PDA

View Full Version : Norwegian


SQ 777
17-07-2007, 16:18
Har to korte tredagers med dem i høst. MUC i september og KRK i oktober.

Gikk inn og bestilte nødutgang på MUC uten problem for meg og kona. Det er verd 50 kr t/r i de skrekkelig trange flyene ( a la NB -700 ) . Tross alt vel to timer.

MEN til KRK var det ikke mulig ? Vet de ikke hvilken flytype som skal brukes foreløpig ?. :lightbulb

Med det mener jeg et innleid selskap fra Kroatia e.l. Håper ikke det.

OK med A321 fra BMI, though :D Så den på OSL for vel en uke siden.

queso
17-07-2007, 17:09
Forhåndsreservering av seter er et sjansespill i disse MD-tider hos DY. LF-maskinene har AB CDE, mens Dubrovnik har både AB CDE og AC DEF som oppsett. Bestiller du f.eks 11 E og F på en flight med 737-konfig i reservasjonssystemet som likevel opereres av en Dubr.MD kan du risikere å få 11 E og alt fra rad 26 til 34 på "F"-setet siden det ikke finnes... Mye hissige pax og refunderingskrav av seteavgift om dagen grunnet dette :huh:

ThomAAs
17-07-2007, 17:18
Det er ikke bare på de innleide det med setene går galt...

SQ 777
17-07-2007, 17:30
I slike tider hadde det vel vært best med "først til mølla" ed innsjekk ev. ombord..... ;)

queso
17-07-2007, 17:46
Originally posted by ThomAAs

Det er ikke bare på de innleide det med setene går galt...

Det har også vært en feil i Amadeus/RTB i det siste som gjør at forhåndsreserverte seter kan "tas" av andre passasjerer som sjekker inn på automatene og velger å bytte seter selv der.

Det har også skjedd at automatene gir samme setenummer til flere pax, automater som printer like boardingcard til grupper som sjekker inn med samme referansenummer osv.

queso
17-07-2007, 17:48
Originally posted by SQ 777

I slike tider hadde det vel vært best med "først til mølla" ed innsjekk ev. ombord..... ;)


Flere ganger må seating droppes og man boarder flyet med free seating grunnet begrenset antall infantseats på MD-maskinene i konfigurasjonen i innsjekkssystemet. Noen sier at MDene har extra masker på alle rader, men i systemet er det kun D seter på partallrader som er tilgjengelig for infants..

FlightDeck
17-07-2007, 17:50
Jeg trodde LF-maskinene hadde AC DEF? Ser at det er satt inn en MD-80 på min retur fra London på mandag.

queso
17-07-2007, 17:52
Originally posted by FlightDeck

Jeg trodde LF-maskinene hadde AC DEF? Ser at det er satt inn en MD-80 på min retur fra London på mandag.

Ikke umulig at jeg blander sammen seteoppsettet på LF og Dubr., men problemstillingen er den samme ihvertfall :D

ThomAAs
17-07-2007, 19:30
Originally posted by queso

Originally posted by ThomAAs

Det er ikke bare på de innleide det med setene går galt...

Det har også vært en feil i Amadeus/RTB i det siste som gjør at forhåndsreserverte seter kan "tas" av andre passasjerer som sjekker inn på automatene og velger å bytte seter selv der.

Det har også skjedd at automatene gir samme setenummer til flere pax, automater som printer like boardingcard til grupper som sjekker inn med samme referansenummer osv.

Jo takk jeg/vi har merket det når PAX kommer ombord...

LN-MOW
17-07-2007, 19:38
Originally posted by queso

Det har også skjedd at automatene gir samme setenummer til flere pax, automater som printer like boardingcard til grupper som sjekker inn med samme referansenummer osv.

Hvordan kan det skje? Automaten er jo bare en front end for sjekk-inn systemet ...

queso
17-07-2007, 20:00
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by queso

Det har også skjedd at automatene gir samme setenummer til flere pax, automater som printer like boardingcard til grupper som sjekker inn med samme referansenummer osv.

Hvordan kan det skje? Automaten er jo bare en front end for sjekk-inn systemet ...



Si det du...Automatene kjører en annen versjon av RTB enn det som går på innsjekksskrankene, utover det har jeg ingen anelse om hva som ligger bak...

LN-MOW
17-07-2007, 20:35
En annen versjon .... ?? Okei.......? De kommuniserer likevel med samme host, det er ikke som at man sjekker inn paa forskjellige systemer .... RTB sender kommando og mottar ledig sete og boardingnummer ....

Er det Northport eller DY som drifter RTB?

SQ 777
17-07-2007, 20:50
Etter setebestillingen til MUC i dag tittet jeg på nye bill. som ble sendt med påført setene ved nødutgangen.

Jeg bestilte selve reisen før DY begynte å ta betaling for bagasje. Nå står det flg:

15 kg håndbagasje og TO PCS BAGASJE A 20 KG !! Totalt, teoretisk 55 kg pr. pax !!:exclamati

Begynner nå nærme seg tur til USA........ Her må det vel være noe gærnt.

Nei EB, fortsatt kun håndbagasje for ossmed nok skift for begge av oss på en tredagers !!:wink

queso
17-07-2007, 23:28
Originally posted by LN-MOW

En annen versjon .... ?? Okei.......? De kommuniserer likevel med samme host, det er ikke som at man sjekker inn paa forskjellige systemer .... RTB sender kommando og mottar ledig sete og boardingnummer ....

Er det Northport eller DY som drifter RTB?



:huh:

Det er DY som drifter RTB og automatene, automatene kjører en oppgradert versjon av RTB 2.98, mens skrankene har RTB 2.96. Vi har opplevd at automatene har vært nede i timesvis, mens skrankene har fungert og omvendt, da heldigvis ikke like lenge. Selvsagt er det samme "system" i bunnen, ikke to forskjellige, men det er opplagt at det er noe som skulle ha kommunisert med noe annet som ikke gjør det når det gjelder seating og sequensenumbers...