PDA

View Full Version : The SAS Group Traffic Figures June 2007


sail4fun
06-07-2007, 19:50
SAS Group carried 4 million passengers in June, up 6,9% vs 2006.
· Total load factor decreased 0.1 p.u. to 76.4% in June.
· SAS Group capacity increased by 6.7% in June and traffic increased 6.6% vs 2006.

Group market trends and yield development
SAS Group carried 4 million passengers in June, up 6.9%, and has now on a 12 months basis passed 40 million passengers. SAS Group traffic increased 6.6% during June and capacity was up 6.7%. The passenger load factor was marginally down to 76.4%.
Yield for Scandinavian Airlines in May was up 7.6%. The yield is positively affected by good capacity control, active yield management and positive effects from the new commercial initiatives launched in March. In June 2007 the change in yield is expected to be in line or slightly lower than for May.
The total market continues to grow and yield environment is favorable. There are still uncertainties regarding the strength of future growth as well as the competitive situation and development of jet fuel prices.


For further information Please contact VP,Head of SAS Group Investor Relations Sture Stølen
+ 46 8 797 1451 sture.stolen@sas.se Homepage: www.sasgroup.net

The Full Report (http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=494849&fn=wkr0034.pdf)

sail4fun
06-07-2007, 19:51
Og SAS Norge hadde sin første måned med over 1.000.000 PAX , 1.001.200.
Uten Charter ble det 934.100

/G

LN-KGL
06-07-2007, 20:36
Og SAS Norge taper markedsandeler så det synger. Ved så sammenligne størrelsen i forhold til Norwegian kommer frem noen ikke så hyggelige tall for SAS.

I 2005 utgjorde passasjerantallet til DY 29,3% av SAS Norge med litt under 13 fly i gjennomsnitt.
I 2006 var tallet 53,5% med gjennomsnittlig 17,5 fly.
Til nå i år er tallet 60,5% med noe over 22 fly.

Hva som skjer når det kommer 11 fly i tillegg slik at det blir 33 - blir DY 100% av SAS Norge?

Det synes som at SAS Norge har en dårlig utnyttelse av sin flåte på 61 fly (selvsagt trekker F50ene, -505ene og -683 ned gjennomsnittskapasiteten, men så er det noen -883er da). Med en klevver ruteplanlegging må det være plass for nye spennende destinasjoner hos SAS - når kommer disse?

sail4fun
06-07-2007, 21:09
Helt Enig, nå må SAS Norge få ut finger'n og satse litt ut i Europa , gjerne fra flere steder en OSL. Og opp i det så skal kabalen med å overta endel prodksjon NO-DK gå opp, men det må bety flere maskiner, og dermed flere muligheter.