View Full Version : QF vs BA Frequent flyer
kristian
12-07-2007, 12:38
Jeg vurderer å melde meg inn i QF sitt frequent flyer program. Er det kjappere å tjene opp bonusreiser og tier status der enn i BA sitt program? Eller kommer det ut på ett?
Utflyttet
12-07-2007, 14:13
Mener jeg leste på FT at QF snaker om å innføre samme som BA har om at du må ha minimum 4 sektorer på BA-metall for å bli oppgradert til neste nivå og evt. beholde nivået. Ergo egner QF seg lite om du faktisk ikke flyr litt QF innimellom. :)
-A
Tommy777
12-07-2007, 15:37
Uten å vite ditt reisemønster blir det vanskelig å gi en god anbefaling.
Ville også vurdert Cathays program dersom du ønsker opptjening innen One World. Er selv medlem der, en business class bonus billett er kun 60.000 t/r USA!
Ville også postet denne forespørselen her:
http://www.flyertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=411
Gi oss ditt reisemønster som kommer vi med forslag. ;)
Itillegg er vel også AY å vurdere.
Problemet med BA er vel at de krever enn fullprisreise først hvis jeg husker riktig
Bor man i Norge, så er jo vanligvis et Star eller SkyTeam medlemskap aktuelt. Uansett de fleste flygninger ut av Norge. :rolleyes:
Men jeg har studert AY litt nå siden disse billige turerene til Asia med dem og jeg ble derfor medlem.
Her får du som oss 50 % min på alle reiser. På BA OSL-LON får du 50 % poeng på en billett som gir NULL poeng hos BA. Alle billigbilleter minst 50 % poeng:
MEN OG ET STORT MEN, selvfølgelig.:wink Uttaksgrensene på bonusreiser og oppgradering til sølv/gull krever også betraktelig flere poeng enn alle(?) andre bonusprogram!!! :(
Men det er jo ikke noe overraskelse.........Of course.....
Originally posted by ph-ndr
Mener jeg leste på FT at QF snaker om å innføre samme som BA har om at du må ha minimum 4 sektorer på BA-metall for å bli oppgradert til neste nivå og evt. beholde nivået. Ergo egner QF seg lite om du faktisk ikke flyr litt QF innimellom. :)
-A
Det er allerede slik at man må ha fire reiser med QF, QantasLink eller Jetstar får å komme opp på neste nivå. Fordelen med QF (for oss som ikke er så veldig lojale eller reiser så mye) sammenlignet med de andre i OW er at miles`ene ikke har begrenset varighet.
Tommy777
12-07-2007, 22:53
Originally posted by SQ 777
Bor man i Norge, så er jo vanligvis et Star eller SkyTeam medlemskap aktuelt. Uansett de fleste flygninger ut av Norge. :rolleyes:
Den skjønte jeg ikke helt. Hvorfor skal OneWorld være mindre aktuelt enn SkyTeam ut fra Norge?
Originally posted by Tommy777
Den skjønte jeg ikke helt. Hvorfor skal OneWorld være mindre aktuelt enn SkyTeam ut fra Norge?
Pga KLM alene er større en BA, AY og OK ut av Norge. Og itillegg kommer AF. Husk at OneWorld kun flyr fra Oslo-LHR/HEL/PRG, mens Skyteam flyr til OSL, TRF, SVG, KRS, BGO og TRD i Norge og skal man bare til Europa er AMS enn bedre flyplass å bytte fly enn LHR (selv om jeg foretrekker CPH, med det er en annen historie)
Originally posted by Someone
Pga KLM alene er større en BA, AY og OK ut av Norge. Og itillegg kommer AF. Husk at OneWorld kun flyr fra Oslo-LHR/HEL/PRG, mens Skyteam flyr til OSL, TRF, SVG, KRS, BGO og TRD i Norge og skal man bare til Europa er AMS enn bedre flyplass å bytte fly enn LHR (selv om jeg foretrekker CPH, med det er en annen historie)
OK hører hjemme i Skyteam, ikke OW. Melder du deg inn i BAs eller AYs program kan du også få poeng med Brussels Airlines fra OSL. Hva du velger avhenger jo av reisemønster. Problemet med BAs program er at du må reise på en dyr billett for å få poeng i det hele tatt, og de gir kun 25 % deretter på de billigste. AYs program gir aldri mindre enn 50 % på OW selskaper uansett om du har kjøpt en dyr billett eller ikke først. Kravet i BAs program kan forsåvidt lett omgås ved å kjøpe en oppgradering til business restricted, som egentlig ikke behøver å koste så mye.
The Ticketor
13-07-2007, 10:50
Man har selvfølgelig ett kort i hver allianse, har ikke alle det?
Originally posted by The Ticketor
Hehe, enig, jeg har ihvertfall det. flyr mest med STAR. One World har noe høye uttaksgrenser, men flere av dere selskaper flyr på Norge (kommer Malév som nå er medlem tilbake?). Skyteam er representert med fire selskaper på OSL og flyr til hele seks norske byer, samt at poengene ikke går ut så lenge du har minst én aktivitet hvert tredje år.
The Ticketor
13-07-2007, 11:49
MA har ingen planer på å åpne OSL igjen.
Tommy777
13-07-2007, 20:25
Itte je.. Jeg har 4 kort i 2 allianser ;)
Innenfor OW er nok CX sitt program hyggeligst på uttak. På opptjening, er AA best
Itte je.. Jeg har 4 kort i 2 allianser ;)
Innenfor OW er nok CX sitt program hyggeligst på uttak. På opptjening, er AA best
Jeg har to i Star faktisk, bruker Miles & More når jeg flyr med selskaper som ikke er i Eurobinus men i Miles & More, men i dette programmet forfaller poengene etter bare tre år.
Utflyttet
14-07-2007, 12:22
Originally posted by jb1
Jeg har to i Star faktisk, bruker Miles & More når jeg flyr med selskaper som ikke er i Eurobinus men i Miles & More, men i dette programmet forfaller poengene etter bare tre år.
Tre kort her, to i *A (EBG og PPS) og så er jeg på god fart mot QR sitt gullkort om noen uker.
-A