PDA

View Full Version : Er LCC egentlig LCC?


LN-MOW
18-07-2007, 00:06
But Southwest had among the highest unit costs for labor – 2.6 cents per seat mile, third highest among the 10 largest carriers and below only American at 3.1 cents and Alaska Air Inc. at 2.9 cents.

Low-cost competitors AirTran Airways at 1.7 cents and JetBlue Airways Corp. 2.3 cents undercut it, as well as large network carriers who have lowered costs in bankruptcy court, including Northwest Airlines, United Airlines and Delta Air Lines.


http://www.dentonrc.com/sharedcontent/dws/bus/stories/071807dnbussouthwestbuyouts.f495e1.html

Tommy777
18-07-2007, 00:47
Skal bli veldig spennende å se hvordan Southwest gjør det utover høsten når drivstoff prisene deres dobles og spillereglene blir like for alle her i USA...

LN-MOW
18-07-2007, 01:17
Southwest har trolig mer cash enn de andre topp-ti selskapene tilsammen ... de har bygd seg opp mens de andre har bloedd.

Tommy777
18-07-2007, 01:23
Originally posted by LN-MOW

Southwest har trolig mer cash enn de andre topp-ti selskapene tilsammen ... de har bygd seg opp mens de andre har bloedd.



og i tiden fremover tror jeg de vil trenge mye cash

LN-MOW
18-07-2007, 01:36
We ended 2006 with $1.8 billion in cash, including shortterm investments, and have a
fully available unsecured revolving credit line of $600 million. We also had approximately $600 million in cash deposits at
Boeing for future aircraft deliveries. Our unmortgaged assets have a value of more than $9 billion, and our debt to total
capital is under 35 percent, including aircraft leases as debt.


--- Det er mange selskaper som bloer til doede le-e-e-enge foer Southwest ....

Tommy777
18-07-2007, 01:38
Originally posted by LN-MOW




--- Det er mange selskaper som bloer til doede le-e-e-enge foer Southwest ....



Det er helt klart, men resultatene vi har sett fra Southwest siste tiden tyder på at de vil tape penger etter at de må kjøpe suppe til markedspris.

LN-MOW
18-07-2007, 01:42
Det er klart - men Southwest har noe mange andre selskaper mangler: En ledelse som har en evne til aa faa positive effekter ut av negative hendelser ..

Er selv ikke noen stor Southwest-fan - de er OK - men Tilton, Arpey og Co. har ikke den samme evnen til aa trekke kaniner ut av hatten. de gjemmer seg heller i jordhullet.

Tommy777
18-07-2007, 01:52
Originally posted by LN-MOW

Det er klart - men Southwest har noe mange andre selskaper mangler: En ledelse som har en evne til aa faa positive effekter ut av negative hendelser ..

Er selv ikke noen stor Southwest-fan - de er OK - men Tilton, Arpey og Co. har ikke den samme evnen til aa trekke kaniner ut av hatten. de gjemmer seg heller i jordhullet.



Spesielt Hr. Tilton