PDA

View Full Version : Nordmenns nye hobby


AirbusTrond
21-07-2007, 13:07
Det ser ut til at klaging på DYs håndetering til media er blitt den reneste hobby for sure turister. Og det er jo enkle og greie saker å skrive for sommervikarene i media:

http://www.aftenposten.no/reise/article1898112.ece

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153212

På den annen side er det vel klart at DY bør gi noen beskjeder til sine handlingagenter
rundt om.

Men akkurat hun VG-dama (og journaliisten) virker som et litt desperat forsøk på å få nok negativt DY-oppslag. Dette ville jo garantert blitt ordnet i ettertid, selv om det kan oppleves som mangelnde konduite fra handlingagentens side i Bordaux.

Stian
21-07-2007, 13:16
Nordmenns nye hobby? Ja, utlendinger klager vel ikke når baggasjen uteblir og ferien blir ødelagt....

sail4fun
21-07-2007, 13:18
Og mannsMinne blir stadig kortere, se noen år tilbake på hva SAS har gjennomgått av agurker på sommer'n , med DY's størrelse så får de sin fair share av agurker og unødige overskrifter.

Flyer
21-07-2007, 18:03
Greit at agurkene deles litt mellom SAS og DY, selv om DY har fått en skikkelig runde nå i juli.

Det er likevel et poeng at det er vrient når en har 100 destinasjoner med relativt mange forskjellige handlingagenter over hele Europa. Når det lander en maskin i uka med nordmenn, så får man åpenbart ikke aller høyeste prioritering av den lokale handlingagenten. Når man i tillegg lander på en militær flyplass som slukker lysene 5 minutter før man skal taxe ut, så tenker man vel kanskje at det skulle vært greit å ha et lokalt apparat på plass :)

laurenz
21-07-2007, 19:52
Tror du er inne på noe Flyer. Norwegian (og andre flyselskaps) omdøme er helt avhengig av den handlingagenten de bruker. Jeg tror nok at SAS har et støre anseelse i Europa og at deres agenter derfor vil strekke seg litt lengre for dem.

Hilsen,
Laurenz

gustavf
21-07-2007, 20:50
Men her lurer jeg på om agenten har strekt seg for langt eller ikke langt nok... Personen hadde jo overvekt, så blir det ei avveiing om det er kontrakta (den sier vel at overvekt skal betales for) eller god kundepleie som skal vinne når Norwegian delvis har ansvaret for overvekta. Svaret er jo ikke gitt, selv om det i ettertpåkloskapens klare lys ville vært best for Norwegian å få 30 euro mindre inntekter mot å slippe presseoppslaget og kanskje også for å unngå en misfornøyd kunde.

laurenz
21-07-2007, 21:22
Det med overvekt er en litt vanskelig vurdering i et slikt tilfelle. Kanskje hun hadde kjøpt masse suvenirer også? Hvem vet?
Men når hun bare har 5 kilo overvekt og tatt omstendighetene i betraktning så hadde nok latt det gå. Men det er jo en vurdering som må taes der og da.

Hilsen,
Laurenz

OSLansatt
22-07-2007, 07:45
Og hvem vet hva slags kontrakt DY har ingaatt med handling agenten? Faar handling agenten bot for aa ikke kreve inn overvekt? Har handlingagenten noe mulighet til aa vise skjoenn i disse tilfellene? Saanne tilfeller vil til stadig dukke opp saa lenge DY ikke har egne rep paa dest som da gir autorisasjon til handlingagent aa waive xbag charges...
Hva vet vel jeg..

EB
23-07-2007, 15:54
Dette kommer DY til å klare fint... Men det er vel som P.A. Viking skriver - dette kommer med størrelsen på selskapene.

Tommy777
23-07-2007, 17:08
Som vår venninne fra Andenes så klokt sa i en annen tråd: De eldste er best.. :)

Når noe går gærnt, vet alle hvem som er best

The Ticketor
24-07-2007, 11:37
OSLansatt stiller det viktige spørsmål. Noen selskap gir ikke handlingagenten noen mulighet til å bruke skjønn. Det blir desverre mer og mer av det. Nå er til og med noen helpdesker (for reisebyråer) så "hogtied" at de i sin tur må ringe til sin egen helpdesk for å autorisere noe som bare går littegranne utenfor boka. Dårlig generell bransjekunskap er det også mange som har. Sånn var det ikke på min tid... :old

UA kan vel nevnes som verst i klassen, og KL er ikke langt bak.

laurenz
24-07-2007, 17:21
Yup, selskapene blir strengere og strengere og KL er absolut en av de. Dårlig bransjekunnskap er det nok en hel del på bakken som slitter med. Det gjorde vi i SA og det er sikkert verre i NP. Det å sto uavhengig av et flysekskap er et av årsakene.
På en annen side kan vi si at de mann skal rette seg mot for å få hjelp ofte gjerne mangler "bakkekontakt". Også på helpdeskene/servicesentra er det noen ganger folk som aldri har jobbet på bakken og mangler erfaring. Da sliter mann!

Hilsen,
Laurenz

Someone
25-07-2007, 12:20
Litt OT i forhold til denne tråden, men hadde DY bagasjeproblemer søndag kveld? Da jeg gikk gjennom tollen så stod det ca 50 stykker i kø ved missing baggage skranken til DY/NP

Turbofan
25-07-2007, 17:05
Siste nytt i DY heksejakten:

VG (http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/25/507130.html)

Denne kan vel også godskrives Northport....

Trety
26-07-2007, 12:40
Originally posted by Turbofan
Siste nytt i DY heksejakten:


Her svarer Norwegian i og for seg bra for seg:
- Vi betaler Northport for å utføre en tjeneste for oss, men det Norwegian som sitter med skjegget i postkassa når noe går galt, sier Sande.

Men Northport var jo billig da...;)

Someone
26-07-2007, 15:24
Men idag var det BA sin tur

http://www.aftenposten.no/reise/article1904245.ece

sirpjalle
26-07-2007, 15:26
Originally posted by Someone

Men idag var det BA sin tur

http://www.aftenposten.no/reise/article1904245.ece


En liten trykkleif? ;)

laurenz
26-07-2007, 16:59
Originally posted by Someone

Men idag var det BA sin tur

http://www.aftenposten.no/reise/article1904245.ece

Dagens augurk vel....
Noen misten bagasjen sin og fikk etter mye om og men tilbake igjen. Uh ja... og så?

Hilsen,
Laurenz

Trety
27-07-2007, 08:55
Hehe, en kollega av meg opplevde også å gå uten bagasje en uke, en haug med forsinkelser og mye rot (Indiaturen ble til en 4 dager Londontur i tillegg :huh:) men VG fikk da aldri vite om det...:rolleyes: