PDA

View Full Version : Frøs ihjel under flyturen

AirbusTrond
20-07-2007, 12:14
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1896827.ece

Fy f. Vi har det ganske godt vi som klager på litt trange seter..

Someone
20-07-2007, 12:21
Darwin-kandidat som motte sin sjebne:rolleyes:

Farmer
20-07-2007, 12:49
Tragisk !
Men, man kan jo spørre seg hvor god sikkerhet man har på avgangsflyplassen når uvedkommede kan komme seg helt inn til, og ombord i flyet på denne måten. Hva som helst av andre elementer av mer eksplosiv art kunne jo ha vært plassert der.
Det blir jo ikke så stor nytte av en rigid kontroll inne i terminalen når man ser slike episoder.

ThomAAs
20-07-2007, 12:52
Huff, det er tragisk at det skjer. Og ja man begynner jo å lure på flyplass sikkerheten... Men det kan da ikke være noe spesielt med plass der inne når hulene er inne...

LN-BRK
20-07-2007, 13:12
Hvis vedkommende var ansatt på flyplassen, så trenger det ikke være vanskelig å komme seg helt frem til flyet.

JetBlue
20-07-2007, 13:42
Originally posted by LN-BRK

Hvis vedkommende var ansatt på flyplassen, så trenger det ikke være vanskelig å komme seg helt frem til flyet.

Det har du rett i, og dette har jo hendt før også. Men de stakkars folkene synes å glemme både tynn luft og kuldegrader.

salmon-air
20-07-2007, 22:12
Lurer på om ikke hypoksi setter inn før stakkaren rakk å fryse ihjel:cry: Trist..

sirpjalle
20-07-2007, 22:20
Men det er faktisk folk som har gjort det før og overlevd. Husker ikke når og hvor, men leste om det da jeg var yngre....

CebPac
20-07-2007, 22:24
Originally posted by LN-BRK

Hvis vedkommende var ansatt på flyplassen , burde (skulle ) ha /hun skjønne atb dette var en dårlig deal ...........

Fry
20-07-2007, 23:41
Bare jeg som ikke synes dette er så tragisk og fryktelig? Han burde jo visst bedre....

Fly high
21-07-2007, 13:58
Originally posted by Fry

Bare jeg som ikke synes dette er så tragisk og fryktelig?

Det håper jeg. Det var en veldig kynisk holdning.

Han burde jo visst bedre....

Hadde han "visst bedre" som du så besserwisser-aktig skriver, så hadde han trolig ikke gjort det? Mannen må jo ha vært temmelig desperat for å benytte seg av en slik måte å komme til Vesten på, og det er klart det er tragisk når et menneske dør slik.

ANX
21-07-2007, 20:41
Lurer på om ikke hypoksi setter inn før stakkaren rakk å fryse ihjel:cry:

Tror han sannsynligvis svima av før han frøs ihjel. Kuldetoleranse etc har noe med gener å gjøre. Mange før har prøvd en slik tur, men få har overlevd... Noen er også blitt klemt ihjel når hjulet gikk opp. Fyttikatta mht alle versjoner.

OG - det må være helt sikkert at et slikt stunt utføres kun av en desperat person uten kjennskap til at temperatur/oksygen er på umenneskelig lavt nivå der jetfly ferdes.