PDA

View Full Version : Varsler lavpriskrig i luften

sirpjalle
19-07-2007, 15:08
Vet ikke om denne er "gammel", mener jeg har lest det samme temaet her på forumet i dag. (Eller er det jeg som inbiller meg det?)

Varsler lavpriskrig i luften

Både Sterling, Norwegian og Ryanair lover flere ruter og kraftig vekst på det skandinaviske lavprismarkedet.

LINK (http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1139443.ece?WT.svl=article_image)

Det betyr fornyet priskrig og flere konkurser, skriver business.dk.

Krigen om å selge flest flybilletter billigst blir hardere. Til tross for at FlyMe gikk konkurs og Norwegian kjøpte Flynordic, ser det ikke ut til at kampen om flypassasjerene vil bli mindre tøff fremover.

- Prisene på det skandinaviske markedet vil falle. Vinneren blir den med de laveste omkostningene, sier Wilhelm Hamilton, nordisk salgsdirektør i irske Ryanair til business.dk. Også Sterling venter større press på billettprisene.

Flere ruter på vei
Sterling, Ryanair og Norwegian er blant de mest offensive selskapene. Sterling vil doble omsetningen til åtte milliarder danske kroner i 2010 ved hjelp av flere ruter ut av Stockholm og Oslo. I juni åpnet Ryanair 13 nye ruter ut av Stockholm og varsler nye ruter ut av flere danske flyplasser fra 2008. Også Norwegian vil satse mer på Danmark.

Publisert: 19.07.2007 - 09:52 Oppdatert: 19.07.2007 - 09:53 Skriv ut

TOS
19-07-2007, 15:55
Hva er vitsen med å starte priskrig når flyene er så fulle som man får inntrykk av...? DY kan vel knapt ha noe å tjene på å starte priskrig med 8 av 10 seter solgt i gjennomsnitt. En annen ting er selvsagt om man ekspanderer med nye ruter der det i dag ikke er et tilbud fra LCC'er.