PDA

View Full Version : Positivt om spottere

ANX
17-07-2007, 12:56
Sakset fra et annet forum (http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=284317).

Tidligere jaget og hundset - nå inn i varmen for å bidra med "expert knowledge". :up:

Gratulerer! :spin:

sk931
17-07-2007, 13:46
Både godt og dårligt....

Som et indlæg pointerer så er vi der abejder i det proffesionelle miljø, altså piloter
groundstaff ofte jaget vildt....Skulle man nu rekruttere "saakaldte" amatører !!!
både godt og dårligt...Spottere er ofte rundt ved fences i lufthavne, det er det gode,
men mange sikkerhedsfolk betragter crew og groundstaff som potentielle terrorister.
----
Det har man da ofter set i Norge, skulle jeg mene....hos jer har i hafte mange tilfælde
af "security harassment".

Hilsen
Ole

ANX
17-07-2007, 14:00
sk931: Det har du selvsagt helt rett i. :cry:

Synes dog det er interessant å følge tråden, som nå "tar av" mer enn den som startet i mars 2006.

Lesestoff til avveksling fra smakløse passasjer-agurker i denne late sommerferietid? :p

Edit: Tør ikke dra opp denne åpenbart uinteressante tråden, men siterer heller her fra den jeg linket til øverst, som jeg synes oppsummerer det hele:

It is not the intention that the airport watch team challenge any suspicious person or persons, nor that they in any way challenge, control or "police" members of the public. They have NO powers whatsoever. They are simply asked to observe and if they see anything suspicious, report their sightings to the responsible authority. Will they in their "enthusiasm" over react from time to time? Quite possibly yes. But no more than the ignorant public react to spotters around an airport (especially in paranoid USA). Will this scheme be totally effective in combatting terrorism? No, absolutely not. Nor are all the other existing farcical security measures presently in place!
:up: