfort class når jeg booket hos Apollo...:( . Ikke er det mulig å velge det nå heller når jeg går inn på reservasjonen min. Hva innebærer SAS Charter Comfort Class forresten i forhold til plass ombord? Jeg antar at det ikke er blokkert midtsete....
Vi fikk aldri spørsmål om dette hos Apollo vi heller, og etter hva jeg kunne se, bare ved å stå i toalettkø der fremme, var alle setene i bruk (de fleste reiste vel sammen) og plassen i forhold til setet foran var identisk.
Hadde nok ikke oppgradert uansett, da det tydeligvis koster mer enn man får igjen.
(Det eneste måtte være om man har et stort behov for å drasse med seg mere kg pr. hode i kofferten, men ærlig talt; 20 kg burde jo holde for de fleste da....).
Originally posted by LN-SSL
Vi fikk aldri spørsmål om dette heller, og etter hva jeg kunne se, bare ved å stå i toalettkø der fremme, var alle setene i bruk (de fleste reiste vel sammen) og plassen i forhold til setet foran var identisk.
Hadde nok ikke oppgradert uansett, da det tydeligvis koster mer enn man får igjen.
(Det eneste måtte være om man har et stort behov for å drasse med seg mere kg pr. hode i kofferten, men ærlig talt; 20 kg burde jo holde for de fleste da....).
Den er grei. Jeg vil anta at mitt nyerhvervede sølvkort hos SAS ikke gir meg 10 kg ekstra på charter....:smile2 20 kg bør vel holde - det ser ut til å være noe varmere dit jeg skal enn det vi kan skilte med i Tromsø for tiden, så dunjakken og vinterskoene får bli hjemme....
AirbusTrond
23-07-2007, 09:52
Synes også prisen for "business" er drøy, mener at den var lavere tidligere. I motsetning til hos Novair får man jo ikke bredere seter, men det er vel litt bedre beinplass. Og så er sannsynligheten for ledig sete ved siden av større, trur eg.
Med to flasker cava, en hvitvin, en rødvin og to drinker hver vei nærmer man seg kanskje prisen dersom man drikker begge veier.. :D For øvrig er jeg bare følge på turen til Samos, så betaler ikke dette selv, og hadde helt sikkert ikke valgt å bruke ekstra på dette hvis jeg skulle betale selv. Men det er jo LITT stas, da..
Med to flasker cava, en hvitvin, en rødvin og to drinker hver vei
Og når flighten nedover, for KB's del, har avgang kl. 05:25 om morgenen (eller natta:cry: ), hvem i herrans navn er klar for den "pol-listen" der....??
AirbusTrond
23-07-2007, 15:04
Originally posted by LN-SSL
Med to flasker cava, en hvitvin, en rødvin og to drinker hver vei
Og når flighten nedover, for KB's del, har avgang kl. 05:25 om morgenen (eller natta:cry: ), hvem i herrans navn er klar for den "pol-listen" der....??
Nordmenn flest? :D Neida, jeg drikker ikke så mye om morgenen. Men etter å ha tatt en rask sjekk her...
http://www20.nrk.no/kalkulatorer/promillekalkulator.aspx
viser det seg at jeg med en fire timers flytur med dette inntaket vil ha bare ca 0,4 i promille ved landing "Syden", og det er vel ikke så hakkende gale?
Nuvel. Dette var på viddene. Så jeg får vel stoppe her.
Flott bilde av RRA!