PDA

View Full Version : Direkterute Skagen - Oslo


spitfire
09-07-2007, 11:47
Hvem kan det være, som er så dumdristig?
http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=18566

Under artikkelen er det en liste over artiklene i saken!

Bizflyer
09-07-2007, 11:48
Trodde du mente Skagen i Danmark jeg!! Ble litt skuffa nå!!

BF:cool2

LN-MOW
09-07-2007, 12:03
Utenlandsk selskap..!!!?? VLM, DAT eller CityStar?

PerJen
09-07-2007, 12:10
Da blir "spotterene" på Skagen glad da... Få noe annet enn WIF... Dette selskapet som skal starte opp, må gjerne fly Oslo-Bodø-Skagen-Bodø-Oslo :P

MD11
09-07-2007, 12:21
Hensikten med direkterute er jo og hoppe over Bodø........næringslivet der oppe har mast lenge om en nonstop rute til Oslo!

tosfreight
09-07-2007, 12:26
Håpløs ide, spør du meg.......

LN-MOW
09-07-2007, 13:39
Wideroe floey SKN-OSL tidligere. Den var alltid full da jeg jobbet paa FBU, saa det maa da vaere et visst marked ..

ENGM RAMP
09-07-2007, 13:44
SKN-OSL Andy?

Den husker jeg ikke, du tenker ikke på BNN-OSL ?

Bll spotter
09-07-2007, 14:08
Hvor ligger skagen i Norge? Jeg kan ikke finde det på mit kort?

OJB
09-07-2007, 14:08
Originally posted by LN-MOW

Utenlandsk selskap..!!!?? VLM, DAT eller CityStar?



Citystar , de vurderer flere rutealternativ innenlands.

Desk pilot
09-07-2007, 14:18
Hvor ligger skagen i Norge?

Skagen flyplass er en kortbaneflyplass i Nordland. Ligger ved Stokmarknes i Vesterålen.

LN-MOW
09-07-2007, 14:36
Originally posted by ENGM RAMP

SKN-OSL Andy?

Den husker jeg ikke, du tenker ikke på BNN-OSL ?




Du har selvfoelgelig rett ... brainfreze paa en mandag morgen ..

ENGM RAMP
09-07-2007, 17:12
brainfreze paa en mandag morgen ..

:colgate:

Du er vel ikke kommet ned på landjorda enda tipper jeg, etter nattens 787 lansering!

;)

MD11
09-07-2007, 18:47
Originally posted by LN-MOW

Wideroe floey SKN-OSL tidligere. Den var alltid full da jeg jobbet paa FBU, saa det maa da vaere et visst marked ..



Det må være feil, WF fløy BNN-FBU med Dash7.

ENGM RAMP
09-07-2007, 19:03
Les lengre opp da MD11 :D

MD11
09-07-2007, 19:58
Originally posted by ENGM RAMP

Les lengre opp da MD11 :D

Varmen slår meg ut;)

LN-BRK
09-07-2007, 22:16
Står i artikkelen at det dreier seg om et selskap som har kjøpt flere nye fly og som vil satse tungt i Norge fremover. Kan det være andre enn Coastair? De er jo i en fase hvor de kvitter seg med Jetstrem og skaffer seg ATR...uten at jeg vet at de har skaffet seg så mange flere ATR egentlig. De holder i hvert fall på nå i sommer med å oppgradere ATR-maskinene innvending.

Coastair snakker også med Brønnøysund om direkterute til OSL, og det samme gjør også Widerøe. Har mer tro på at det vil komme en direkterute BNN-OSL fremfor SKN-OSL.

Virker ellers som alle småbyer i Nord-Norge ønsker sine egne store flyplasser for tiden. Mo i Rana maser jo også om å bygge en ny flyplass som kan ta ned større maskiner, og kommunen har allerede gått inn med garantier for 100 millioner. Tipper nok planene blir skrinlagt når folks reiselyst snart går nedover etterhvert som renta går oppover :)

Vref
09-07-2007, 23:54
Syntes dette er en kjempe-ide.

Samtidig håper jeg at hele hub-ideen som har driftet de nord-norske distriktene i alle år forsvinner. La de kommunene som har folketall til det opprette direkteruter til Oslo. Og samtidig undergrave sin egen rett til subsidierte ruter fra lommeboka mi. ^_^

La for Guds skyld MegaCommericalAir komme inn og fly Skagen-Oslo. Flott! Der er sikkert belegg for det. Naturligvis forsvinner samtidig ca 60-65% av belegget på rutene Skagen-Tromsø og Skagen-Bodø, og rutene må legges ned eller kraftig reduseres.

Vil du til Bodø eller Tromsø fra Skagen? Da må mest sannsynligvis fly via Oslo. Der finnes neppe noe kommersielt grunnlag å opprettholde dagens Skagen-Bodø og Skagen-Tromsø uten transit paxen.

Men da vil du ha statstøtte på disse rutesegmentene? Ikke så lenge plassen betjenes på kommerielle grunnlag uten konseksjon. Pose eller sekk. Ikke begge.

La skagen velge hvilken løsning de ønsker.

Herlov
10-07-2007, 07:27
Originally posted by LN-BRK

Står i artikkelen at det dreier seg om et selskap som har kjøpt flere nye fly og som vil satse tungt i Norge fremover. Kan det være andre enn Coastair?


Det er jo ikke Coast Air når det står i artikkelen at ledelsen i selskapet nettopp "har vært i Norge" for å diskutere ruten. Ledelsen til Coast Air er jo fast basert her i landet. ;)

OJB
10-07-2007, 08:48
Citystar

PerJen
10-07-2007, 10:10
Tror Citystar jeg og egentlig, Coastair har jo prøvd Bodø-Andøya-Tromsø uten suksess da.. Så hvorfor skulle OSL-SKG funke?

Herlov
10-07-2007, 10:57
Originally posted by CNO1015

Tror Citystar jeg og egentlig, Coastair har jo prøvd Bodø-Andøya-Tromsø uten suksess da.. Så hvorfor skulle OSL-SKG funke?

Det er jo to helt forskjellige ruter med ulike rammebetingelser. Ikke at jeg tror at Oslo-Skagen vil bli en enorm suksess, men den ene utelukker ikke den andre.

ln-pep
10-07-2007, 11:31
Tja, hvorfor skal ikke Stokmarknes lufthavn Skagen begynne å mase om direkterute til hovedstaden når Leknes og Mo i Rana gjør det samme :) Virker som om "alle" skal ha direkteruter nå for tiden. Dessverre er det en elendig ide. Hele rutenettet er jo bygd opp ved hjelp av hub'er og feedere. Og slik må det også være i framtiden

SF-34 F/O
11-07-2007, 01:43
Jeg tipper Avitrans Nordic;) Utvider med 3stk Saab 340 til nå...

Trash2000
11-07-2007, 17:31
Hååååpløst...

Skagen-rute har vært oppe på Scanair tidligere, og om mye ikke har endret seg, kan dette neppe bli lønnsomt.

Burde kanskje vært bedre å få rute til TRD?

gustavf
11-07-2007, 17:44
Hvilke utenlandske selskap er det egentlig som driver innenlands i Norge? Jeg kommer i farta på:

- North Flying (flyr for Air Norway)
- Avitrans (flyr for Vildanden)
- DAT
- Atlantic Airways