PDA

View Full Version : Dårlig sikkerhet i Skien?


Trash2000
12-07-2007, 21:19
Stemmer det at innsjekk i Skien først er etter security, og at vesker for innsjekk ikke sjekkes i sikkerhetskontroll`?

I såfall kan vel folk smugle alt mulig ulovlig fra Skien -> Bergen -> Utlandet?

anders320
12-07-2007, 21:29
Jeg fløy fra Geiteryggen/Skien i går med SE-LJS med Vildanden.
Ca. slik ser innsjekking og sikkerhetsområdet ut;

Det er altså slik at du må ta sikkerhetskontroll av bagasjen din før du sender den inn. Undertegnede hadde med seg flere parfymeflasker, kremer osv. som oversteg 350 ml på det største.

LN-TAL
12-07-2007, 23:15
Originally posted by Trash2000

Stemmer det at innsjekk i Skien først er etter security, og at vesker for innsjekk ikke sjekkes i sikkerhetskontroll`?

I såfall kan vel folk smugle alt mulig ulovlig fra Skien -> Bergen -> Utlandet?

Det er korrekt at innsjekk i Skien er etter security, men ALL bagasje scannes.

Dessuten, du må gjennom sikkerhetskontrollen også på Flesland, så om du har kommet til utlandet med noe der kan du ikke skylde på Skien.

anders320
13-07-2007, 09:17
Originally posted by LN-TAL
Det er korrekt at innsjekk i Skien er etter security, men ALL bagasje scannes.

Dessuten, du må gjennom sikkerhetskontrollen også på Flesland, så om du har kommet til utlandet med noe der kan du ikke skylde på Skien.



All bagasje scannes ja, men det er fritt frem til å ta med veske til å lage bomber med, slik som de frykter i USA og UK. Når du lander med Vildanden på Flesland får du gå rett inn i avgangshallen igjen mener jeg - uten ny sjekk

SF-34 F/O
13-07-2007, 10:24
Må nok gjennom ny sjekk på Flesland gitt... Tror security funker bra i Skien jeg, virker sånn i hvertfall. Begynner å bli litt lei av å ta av meg beltet hver gang men det er jo like mye min feil at jeg ikke finner et annet som ikke piper;)

KennethGS
13-07-2007, 10:49
Om man må gjennom ny kontroll ved ankomst, så er jo det en bekreftelse på at Geiteryggen ikke er "up to code"...

LN-TAL
13-07-2007, 11:06
Ikke ved ankomst, men gate'en som Vildgåsa, BAT og DAT bruker er separat ifra de andre gatene, og det lar seg ikke (lot seg iallefall ikke gjøre når jeg jobbet i BAT, selv om det nå er en stund siden) gjøre å da komme til de andre gatene uten å måtte utenfor sikkerhetsområde igjen, og som kjent må du da gjennom full pakke igjen for å komme inn.

Jeg TROR at dette har med hvordan ting praktisk er ordnet på Flesland, selv om jeg heller ikke i detalj kjenner til sikkerhetsopplegget i Skien, ei heller kravene for ting og tang i dette sikkerhetsopplegget. Men jeg har vært både passasjer og besetning på rutene Skien - Bergen, og jeg har inntrykk av at security er like strengt / godt i Skien som andre plasser. Ihvertfall gjennomlyses ALT (enten det er snakk om bagasje for innsjekk eller håndbagasje).

KennethGS
13-07-2007, 11:31
...men hva med væsker?

Syntes forøvrig denne var morsom:

SF-34 F/O
13-07-2007, 22:30
Assa skal man bare til Bergen fra Skien så er det ingen ny sikkerhetskontroll for å komme ut...men dersom man skal videre med andre fly fra andre gater så klart man må gjennom en ny kontroll. Det er vel logisk eller?

LN-TAL
13-07-2007, 22:32
Originally posted by SF-34 F/O

Assa skal man bare til Bergen fra Skien så er det ingen ny sikkerhetskontroll for å komme ut...men dersom man skal videre med andre fly fra andre gater så klart man må gjennom en ny kontroll. Det er vel logisk eller?

Var det jeg også mente :)

Forøvrig, du har PM ! :)

anders320
14-07-2007, 00:29
Originally posted by SF-34 F/O

Assa skal man bare til Bergen fra Skien så er det ingen ny sikkerhetskontroll for å komme ut...men dersom man skal videre med andre fly fra andre gater så klart man må gjennom en ny kontroll. Det er vel logisk eller?

Isåfall må dette være en egen sikkerhetskontroll slik det var/er med reisende fra CPH?
Det er vel ikke noe skille på passasjerer som skal videre med nytt fly forhold til passasjerer som har nådd ankomstmålet sitt? På alle nasjonale reiser jeg har vært på hittil til Bergen slippes du rett ut i avgangshallen - den som er etter sikkerhetssjekken?


Da jeg kom fra CPH til BGO i desember var det litt morsomt; Vi kom inn i et stort rom for sikkerhetssjekk. Det eneste skillet mellom "rene" og "urene" passasjerer for å komme ut i Taxfree var et slikt skillebånd man har i innsjekkings/sikkerhetskontrollkøene på Gardermoen. Det var neppe noe problem å gå under. Nå er det omgjort har jeg sett og de har laget skikkelige vegger.

wf145
14-07-2007, 13:39
Korleis er det dpå sola, når Vildanden kjem dit? (Dei flyg vel SKE-SVG-MOL?) Kjem pax frå SKE inn på eit anna område? Og kva med dei som skal vidare til MOl som sit i transit?

anders320
14-07-2007, 18:18
Originally posted by wf145

Korleis er det dpå sola, når Vildanden kjem dit? (Dei flyg vel SKE-SVG-MOL?) Kjem pax frå SKE inn på eit anna område? Og kva med dei som skal vidare til MOl som sit i transit?

Vildanden flyr;


SKE-SVG-MOL
SKE-BGO-MOL

forskjellig fra dag til dag.

De som skal til Molde sitter bare inni flyet, fordi det er bare en kort stopp på 10-20 min. De som skal av flyet, går ut og inn i gaten igjen.

LN-TAL
15-07-2007, 19:54
SF-34 F/O: du har PM igjen ! :)