View Full Version : Mere DY trøbbel
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153157
Hvilket Norwegian-fly er det som tar 157 pax? Trodde det var 148/149 seter ombord i DY sine fly...... VG regner vel med infants også da antageligvis.
En annen ting er : Tror ikke vi skal tro på ALT disse passasjeren sier, de har en tendense til å overdrive......
Men Dubrovnik Air sine MD'er tar 157 pax.
Dubrovnik DY 5908 06:30 Forsinket 13:30 Norwegian 56 Go to gate
Her er resulatet.
Originally posted by Thomas
Men Dubrovnik Air sine MD'er tar 157 pax.
Dubrovnik DY 5908 06:30 Forsinket 13:30 Norwegian 56 Go to gate
Her er resulatet.
165 for å være helt korrekt ;)
ENGM RAMP
20-07-2007, 14:18
Hmmmm, mon tro hvorfor det IKKE kommer noe om de 2 MD'ene til FlyNordic som fikk teknisk trøbbel på OSL i går ettermiddag og kveld, det må jammen meg stå noen hundre passasjerer fast der og, eller den Sterling maskinen som ble påkjørt av en baggasjetrekker i går, som OGSÅ står på Gardermoen, de passasjererne var jo hmm rundt 9 timer forsinket...
FlyNordic sine passasjerer sitter vel på Gardermoen enda de, det kom ikke noe ekstra
fly inn for å hente de?
LF har ikke noe ekstra fly.. alt de har av maskiner er enten i lufta eller grounda med TD - forbanna søppel.
Vil tippe at iløpet av siste uke så har LF nærmere 40 delaytimer fordelt på sine charteravganger fra OSL...
ENGM RAMP
20-07-2007, 14:29
hehe Thomas, når du ser på utnyttelsen av DY sin flåte så har ikke de så mye ekstra fly stående og ta av heller....
Nei, noe luksusproblem er det ikke. Men maskinen som "tok fyr" i går skulle vel gått til Hellas 21:55 i går kveld, men er forsinket til 20:00 i kveld? Den er riiimelig seig!
Godt at Kjos har sett at han trenger et back-up fly nå da.
RAMP'en:
Har du noe estimate på når gate 53 er klar igjen? - Jeg vil nødig måtte bruke trapper på CO en gang til.. :p
Originally posted by Thomas
RAMP'en:
Har du noe estimate på når gate 53 er klar igjen? - Jeg vil nødig måtte bruke trapper på CO en gang til.. :p
Hva har skjedd?
Om du tenker på trappene så tar alt dobbelt så lang tid, 160 pax skal ned trappa, rundt ei kjegle opp ei trapp og lager masse kø, jeg som flyr mye opp og ned mellom tarmac og PC'en i gaten må bruke en annen gate for å komme meg opp fordi den på G53 er stappa med pax i kø.. osv.. osv..
Edit: Samme problemstillingen på ankomst, ved rullestoler f.eks det er ikke bare å rulle ned ei flytrapp, og det skal sies at også heisen ved gate 53 er U/S, Capt på dagens CO var ikke videre imponert over "tilbudet".
ENGM RAMP
20-07-2007, 14:49
He he Thomas, det kan ta tid, opp til en uke fikk jeg høre :(
Må CO bruke gate 53? Det er vel flere gater ytterst der som har plass til en 757, eller?
Joda, vi fikk 51 idag, men så skulle det vise seg at den heller ikke ville virke tidsnok til da CO landa, og det er heller ikke lange taxeveien fra 01R inn til tuppen der. Gate 50 er "reservert" Aeroflot på den tiden etter hva jeg har forstått, men når alt kommer til alt så er 53 det beste valget pga ICTS sin "boarding lounge".
ENGM RAMP
20-07-2007, 15:23
CO har kommet med ønsker Martin......eller krav.... :) whatever :cool:
Originally posted by ENGM RAMP
CO har kommet med ønsker Martin......eller krav.... :) whatever :cool:
:D
Må ta godt vare på de som tørr satse på Norge vettu.. :wink
Tommy777
20-07-2007, 20:24
- Det er snakk om en militær flyplass, som etter planen skulle stenge klokken 22.30. Siden det oppsto forsinkelser ba vi om utvidet åpningstid - noe vi fikk - men da flyet var klar til å ta av, så stengte de flyplassen, forklarer Sande
Hmm.. Kanskje på tide å velge en normal flyplass??
- Vi ga beskjed til handlingsagenten vår (et selskap, red. anm.) der nede om at de skulle informere våre passasjerer om at det samme flyet kom til å ta av klokken 07.00 fredag fra en annen flyplass i Alicante - syv mil lenger nord fra militærflyplassen San Javier. I tillegg skulle han informere om at alle taxi- og hotellutgifter ville bli refundert våre passasjerer, sier Sande.
Virker som at en rekke passasjerer ikke fikk denne beskjeden....
Han legger til at 107 passasjerer var om bord i flyet som gikk klokken 07.00 fredag.
Ikke sant...
DY har fulgt sine rutiner iflg. informasjonsansvarlig.. For noen rutiner... :rolleyes:
IGJEN.. Hver sin lyst..
Normal flyplass? hva mener du med Tommy77. En som ikke stenger om natten? Ta deg en tur rundt i Europa og sjekk åpningstider så får du deg en liten a ha opplevelse vil jeg tro. Ellers er det vel ikke DY rutinene det er noe galt med muligens når 107 av 160 får med seg hva de skal. Her handler det sikkert om ola dunk som er raskere ut i puben enn noen andre jeg kjenner på tur. :)
Originally posted by GFL
kjos er ingen dumsau...... han fixer dette ,,, Norwegian er kommet for og bli !!!!!!!
ENGM RAMP
20-07-2007, 22:39
Thomas!
Gate 50 er "reservert" Aeroflot Det er en sannhet med modifikasjoner. AFL/SU har bedt om å få stå på 50 de dagene de kommer med TU154, på grunn av pushbacken.....
154'en er visstnok ikke laget slik at den tåler så veldig godt på bli pushet bakover, for sååå svinger mens den ruller bakover, slik den må om de må ha 53 eller 51, Meeeeen, de dagene de kommer med Luftbuss så trenges ikke dette!
Jeg skal informere mine kollegaer om dette så de ser an dette!
Thomas!
Gate 50 er "reservert" Aeroflot Det er en sannhet med modifikasjoner. AFL/SU har bedt om å få stå på 50 de dagene de kommer med TU154, på grunn av pushbacken.....
154'en er visstnok ikke laget slik at den tåler så veldig godt på bli pushet bakover, for sååå svinger mens den ruller bakover, slik den må om de må ha 53 eller 51, Meeeeen, de dagene de kommer med Luftbuss så trenges ikke dette!
Makan til pisspreik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den er like lett oh pushe som en 727 dette er tull!!!!!!!!!!!!
ENG RAMP
Hva skjedde med 53?? har ferie om dagen og er ikke helt oppdatert....
Skjønner jeg skal få kose meg på jobb til uka..
S
Originally posted by CebPac
Thomas!
Makan til pisspreik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den er like lett oh pushe som en 727 dette er tull!!!!!!!!!!!!
Tror jeg velger å stole mer på rampen som faktisk jobber med parkeringa, enn på en som har et inlegg bestående av 88 tegn, hvoran 38 er er utropstegn... (med forbehold om ca-feil i tellinga..)
Originally posted by Cedlind
Tror jeg velger å stole mer på rampen som faktisk jobber med parkeringa, enn på en som har et inlegg bestående av 88 tegn, hvoran 38 er er utropstegn...
Fullstendig enig med Jensemann, men jeg tror vi sier 94 - 38...
Originally posted by LN-EIR
Tror jeg velger å stole mer på rampen som faktisk jobber med parkeringa, enn på en som har et inlegg bestående av 88 tegn, hvoran 38 er er utropstegn...
JA JA har ikke drevet ned dette i så mange år bare 21 så ok dere met mere enn meg.:lol:
Tommy777
20-07-2007, 23:48
Originally posted by LN-BUB
Normal flyplass? hva mener du med Tommy77. En som ikke stenger om natten? Ta deg en tur rundt i Europa og sjekk åpningstider så får du deg en liten a ha opplevelse vil jeg tro. Ellers er det vel ikke DY rutinene det er noe galt med muligens når 107 av 160 får med seg hva de skal. Her handler det sikkert om ola dunk som er raskere ut i puben enn noen andre jeg kjenner på tur. :)
Det kan jeg gjerne. I artikkelen står det at flyplassen er militær og stenger kl 2230..... Til og med flyplasser i Finnmark har bedre åpningstid enn dette... Til og med flyplassen selv har følgende anbefaling på sin webside:
As not too many Murcia flights are available you might consider Alicante airport with many more international connections especially during the summer months.
Kanskje Kjipe-Kjos bør følge det rådet også, da ville ikke denne situasjonen oppstått...
Jeg tviler på at 1/3 av passasjerene var interessert i å gå på fylla. Det blir bare spekulasjoner, men jeg det er HELT klart at DY hadde aldri vært ansvarlig for å få passasjerene hjem dersom de hadde a) ordnet hotell og transfer og b) viktigst av alt: gitt beskjed om at flyet gikk klokka 0700 dagen etter. Siden DY nå ringer alle kunder og ifølge VG skal betale for at de kommer seg hjem, hadde nok folk ikke fått beskjed..
La meg si det sånn: Har aldri hørt om at flygninger ikke kunne gå fordi flyplassen var stengt så tidlig som vi snakker om her...
JA JA har ikke drevet ned dette i så mange år bare 21 så ok dere met mere enn meg.:lol:
Javel ok..
Hva du har gjort og hvor lenge vet jeg ikke, men det å starte et innlegg med "Makan til pisspreik" for så å bruke 38 utropstegn fordelt på to setninger, gjør ikke akkurat mirkaler for kredibiliteten.
Tommy777
20-07-2007, 23:51
Originally posted by GFL
kjos er ingen dumsau...... han fixer dette ,,, Norwegian er kommet for og bli !!!!!!!
Det er det vel ingen som har sagt at DY ikke er kommet for å bli... De har trossalt flydd i over 5 år... Men dersom de fortsetter med historier som dette nesten daglig i avisen, blir det tøffere. Man ser på diverse blogger og forum at DY får mye mer pepper enn SAS for tiden
Originally posted by Tommy777
Originally posted by LN-BUB
Det kan jeg gjerne. I artikkelen står det at flyplassen er militær og stenger kl 2230..... Til og med flyplasser i Finnmark har bedre åpningstid enn dette...
vi her i Vadsø stenger rundt kl 0100, siste ankomst er 0044 :)
Hva har du drevet med i 22 aar ? Parkert fly...det rampen skriver (og som du karaktisere som Pisspreik) er at SU har bedt om aa faa bruke Gate 50 de dagene de opererer med TU154...og SU har oppgitt aarsak til dette at TU154 ikke er enkel aa Pushe i sving....hvem er det du mener kommer med Pisspreik ? SU ?
ENGM RAMP
21-07-2007, 00:23
Ha ha ha, Pac da ^_^
ROOOOLIG! Som Finn Erik (Dc-8-63) sier, så er det engang det VI har fått oppgitt fra AFL, og intet annet! I jobben min så er det SLIKE ting vi må/bør/prøve å etterkomme, om du mener det er pisspreik eller ikke er irelevant....
Det kan GODT hende at du har rett at dette IKKE er noe problem, at det er ER PISSPREIK :colgate: eller enda verre ting. Men det er nå engang det VI har fått beskjed om, så da prøver vi nå alltid, som en nøytral serviceinstans vi skal være der jeg sitter, å følge ønsker & behov til alle selskapene, og i dette tilfellet AFL.
Men, jeg vurderer nå stort sett alltid situasjonen, og ser jeg at det gir meg SKIKKELIG hodebry, og om det medfører at jeg må busse en ankomst, en avgang, ja kanskje jeg til og med må fjernparkere en annen kjerre, ja så lar jeg den heller få en annen park!
Så atter en gang, ROOOOOLIG mann, ROOOOLIG :D Djiiiiiiizez!
Nå flyr vel Norwegian til begge flyplassene i Alicante. Både Murcia og Alicante. Når det gjelder åpningstider så er det vel enklere å holde flyplasser i Finmark lengre åpen en i Europa. Tipper det er en grunn til at de stenger nedover. Er enig i at 2230 er tidlig, men ikke noe uvanlig med stengte flyplasser i Europa. Warszawa stenger så vidt jeg vet kl 2300 Lokal tid.
Det at noen selskaper faktisk lytter til pax å flyr på utradisjonelle steder skal vel ikke brukes mot de Tommy?
Superhai
21-07-2007, 11:31
For en tråd. Jeg synes ikke man kan laste DY hvis de har fått beskjed at flyplassen vil være åpen ekstra, men at de så ombestemmer seg. Men når det gjelder å få informasjon til paxen så er det umulig å si hvem som er skyld. Men det er flyselskapets ansvar å informere, men det må jo være innenfor hva som er rimelig.
Ellers så kommer Aeroflot med Airbus den 24. juli :)
FlightDeck
21-07-2007, 12:12
Originally posted by GFL
Det er det vel ingen som har sagt at DY ikke er kommet for å bli... De har trossalt flydd i over 5 år... Men dersom de fortsetter med historier som dette nesten daglig i avisen, blir det tøffere. Man ser på diverse blogger og forum at DY får mye mer pepper enn SAS for tiden
Jaja, det Norwegian får nå er bare barnemat i forhold til hva SAS har fått gang på gang med sine streiker. Denne saken høres ut som en typisk historie der ingen helt vet hvem som tar ansvaret og der ingen heller tør å ta ansvaret.
Originally posted by GFL
og jeg kan tenke meg at du koser deg godt over det;)