View Full Version : Kamera hjelp
vett dette har vært et stort samtale emne før, men da mest snakk om ny begynner kamerar. nå trenge jeg noe semiproft, og velger å gå over til det bedre, Canon:lol:
så har noen idè, tips, ang semiproffe kamera fra Canon, 20D, 30D (eventuelt andre)? who knows??;)
PM godtas me TAKK:colgate:
Kommer an på pris du vil gi.
20D er et meget bra kamera du kan få tak i rimelig nå. Raskt -5 bilder/sek. Bra på støy.
30D er identisk, men har større skjerm og bildestiler. Er ikke like god på støy som 20D, men er ellers veldig like. 30D fås ny i butikkene. 20D kun brukt. Ikke gi over ca 6-7000 for brukt 20D med linse.
Har du råd til ca 15000. Gå for 5D- brukt. Kun kamerahus er verdt denne prisen(max-pris). koster ca 22000 nytt. MYE bedre kamera. Utrolig bra på høy ISO- spesielt i mørke. Litt senere enn 20D/30D- 3 b/s. Bildebrikken i 5D er noe av det beste du kan få pr nå. Dog er det vel snart tid for ny oppfølgingsmodell av den, og da vil prisen synke.
Et tankekors er at 350D/400D er mye billigere og ikke i semiproff-klassen, men tar også bilder av rimlig høy kvalitet. Forskjellen er at innstillingsmulighetene er begrenset i forhold til de ovennevnte.
Mitt grunnlag for å si dette- har hatt samtlige modeller- har idag 1D Mk3.
30D har dessuten spotmåling, til forskjell fra 20D...
TigerBlack
20-07-2007, 15:14
Kan anbefale 30D på det varmeste. bruker den daglig og den går og går.
Hiver meg på med et innspill. Bruker også 30D og har tatt nærmere 10.000 eksponeringer med det nå, og det har god lysmåling, er robust og jobber hurtig (ihvertfall med min opptikk)
Kjøp deg 30D du, nå koster det ikke mer enn knappe 8 store og med Canons cashback kampanje blir det en hyggelig pris.