jb1
09-07-2007, 10:21
Jeg var en snartur i Oslo og returen til Brüssel var i Brussels Airlines' B-flex klasse.
Da Brussels og Virgin Express fusjonerte ble servicen dårligere bak forhenget på Brussels, med null gratis service. Er man tidlig ute kan man få bra priser i Flex, selv om jeg måtte ut med ganske mye denne gang.
Brussels har en avtale med en lounge på Gardermoen, men man må betale (15 €) for adgang selv med B flex billett. det samme gjelder på alle SNs destinasjoner.
Avgangen fra Oslo var litt sen pga problemer med passasjerbroen.
mannskapet var vennlige og hilste blidt "Bonjour" eller "welcome onboard".
De tre første radene var foran gardinen og det var litt over halvfullt der, mens det var smekkfullt på B light.
Før maten ble det servert drikke etter, vin, øl eller mineralvann. I motsetning til mange andre selskaper, ble det ikke servert noe før take - off.
Maten ble servert i en pappboks. Innholdet var ok. Kjeks, en varmrett som smakte godt, samt en tiramisù-lignende kake. Varme rundstykker ble servert til. Alt i alt, ikke så verst.
Setenekomforten er godkjent, med fin benplass på Flex, og det er god plass når setet ved siden av er tomt, men Brussels blokkerer ikke midtsetet om det er fullt. Endel av Brussels Avro'er begynner å bli litt slitt i kantene innvendig, men ser ok ut.
Konklusjon:
Jeg har ikke fløyet mye på business i mitt liv, men noe har det da blitt. Brussels klasse foran gardinen er ikke business i tradisjonell forstand, men er ofte også langt billigere enn business hos andre.
B flex er økonomi pluss, slik økonomi ofte var i "gamle dager".
Da Brussels og Virgin Express fusjonerte ble servicen dårligere bak forhenget på Brussels, med null gratis service. Er man tidlig ute kan man få bra priser i Flex, selv om jeg måtte ut med ganske mye denne gang.
Brussels har en avtale med en lounge på Gardermoen, men man må betale (15 €) for adgang selv med B flex billett. det samme gjelder på alle SNs destinasjoner.
Avgangen fra Oslo var litt sen pga problemer med passasjerbroen.
mannskapet var vennlige og hilste blidt "Bonjour" eller "welcome onboard".
De tre første radene var foran gardinen og det var litt over halvfullt der, mens det var smekkfullt på B light.
Før maten ble det servert drikke etter, vin, øl eller mineralvann. I motsetning til mange andre selskaper, ble det ikke servert noe før take - off.
Maten ble servert i en pappboks. Innholdet var ok. Kjeks, en varmrett som smakte godt, samt en tiramisù-lignende kake. Varme rundstykker ble servert til. Alt i alt, ikke så verst.
Setenekomforten er godkjent, med fin benplass på Flex, og det er god plass når setet ved siden av er tomt, men Brussels blokkerer ikke midtsetet om det er fullt. Endel av Brussels Avro'er begynner å bli litt slitt i kantene innvendig, men ser ok ut.
Konklusjon:
Jeg har ikke fløyet mye på business i mitt liv, men noe har det da blitt. Brussels klasse foran gardinen er ikke business i tradisjonell forstand, men er ofte også langt billigere enn business hos andre.
B flex er økonomi pluss, slik økonomi ofte var i "gamle dager".