PDA

View Full Version : Thomas Cook Airlines


EK 007
20-07-2007, 20:17
Hvor mange selskap er det som har kommet inn under Thomas Cook Airlines navnet?
Condor (DE) i Tyskland, JMC Airlines (TCX) i UK, ihvertfall. Og nå snart også MyTravel Airways (VZ og DK). Men også et belgisk selskap? Ser på airliners.net at det finns noen A320 med belgisk registrering?

Og et annet spørsmål som kanskje noen vet svaret på; Ser at Thomas Cook i UK flyr med flightnummer som ender med bokstaver, f.eks TCX 049G, hva kommer dette av?

Jens W
20-07-2007, 22:24
Conder er vel Condor igjen (etter en liten periode som Thomas Cook) - var vel noe om at Condor som navn i Tyskland var bedre?

Blubird
21-07-2007, 02:00
Condor har stått beinhardt som "ihren sonnenflieger" i den tyske folkesjela, ergo er det mindre smart å innføre et nytt navn over natta som ingen tysker før har hørt om.
Thomas Cook Belgium er den belgiske divisjonen, bytter i ny og ne fly med britiske Thomas Cook. Er vel rom for at det kan bli vesentlig mer rotasjon i flåtene nå som de to MyTravel-selskapene også skal innlemmes. Apropos kan vel også nevnes den sesongmessige kapasitetsjusteringen som foregår på tvers av Atlanteren med eksempelvis canadiske Skyservice m.f.

B767
21-07-2007, 15:20
lure på om mytravel scandinavia får det samme farge som thomas cook UK farge ?? den kjølige blåfargen...

eg syntes den gule tyske thomas cook var stilligt og sommerligt!!




Det virker så typisk charterselskaper skifter navn og eierskap og livery... så eg roser Condor for at de står fast for sin egen identitet.. det burde vi i skandinavia og ha..

fokkeren
21-07-2007, 16:57
Hvor ikke Brittanina ett selskap i konsernet:question:

B767
22-07-2007, 15:28
eg ville ikke hatt den navnet "britannia" i skandinavia.. fordi navnet virker for britisk, og har ingen tilhørlig med skandinavia...

foreslår å ta tilbake navnet til Scanair og bruke samme farge som logoen som her inne.. :) hehe

bu995
23-07-2007, 00:06
Britannia het "Blue Scandinavia" tidligere og var Fritidsresegruppens eget flyselskap. Fritidsresegruppen kjøpte opp charterdelen av Transwede da Braathens kjøpte opp selskapet.

Blue Scandinavia byttet navn til Britannia da Fritidsresegurppen ble oppkjøpt av Thompson ettersom Britannia allerede var i konsernet.

Nå har jo hele Thompson blitt en del av TUI og derfor har man byttet navn til TUI Nordic.

LN-MOW
23-07-2007, 04:35
Originally posted by B767

eg ville ikke hatt den navnet "britannia" i skandinavia.. fordi navnet virker for britisk, og har ingen tilhørlig med skandinavia...



Britannia var opprinnelig et engelsk charterselskap. De er naa ogsaa i TUI-gruppen og flakser rundt som Thompsonfly ...