PDA

View Full Version : Dagens DN og kronikk om SAS

morr
11-07-2007, 12:05
Noen som har lest dagens DN og kronikk av en professor fra BI i markedsføring. Han omtaler konsekvent SAS som SAS Braathens i hele innlegget. Er det ikke litt merkelig at en "såkalt" ekspert ikke har fått med seg at det ikke heter SAS Braathens lenger?

I tillegg skriver han at streik i København rammet hele driften i Norden.., såvidt jeg husker gikk jo driften normalt både i Norge, Sverige, FInland....

Videre skriver han at "relansering av service er for å redde en bunnlinje som har gått inn for landing for SAS Braathens" Hmmm regnskapstallene for SAS Braathens og Norge har jo vært relativ bra de siste årene, og ser jo enda bedre ut i år etter q1 å bedømme ihvertfall. Syns virkelig han BI-eksperten er litt på jordet her

OJB
11-07-2007, 12:46
Originally posted by morr

Noen som har lest dagens DN og kronikk av en professor fra BI i markedsføring. Han omtaler konsekvent SAS som SAS Braathens i hele innlegget. Er det ikke litt merkelig at en "såkalt" ekspert ikke har fått med seg at det ikke heter SAS Braathens lenger?

I tillegg skriver han at streik i København rammet hele driften i Norden.., såvidt jeg husker gikk jo driften normalt både i Norge, Sverige, FInland....

Videre skriver han at "relansering av service er for å redde en bunnlinje som har gått inn for landing for SAS Braathens" Hmmm regnskapstallene for SAS Braathens og Norge har jo vært relativ bra de siste årene, og ser jo enda bedre ut i år etter q1 å bedømme ihvertfall. Syns virkelig han BI-eksperten er litt på jordet her

Det er vel ikke unaturlig at det tar litt tid å rendyrke SAS igjen. Både SAS Norge bladet og Scanorama er fortsatt fulle av referanser til SAS Braathens så det er nok ikke så rart at det tar litt tid å endre på verden. Jeg hører fortsatt enkelte CA ønsker velkommen til SASBraathens ombord på flyene også.

Siste streik i CPH rammet som kjent også reisende fra Sverige og Norge og så der har han rett.

Superhai
11-07-2007, 13:45
Jeg har lest kronikken, og det kan jo hende den er skrevet for en stund tilbake. Ihvertfall er jeg enig i en god del av konklusjonen. Det viktigste for SAS må være å gå i rute og ha en høy regularitet.

storg
11-07-2007, 14:04
Bakgrunnen for artikkelen er jo NKB og der står det nok ennå SasBraathens da den ble laget før navneskifte. Hvor mange har egentlig fått med seg at de har skifta navn? Men uansett den fille feilen rokker ikke med resten av innholdet. Selvfølgelig fikk det konsekvenser for resten av SAS sitt rutenett at CPH var "offline". Det vil alltid forplante seg. Dessuten virker det negativt inn på omdømmet at det er en koflikt. Når det gjelder relansering av service så har han helt rett. Punkt 1. burde de kanskje ha service og punkt 2. så burde de fått faset det helt inn før de begynner å markedsføre det.