View Full Version : OT: Noen med erfaring med Portugal?
ENGM RAMP
13-07-2007, 12:57
Hei folkens!
Årets ferie går til Portugal, og i den forbindelse undrer jeg meg om det er noen som har vært der og kjenner godt til de sørlige områder? Faro, Algarve og langs med kysten der nede?
:cool:
Been there, done that.
Jeg lå på hotell i Albyfeira og syns det var kjempetrivelig der. Jeg tok toget til bl.a. Tavira, øst for Faro og Lagos i vest. Sistnevnte er et rolig lite sted som ble anbefalt av en på SA OPS (hu som skravler så mye, du får hilse ;))
Jeg tok også en tur til Lisboa og ditt må mann selvfølgelig om mann er i Portugal. Det går fint å ta toget frem og tilbake på en dag. I 2001 betalte jeg kr. 250 tur-retur på første klasse!
Jeg legger ved et bilde fra Albufeira
http://www.jernbane.net/portugal/gate.jpg
AirbusTrond
14-07-2007, 16:41
Har bare vært i Lisboa-området selv. Men må bare få lov til å tipse om nasjonalretten - norsk klippfisk. Aller best er bacalaoen når den når den serveres grillet med små fine poteter, litt grønne oliven og masse rå, søt og frisk løk, øst over med en hel del olivenolje.... enjoy! Til dette rød eller hvit vino verde... :cool:
Tommy777
14-07-2007, 17:07
Var en favoritt for meg på 90 tallet.
Portugal er det totalt motsatte av Spania. Ingen som maser på deg på gata, alt går i sakte fart. Albufeira er en sikker vinner. Mange bra golfbaner og mye bra restauranter.
Leiebil bør man koste på seg
fokkeren
15-07-2007, 18:12
Har vert både på Madeira,Asorene,LIsboa og i AlGARVE,topp mat,vin,ol og ikke minst meneskene.Ikke noe mass ifra butikkene som vil selge dere alt tull og vas.
Skal du spise noe skikkelig godt vill jeg på det sterkeste anbefale Pattegris med en enkel god rosevin og til dessert hjemmelaget karamelpudding.
Olet heter Sagres og Superbook.Mye bedre en det importerte olet.
Eller er all mat og vin veldig godt.
Oh I,m missing Portugal.
Originally posted by fokkeren
og til dessert hjemmelaget karamelpudding.
... oh yeah - bringer tilbake minner!
Albufeira er knallbra.
Lei bil og besøk småstedene utenom der den største turiststrømmen går. Og pugg noen gloser portugisisk, engelsk står ikke spesielt høyt i kurs. ;)
ENGM RAMP
15-07-2007, 19:12
Har fått et stående og godt tilbud om å leie en leilighet i Tavira for 3500 kr, og det skal visstnok være en svært hyggelig liten fiskerlandsby...
:question:
fokkeren
15-07-2007, 19:57
Det stemmer,mange små landsbyer i innlandet.en times biltur er billig aspise og drikke godt.Avtal med taxien som kjorer dere ut til å plukke dere opp etter x timer pga det kan vare vanskelig å få takk i taxi ute i odemarka.