PDA

View Full Version : Coastair med 25 mill i underskudd


LN-BRK
18-07-2007, 09:07
Coast Air hadde en omsetningsvekt på 44 prosent i fjor, men et driftsunderskudd på nesten 25 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv.

Siden 1999 har Seglem tapt rundt 115 millioner kroner på driften av selskapet.

http://www.haugesunds-avis.no/article/20070717/NYHET/70717010/1010/AKTUELT

OJB
18-07-2007, 09:15
Man kan i alle fall ikke beskylde Seglem for ikke å ha stayer-evne i luftfart.
Vi får håpe at de får det til etter hvert. Dette har utviklet seg til nærmest å bli Norges dyreste flyklubb.

tosfreight
18-07-2007, 09:22
Tålodig fyr dette....

Jeg har dog veldig god tro på han som er adm dir nå, det virker som han har svært gode kunnskaper innen luftfart.

wf145
18-07-2007, 09:42
Må seie meg enig her - trur det snur no .

EB
18-07-2007, 09:47
...og som han sa i gårsdagens DN så tjener han nok penger på andre områder til å dekke tapene i CoastAir. Krysser fingre for at det snur nå...

SK1399
18-07-2007, 13:33
Jeg har også på følelsen at ting snur til det bedre for BX. Mr. Fredheim har absolutt kompetansen som skal til for å snu skuta, og har gjort flere smarte grep allerede.
Utfordringen for BX er å finne noen gode ruter å hvile på, ikke å fly med j31 på Røros og Fagernes. Det blir det ikke penger i kassen av. Jeg har tro på HAU-CPH som starter opp snart, og muligens burde BX satse på flere ruter fra norske mellomstore flyplasser til større europeiske destinasjoner. Min første tanke er i så fall AES...

FlightDeck
18-07-2007, 14:50
Jeg synes de har gjort mye bra i det siste, og vi får håpe at det kan hjelpe. Jeg tror uansett at Coast Air vil tjene på å kommersiallisere driften sin mer, tilby et bedre og mer naturlig rutenett, større fly og et mer helhetlig konsept.

tosfreight
18-07-2007, 14:58
Originally posted by SK1399

Jeg har også på følelsen at ting snur til det bedre for BX. Mr. Fredheim har absolutt kompetansen som skal til for å snu skuta, og har gjort flere smarte grep allerede.
Utfordringen for BX er å finne noen gode ruter å hvile på, ikke å fly med j31 på Røros og Fagernes. Det blir det ikke penger i kassen av. Jeg har tro på HAU-CPH som starter opp snart, og muligens burde BX satse på flere ruter fra norske mellomstore flyplasser til større europeiske destinasjoner. Min første tanke er i så fall AES...


Ja, og et av de smarte grepene han har gjort, var å outsource bakketjenestene. Jeg tror det gir et meget bra bidrag...

EB
18-07-2007, 15:54
Taper de på Fagernes og Røros?

SK1399
18-07-2007, 16:14
Originally posted by EB

Taper de på Fagernes og Røros?

Har ikke peiling, men kan aldri tenke meg at det er store penger å hente på å fly J31 til VDB og RRS

SK1399
18-07-2007, 16:25
Originally posted by tosfreight

Ja, og et av de smarte grepene han har gjort, var å outsource bakketjenestene. Jeg tror det gir et meget bra bidrag...

Absolutt. Å opprettholde egen bakkevirksomhet på to skift 6 dager i uken, for de få avgangene de har herfra, hadde vert råflott

MD11
18-07-2007, 17:33
AES med områdene rundt har et overraskende dårlig flytilbud når man tenker på all industri og fiskerivirksomhet som finnes her. Byen er jo på størrelse med f eks Sandefjord. Hva med f eks AES-ABZ :question:

Someone
18-07-2007, 19:32
Originally posted by MD11

AES med områdene rundt har et overraskende dårlig flytilbud når man tenker på all industri og fiskerivirksomhet som finnes her. Byen er jo på størrelse med f eks Sandefjord. Hva med f eks AES-ABZ :question:

Aalesund mangler skikkelig oljevirksomhet defor ingen ABZ rute

LN-BRK
18-07-2007, 20:31
Originally posted by EB

Taper de på Fagernes og Røros?

Ja, ryktene sier at de gjør det. Spesielt Fagernes skal være dårlig butikk. Regner med at de må ha et visst antall pax for å tjene penger, selv om det er en anbudsrute?

LN-KRF
18-07-2007, 23:52
Interne kontakter sier at det er ikke lenge igjen av Coast Air...

For å si det som så, Coast Air vil i løpet av de neste 3 måneder si seg selv konkurs..Hvis ikke ting endrer seg MEGET kjapt.

LN-BRK
19-07-2007, 17:16
LN-KRF, jeg har hørt noe av det samme. Viser det seg at de ikke tjener penger på HAU-CPH i løpet av meget kort tid, så er visstnok eierne klare for å stenge ned hele butikken.

SK1399
19-07-2007, 18:02
Et lite stykke nede i denne (http://www.h-avis.no/article/20070522/NYHET/105220005) artikkelen i Haugesunds Avis, sier Kjell Fredheim følgende:

– All ære til vår eigar Trygve Seglem som er med på dette. Personleg meiner eg me skal få dette til sjølv om det kan ta opptil halvtanna år å få ruta lønnsam.

Nå håper jeg 1,5 år stemmer mer en noen få måneder som det sies her. Det er vell heller sjeldent at nye ruter blir god butikk så fort, så får håpe Seglem gir selskapet den tiden det trenger...