View Full Version : Regnbilder fra Kvernberget
Var på kvernberget idag og jeg, for å få fotografert sesongens første bilde av Spanair A320. Så det var opp tidlig på morran (jeg definerer kvart over ni tidlig ettersom det er ferie), men sykkeln streika, så jeg måtte ty til andre transportmiddel. Rakk akkurat avgangen :)
ATC-flyradar
10-07-2007, 22:34
Bra - bare å ta foto - vi trenger foto av småfly, store fly, enda større fly, flydeler, haler av fly, hjul på fly - det er så mye som omhandler fly - TAKK.
Jan
ATC-flyradar
10-07-2007, 22:38
Hva bruker du av fotoutstyr fly1980 ??? Bra bilder
Jan
Airbus 330
10-07-2007, 22:38
Håper ikke det været der varer til jeg kommer oppover. :p
Fine bilder. :smile2
Airbus 330. :smile2
Originally posted by ATC-flyradar
Hva bruker du av fotoutstyr fly1980 ??? Bra bilder
Jan
Bruker Canon EOS 400D med Sigma F4. 5-6 70-300mm linse (tror det er det linsa heter)
Får håpe du får bedre vær, ja Airbus 330. Velkommen skal du være til "ballby´n" :)
ATC-flyradar
10-07-2007, 22:49
Originally posted by Airbus 330
Glemm Kvernberget - hold deg til OSL :D
Jan
Hvis du lurer litt på info om Kvernberget, Airbus 330 og alle dere andre så sjekk ut denne :)
http://www.freewebs.com/kristiansund-lufthavn/
Airbus 330
10-07-2007, 22:58
Originally posted by ATC-flyradar
Originally posted by Airbus 330
Glemm Kvernberget - hold deg til OSL :D
Jan
Må ta litt ferie av og til Jan, selv om det er langt unna OSL.
MEN, da er det jo kjekt at Kvernberget er like ved dit jeg skal så får jeg spotta på ett nytt sted også. :smile2
fly1980, hvilke dager er det best og mest trafikk på?
Airbus 330.
Prøv å satse på ukedager. Lite trafikk i helgene
Vil anbefale tirsdag. Da får du Spanair, SAS (en drøss med Fokker 50 og noen 737), City Star, Coast Air og utrolig mange CHC Helicopter Service. I tillegg står det som regel noen småfly der :)
Airbus 330
10-07-2007, 23:12
Originally posted by fly1980
Prøv å satse på ukedager. Lite trafikk i helgene
Vil anbefale tirsdag. Da får du Spanair, SAS (en drøss med Fokker 50 og noen 737), City Star, Coast Air og utrolig mange CHC Helicopter Service. I tillegg står det som regel noen småfly der :)
Høres bra ut, når tid på døgnet snakker vi her da det er "mest" trafikk på tirsdagene?
Airbus 330.
Tja... Spanair kommer rundt klokka 10 om morgnen, så fra 10 til halv tre og fra halv fem til 7 får du med deg mest, tror jeg. CHC kommer og går hele tiden, så du trenger ikke planlegge noe tidpunkt for å få bilde av de :)
Airbus 330
11-07-2007, 11:48
Originally posted by fly1980
Tja... Spanair kommer rundt klokka 10 om morgnen, så fra 10 til halv tre og fra halv fem til 7 får du med deg mest, tror jeg. CHC kommer og går hele tiden, så du trenger ikke planlegge noe tidpunkt for å få bilde av de :)
Flott, takk for info.
Skal se hva jeg får til.
Airbus 330
11-07-2007, 20:50
Flotte bilder fly1980, står du på innsiden på disse siste bildene å knipser?
Airbus 330.
Nei, utsiden :)
Første bildet er tatt fra gamleveien (når du kommer til svingen inn mot terminalen, så fortsetter du rett fram til fots til du kommer til gjerdet), hvor du har utsikt over tarmac, og det andre er tatt fra høyden ved SAS Cargo.
Airbus 330
11-07-2007, 21:16
NICE. Høres veldig bra ut, jeg får prøve å finne den plassen ser jeg. Kan få noen skikkelige bilder derfra tror jeg.
Airbus 330.
Ja. Den beste spotterplassen (synes jeg) for fly som står på tarmac er "gamleveien". Når du kommer til svingen mot terminalen (svingen er merket med røde pilskilt) så fortsetter du rett fram (til fots) i stedet for å følge hovedveien. Og selvsagt langs rullebanen kan du få fine bilder ^_^
Enda et eksempel fra "gamleveien" :)