PDA

View Full Version : Bilder fra OSL i dag

ATC-flyradar
11-07-2007, 20:14
Noen bilder fra i dag og regner med at Leorim kommer med mye snacs - for han har tatt flere hundre bilder fra mange ulike motiv.

Jan

SE-DYD
11-07-2007, 20:34
Fine bilder! Bra balansert lys! Synd du ikke fikk med hele winglet'en på første bildet!

Er det 2 Logo-prop'er i WF eller er den gul på andre siden?

flyKSU
11-07-2007, 20:42
Kjempebra, Jan :)
Likte spesielt bildene av logopropen

LCH78
11-07-2007, 21:06
Originally posted by SE-DYD

Fine bilder! Bra balansert lys! Synd du ikke fikk med hele winglet'en på første bildet!

Er det 2 Logo-prop'er i WF eller er den gul på andre siden?

den er gul på den andre siden :)

ATC-flyradar
11-07-2007, 21:31
Takker så mye, det er masse bilder fra dagen i dag, Leorim fra Stavanger ankom forsinket 10:15 og ble geledet rundt på OSL sine baner og begynte på 19L - og ente på 19R i mange timer.

Vi avsluttet dagen ved PIA på 19R ( sjelden brukt av PIA når jeg er der) ved 17.15 tiden og fått en velykket 7 timer samlett med mye bilder.

Jeg venter spent på lennart sine bilder -

Takk Lennart for at du tok en (lang) tur til OSL - Oslo Lufthavn Gardermoen --:lol:
Takk for byttet - når har jeg også 5o - 500 mm - så Jan Kaare vi møtes senere for FOTO :colgate:

Et skrik - til alle på Østlandet - vi må ha felles dugnad på Vollene - det er ikke morsomt å kjøre med dykkerutstyr opp mot 19R eller må ha 4 hjulstrekker på 19L - i dag var det mye vann og mye huller.

Hallo - Spotterforeningen - felles dugnad på høsten og spotting samtidig -:wow:

Sorry - du ble irritert - nei det er kun et forslag for vi som bruker disse fine plassene, enten 2-3 ganger i uken eller en sjelden andledning :old

God sommer(ferie) i (regn) vær eller gjør som andre bruk CO2 og reis med fly til syden.

Jan

Thomas
11-07-2007, 21:36
.. er det ikke en bonde i Nannestad som eier Vollen i Vest og marka rundt der? - Spørs om han blir jækla glad om en gjeng spottere begynner å rasle med sablene. :smile2

LCH78
11-07-2007, 21:40
Originally posted by ATC-flyradar

Takker så mye, det er masse bilder fra dagen i dag, Leorim fra Stavanger ankom forsinket 10:15 og ble geledet rundt på OSL sine baner og begynte på 19L - og ente på 19R i mange timer.

Vi avsluttet dagen ved PIA på 19R ( sjelden brukt av PIA når jeg er der) ved 17.15 tiden og fått en velykket 7 timer samlett med mye bilder.

Jeg venter spent på lennart sine bilder -

Takk Lennart for at du tok en (lang) tur til OSL - Oslo Lufthavn Gardermoen --:lol:
Takk for byttet - når har jeg også 5o - 500 mm - så Jan Kaare vi møtes senere for FOTO :colgate:

Regner med at du NÅ selger en den 100-400mm vannvittig billig til meg :)

ATC-flyradar
11-07-2007, 22:03
Originally posted by Thomas

.. er det ikke en bonde i Nannestad som eier Vollen i Vest og marka rundt der? - Spørs om han blir jækla glad om en gjeng spottere begynner å rasle med sablene. :smile2

Thomas mener du at det er en bonde som eier veien fra hovedveien - til vollen på 19R eller fra hovedveien (svingen) ned til 19 L - er du sikker på dette ??

Hvis det er tilfelle, så kan bonden stoppe all kjøring til vollene :wow:

La oss ta dette alvorlig - noen som vet noe om dette :question:

>Du som ønsker 100-400 så må du snakke med Leorim - han har den med seg til Stavanger :posty:

Jan

Thomas
11-07-2007, 22:05
Sikker? - Nei, men mener det ble noe tull i fjor da en gjeng skulle fyre opp grillen der sent på kvelden.

ATC-flyradar
11-07-2007, 22:13

Sikker? - Nei, men mener det ble noe tull i fjor da en gjeng skulle fyre opp grillen der sent på kvelden.

UFF - husker at det var noe på andre siden 19L på årsmøte til spotterforeningen - men om det var der, er jeg ikke sikker på.

Spør Hans Olav og gjengen

Jan

Airbus 330
11-07-2007, 22:21

UFF - husker at det var noe på andre siden 19L på årsmøte til spotterforeningen - men om det var der, er jeg ikke sikker på.

Jan

Vi skal ha ett møte med OSL nå i høst, saken skal tas opp da.
Så får vi se om vi kommer noen vei med dem.

Airbus 330.

Lennart
11-07-2007, 22:32
Mine bilder kommer imorgen, i egen tråd :colgate:
Takker for kjøreturen i beameren din Jan
Hyggelig selskap, som alltid
Og 100-400 linsa skal bli flittig brukt

ATC-flyradar
11-07-2007, 22:33
Originally posted by Airbus 330

Jan

Airbus 330.

Vi må jo ha våre "spotter plasser" ov vi må kunne få til en ordning med veiene til Vollene - uten det blir det trist for oss alle :angry:

Men for felles betse - " felleskapet " det er som trengs NÅ :-p

Jan

SE-DYD
12-07-2007, 05:28
Jeg blir med på dugnad- hvis det passer og jeg har fri på jobben! Bare si fra!

Flanders
12-07-2007, 16:11
Jeg er også med om det passer!

ATC-flyradar
12-07-2007, 16:30
ok - skal vi lage en egen tråd om dette med dugnad på Vollene -osl ??

Kanskje LN-MOW kan flytte ( de svarene som omhandler dugnad) dette til en egen tråd som heter " Dugnad på vollen osl 2007 "

Takk -

Jan

tabrenna
12-07-2007, 20:02
ok - skal vi lage en egen tråd om dette med dugnad på Vollene -osl ??

Kanskje LN-MOW kan flytte ( de svarene som omhandler dugnad) dette til en egen tråd som heter " Dugnad på vollen osl 2007 "

Takk -

Jan

Airbus 330.

Eller bare holde ann litt og se om det kommer noe ut av dette først..

ENGM RAMP
12-07-2007, 21:33
Og det stemmer ja, det er en bonde som eier hele området der, mens Hans Olav er beste mannen til å svare her. Og som Jan Kåre sier, så er vi i dialog med OSL for å se om vi kan få til noe mere matnyttig, både her og der....

ATC-flyradar
12-07-2007, 22:18
Jeg er med -lar dette ligge litt, det ville være synd om vi mistet vollen på 19R og 19L - på 01 banene så er det trorlig OSL/Avinor som eier flishaugene og plassen ved Militæret museum.

Det er bra at dette er på dagsorden på flyspotter.net og for alle oss/de som er medlem der.

Hans Olav - vet du noe mere enn hva som vi beskriver ???

Jan

Airbus 330
12-07-2007, 23:00

Jeg er med -lar dette ligge litt, det ville være synd om vi mistet vollen på 19R og 19L - på 01 banene så er det trorlig OSL/Avinor som eier flishaugene og plassen ved Militæret museum.

Det er bra at dette er på dagsorden på flyspotter.net og for alle oss/de som er medlem der.

Jan

Hans Olav er på ferie i Spania, kommer ikke hjem før slutten av neste uke.
Usikker på om han er på nett før da Jan.

Airbus 330.

Thomas
13-07-2007, 11:58
Har aldri vært noe tema å "miste" vollene, har det vel? Jeg har spottet på Gardermoen siden 1999, men aldri blitt fortalt av noen at jeg må fjerne meg.

Kjernens bunn er at vollene eies av en privatperson, og en gjeng flygale mannfolk kan ikke bare starte å grave og tette igjen humper i veien hans uten tillatelse :p

ATC-flyradar
13-07-2007, 17:40

Jan

Airbus 330.

Det er OK Jan Kaare - bare at noen settes prio nr. 1 til høsten, slik at noen avklaringer kommer og vi vet noe mere om dette.

Ikke forstyr Hans Olav i ferietiden, han har godt av sol og varme - får det få ikke du og jeg ;)

Jan

ATC-flyradar
13-07-2007, 17:43

Jan

Airbus 330.

Det er OK Jan Kaare - bare at noen settes prio nr. 1 til høsten, slik at noen avklaringer kommer og vi vet noe mere om dette.

Ikke forstyr Hans Olav i ferietiden, han har godt av sol og varme - Hva er sol og varme ???
Jan

Airbus 330
13-07-2007, 20:23
Snakka akkurat med Hans Olav på tlf nå, og han kunne fortelle at Bonden eier skogsbilveien inn til 19R, alt annet eier OSL. Men OSL leier ut skogen i området rundt til Bonden. Så det er nok ikke bare bare å starte en dugnad på en vei som OSL eier. Så vi i NSFF skal ta dette opp med OSL i ett møte så fort folk er ferdig med feriene sine.
( Håper jeg skjønte Hans Olav rett nå da ):lol:

Airbus 330.

ATC-flyradar
13-07-2007, 20:29

Snakka akkurat med Hans Olav på tlf nå, og han kunne fortelle at Bonden eier skogsbilveien inn til 19R, alt annet eier OSL. Men OSL leier ut skogen i området rundt til Bonden. Så det er nok ikke bare bare å starte en dugnad på en vei som OSL eier. Så vi i NSFF skal ta dette opp med OSL i ett møte så fort folk er ferdig med feriene sine.
( Håper jeg skjønte Hans Olav rett nå da ):lol:

Airbus 330.

Bra Jan Kaare - da er det ikke så farlig for oss. Men ikke glem veien ned til 19L den var ikke god i dag - skarp fra svingen og grei så lenge det er asfalt og så begynner hullene og hullende osv.

Takk til hele foreningen at dere står på for oss medlemmer ! - Så folkens meld dere inn i - se her: http://www.flyspotter.net/

Sommerhilsen
jan Støkkebo