PDA

View Full Version : Verden rundt med 737


LN-MOW
13-07-2007, 16:18
En fyr paa A.net med for mye fritid satte opp denne listen.


AMS IST 737-800 03:25 KLM
IST DXB 737-800 04:10 TURKISH
DXB MCT 737-800 00:55 OMAN AIR
MCT DEL 737-700 02:55 OMAN AIR
DEL SIN 737-900 05:40 JET AIRWAYS
SIN CGK 737-300 01:35 GARUDA
CGK KUL 737-400 02:00 MALAYSIAN
KUL HKG 737-800 04:05 CHINA AIRLINES
HKG GUM 737-800 04:40 CONTINENTAL MICRO
GUM HNL 737-800 14:10 CONTINENTAL MICRO
HNL OAK 737-700 05:10 ALOHA
OAK IAH 737-300 03:40 CONTINENTAL
IAH AMS 737-BBJ 09:15 PRIVATAIR (KLM)

Den kan man nok ikke kopiere med A320 ... ;)

SQ 777
13-07-2007, 17:06
Skal forumet arrangere en "klassetur" med start fra OSL og KL til AMS ??

Noen som kan forhandle en god pris ..........:colgate: :o

ThomAAs
13-07-2007, 17:17
Tenk det, at man kan komme rundt hele jorda med 737...

Det er en utbredt maskin om ikke annet :cool:

dc-8-63
13-07-2007, 18:04
Air Mike bringer gode minner....har selv krysset 2/3 av stillehavet med 727 - Honolulu Johnston Atoll - Majuro - Kwajalain - Pohnpei (Ponape dengang) - Truk - Guam (sidetrip med Twotter til Saipan og Rota) - Manilla .... mesteparten med 727-100 Combi....maa nok en tur i slides bunken....

amatør
13-07-2007, 18:44
Originally posted by ThomAAs

Tenk det, at man kan komme rundt hele jorda med 737...

Det er en utbredt maskin om ikke annet :cool:
Ja, mye dårlig smak rundt omkring i verden..:p

seilfly
13-07-2007, 19:04
Lag noe bedre selv da ;)

Stian
13-07-2007, 20:24
Jorda rundt med 737?
Tror heller jeg hadde blitt hjemme...

KennethGS
13-07-2007, 21:11
Originally posted by Stian
Tror heller jeg hadde blitt hjemme...

Er faktisk sikker på at jeg heller hadde blitt hjemme... ^_^

LN-MOW
13-07-2007, 21:45
Jeg skjoenner meg ikke paa dette ... jeg flyr mye heller verden rundt i en Privatair 737 enn bak i en TUI 767 ..... jeg flyr mye heller verden rundt i en Malev 737 enn bak i en Virgin 747 ..

Det er ikke bare stoerrelsen som er teller .... ;)

KennethGS
13-07-2007, 22:04
Jeg blir heller hjemme enn å fly jorda rundt... Har da bedre ting å kaste bort tid på...:rolleyes:

SQ 777
13-07-2007, 22:13
Jorda rundt er topp !! Har gjort det 4 ganger. Denne routingen innebefatter mange fantastiske plasser. Særlig Micronesia, og den er egentlig ikke en "fullblods" Jorda Rundt !! En kortvariant via "Nordkalotten".:(

Ornt'li Jorda Rundt må innebefatte sydlige Stillehav og Australia plus Kiwiland. ;)

Dag Johnsen
14-07-2007, 14:22
Heisann!

dc-8-63 Fikk aldri med meg B727 "melkeruta" fra GUM til HNL, men det kan vel bli en mulighet med B737-800 en gang...? Tror ikke vi stopper på Johnston Atoll lenger...?

Jeg fikk derimot med meg GUM til Yap (http://www.visit-fsm.org/) og Palau (http://www.visit-palau.com/). Satt på jumpseat til Yap og det så ut som et lite grønt frimerke ute i Stillehavet...:p

Dag

Tommy777
14-07-2007, 17:14
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

dc-8-63 Fikk aldri med meg B727 "melkeruta" fra GUM til HNL, men det kan vel bli en mulighet med B737-800 en gang...? Tror ikke vi stopper på Johnston Atoll lenger...?

Jeg fikk derimot med meg GUM til Yap (http://www.visit-fsm.org/) og Palau (http://www.visit-palau.com/). Satt på jumpseat til Yap og det så ut som et lite grønt frimerke ute i Stillehavet...:p

Dag



Mornings!

Høres ut som en flott plan med en Scanair Avdeling Vest tur stillehavet rundt :)

dc-8-63
14-07-2007, 17:20
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

dc-8-63 Fikk aldri med meg B727 "melkeruta" fra GUM til HNL, men det kan vel bli en mulighet med B737-800 en gang...? Tror ikke vi stopper på Johnston Atoll lenger...?

Jeg fikk derimot med meg GUM til Yap (http://www.visit-fsm.org/) og Palau (http://www.visit-palau.com/). Satt på jumpseat til Yap og det så ut som et lite grønt frimerke ute i Stillehavet...:p

Dag



Mornings!

Høres ut som en flott plan med en Scanair Avdeling Vest tur stillehavet rundt :)

Jeg er med naarsomhelst....dette er omraader som ikke kan beskrives....de maa oppleves ...igjen og igjen igjen....selv reiste jeg rette etter at KE007 var skutt ned.....og jeg husker mange lurte paa hvordan CO fant Johnston Atoll etter 5 timers flygning over hav...en "Atoll" som er en rullebanelengde lang....og 10 rullebanebredder bred...ikke akkurat store greiene.....

amatør
14-07-2007, 18:47
Originally posted by seilfly

Lag noe bedre selv da ;)
Airbus gjør det,;) Mye renere og penere linjer på A 320 serien enn de klumpete smågrisene til Boeing.:colgate:

Tommy777
14-07-2007, 18:50
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by Tommy777

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

dc-8-63 Fikk aldri med meg B727 "melkeruta" fra GUM til HNL, men det kan vel bli en mulighet med B737-800 en gang...? Tror ikke vi stopper på Johnston Atoll lenger...?

Jeg fikk derimot med meg GUM til Yap (http://www.visit-fsm.org/) og Palau (http://www.visit-palau.com/). Satt på jumpseat til Yap og det så ut som et lite grønt frimerke ute i Stillehavet...:p

Dag





Mornings!

Høres ut som en flott plan med en Scanair Avdeling Vest tur stillehavet rundt :)

Jeg er med naarsomhelst....dette er omraader som ikke kan beskrives....de maa oppleves ...igjen og igjen igjen....selv reiste jeg rette etter at KE007 var skutt ned.....og jeg husker mange lurte paa hvordan CO fant Johnston Atoll etter 5 timers flygning over hav...en "Atoll" som er en rullebanelengde lang....og 10 rullebanebredder bred...ikke akkurat store greiene.....


Høres ut som en kanon plan! Jeg har alltid hatt lyst til å besøke disse meget spesielle holmene, gris eller ikke.. Kan jo ta 777 til Hawaii ;)

Når tid på året er det best å gjøre noe slikt??

Tommy777
14-07-2007, 18:51
Originally posted by amatør

Originally posted by seilfly

Lag noe bedre selv da ;)
Airbus gjør det,;) Mye renere og penere linjer på A 320 serien enn de klumpete smågrisene til Boeing.:colgate:

Da får du presentere reiseruten hvordan du kommer deg verden rundt med A32X. Jeg klarer ihvertfall ikke å se at det er mulig...

LN-MOW
15-07-2007, 01:44
Det er ikke mulig. Det er ingen selskaper som krysser Stillehavet med A320-serien. Over Atlanteren kommer du med konvensjonell A319 - i motsetning til 737 - Air Canada flyr A319 mellom Halifax og Heathrow.

En muligjhet oppstaar i oktober, naar Vladivostok Air begnner aa fly Vladivostok-Anchorage-Seattle .. de vil benytte Tu-204 m3n har allerede annonsert at A320 vil bli brukt innimellom. Men saa var det det aa komme seg til Vladivostok paa rett dag, da .. :p

GFL
15-07-2007, 02:40
Tror disse har blitt satt inn Vladivostok til Seoul, Bangkok, Niigata og Hanoi.

EB
16-07-2007, 08:19
Minst 737 grunner til å bli hjemme...^_^

Twin Otter
16-07-2007, 13:56
Originally posted by LN-MOW


GUM HNL 737-800 14:10 CONTINENTAL MICRO


Den kan man nok ikke kopiere med A320 ... ;)



14 timers flytid i en 737? det kan jeg ikke få til å stemme?!

dc-8-63
16-07-2007, 14:11
Originally posted by Twin Otter

Originally posted by LN-MOW


GUM HNL 737-800 14:10 CONTINENTAL MICRO


Den kan man nok ikke kopiere med A320 ... ;)



14 timers flytid i en 737? det kan jeg ikke få til å stemme?!

Det stemmer svaert saa godt, har selv floeyet motsatt retning med 727-100 combi (som brukte 15 timer). Routing paa samme flight nummer er Guam - Truk - Pohnpei - Kwalajalein - Majuro - Honolulu...og Dato grensen krysses 2 ganger !

Someone
16-07-2007, 14:19
Ett rask søk på widerøe.no får det til å stemme at det tar 14 timer:



Guam til Honolulu

Flyavgang 1 onsdag, 22. august 2007
Avreise: 07:05 Guam, Guam - A.B Won Pat International
Ankomst: 01:20 Honolulu, USA - Honolulu International, terminal M Mer: inkluderer 5 tekniske mellomlandinger


Flyselskap: Continental Airlines CO956 e Fly: Boeing 737-800

Drives av annet flyselskap
Pristype: Økonomi med restriksjoner

Forklaringe = e-ticket, NOK = Norske Kroner
pris
passasjerer flyavganger skatter Bestillingsgebyr
1 voksne x (5 730 + 200 + 50) = 5 980 NOK

totalt for alle passasjerer 5 980 NOK



Turen kan også gjøres på halvparten av tiden, men da uten 5 tekniske mellomlandinger og da med en 767-200 fra CO, så skal man fly 737 må man ta hele melkeruta ;)

dc-8-63
16-07-2007, 14:23
Originally posted by Someone

Ett rask søk på widerøe.no får det til å stemme at det tar 14 timer:



Guam til Honolulu

Flyavgang 1 onsdag, 22. august 2007
Avreise: 07:05 Guam, Guam - A.B Won Pat International
Ankomst: 01:20 Honolulu, USA - Honolulu International, terminal M Mer: inkluderer 5 tekniske mellomlandinger


Flyselskap: Continental Airlines CO956 e Fly: Boeing 737-800

Drives av annet flyselskap
Pristype: Økonomi med restriksjoner

Forklaringe = e-ticket, NOK = Norske Kroner
pris
passasjerer flyavganger skatter Bestillingsgebyr
1 voksne x (5 730 + 200 + 50) = 5 980 NOK

totalt for alle passasjerer 5 980 NOK



Turen kan også gjøres på halvparten av tiden, men da uten 5 tekniske mellomlandinger og da med en 767-200 fra CO, så skal man fly 737 må man ta hele melkeruta ;)


Her tar Farmer og Co svaert svaert svaert feil....det er IKKE tekniske mellomlandinger, men DESTINASJONER, de fleste bedre enn noen andre destinasjoner jeg kan tenke meg....