PDA

View Full Version : 6 bilder fra Bergen i dag

stefan78
10-07-2007, 19:43
Ikke så mye i dag..

Thomas
10-07-2007, 21:02
Bildene og motivene er særs flotte, men det virker som du bør justere unsharpen mask'en din.. enten det eller så er denne skjermen her på jobb gåen!

Det er endel diskusjon rundt bruken av nettopp unsharpen mask, spesielt i Photoshop på Airliners.net sitt Photography forum.

Men bildene er meget flotte!

ATC-flyradar
10-07-2007, 21:45
Meget bra bilder igjen fra BGO og fra deg Stefan - TAKK

Jan

SE-DYD
10-07-2007, 22:46
Originally posted by Thomas

Bildene og motivene er særs flotte, men det virker som du bør justere unsharpen mask'en din.. enten det eller så er denne skjermen her på jobb gåen!

Det er endel diskusjon rundt bruken av nettopp unsharpen mask, spesielt i Photoshop på Airliners.net sitt Photography forum.

Men bildene er meget flotte!

Jeg kan ikke se noe missbruk av usm her- jeg, men bildene er alt for mørke! De ville fått en merkbar kvalitetsheving ved at de ble gjort litt lysere! skarpheten ser bra ut - så det er et godt utgangspunkt (synes jeg da)!

Er enig med deg Thomas, at det hadde sikkert gjort seg med en diskusjon her om bruk av USM og andre hjelpemidler i Photoshop!

Thomas
10-07-2007, 23:02
Jepp, var nok skjermen. Ser bildene nå på en skjerm som er nyere enn 1970 :D

Airbus 330
10-07-2007, 23:11
Litt mørke ja, men fine bilder fordet.
Likte spesielt Mytravel's A330-300. :devot:

Airbus 330.

ATC-flyradar
10-07-2007, 23:14
Prøv å se bildene på 50 tommer skjerm -så blir resultatet mye bedre :colgate:

Jan Kaare - det er morgen de skjer på OSL vedr bilder - stavanger -Leo osv -:huh:

Bare en påminnelse :-p

Jan

Airbus 330
10-07-2007, 23:15
Originally posted by ATC-flyradar

Jan Kaare - det er morgen de skjer på OSL vedr bilder - stavanger -Leo osv -:huh:

Jan

Har ikke glemt det Jan. Skal se hva jeg får til. :wink

Airbus 330.

SE-DYD
11-07-2007, 20:23
Originally posted by Airbus 330

Litt mørke ja, men fine bilder fordet.
Likte spesielt Mytravel's A330-300. :devot:

Airbus 330.

Ja! bevares! Som jeg prøvde å si: Et godt utgangspunkt for en kvalitetsheving med litt bildebehandling!

Jeg undereksponerer ofte bevisst for å få fram flere detaljer- også gjøres de lysere igjen i Photoshop!

SE-DYD
11-07-2007, 20:26

Jan

Se på dette da på 50 tommeren din!

Blir det alt for lyst der da eller? (i såfall ville jeg levert den inn til sjekk)!

ATC-flyradar
11-07-2007, 20:33
Originally posted by SE-DYD

Jan

Blir det alt for lyst der da eller? (i såfall ville jeg levert den inn til sjekk)!

Hei,vat ikke ment som kritikk -bildene dine er meget bra. Den siste Mytravel er kjempebra og skikkelig belyst.

Takk for at bidrar.

Jan

SE-DYD
11-07-2007, 20:36

Jan

Hei,vat ikke ment som kritikk -bildene dine er meget bra. Den siste Mytravel er kjempebra og skikkelig belyst.

Takk for at bidrar.

Jan

Tok det ikke som kritikk- ingen harde følelser. Synes bare det var litt komisk!:D

Airbus 330
11-07-2007, 20:48

Jan

:devot:

Airbus 330.