View Full Version : Dagens bilder fra KSU
Tok meg en tur på Kvernberget idag, og det var mye spennende som kom innom. Kommentarer og tilbakemeldinger på bildene mottas med takk :)
Airbus 330
06-07-2007, 18:04
Flotte bilder dette her.
Ser ut til at jeg må få tatt meg en spottertur der når jeg skal til Frei om ca 14 dager.
Er disse bildene tatt på utsiden av gjerdet?
Airbus 330. :smile2
Originally posted by Airbus 330
Flotte bilder dette her.
Ser ut til at jeg må få tatt meg en spottertur der når jeg skal til Frei om ca 14 dager.
Er disse bildene tatt på utsiden av gjerdet?
Airbus 330. :smile2
Ja, de fleste har tatt fra langs flyplassveien. Bra plass og stå om du skal ta bilder av fly når de lander eller tar av :)
Airbus 330
06-07-2007, 18:12
Eneste er at det blir motsolbilder da, men satser på skyer da når jeg skal dit.
Skal være der i 1 uke, og kameraet med linser skal være med. Så 1 dag blir det sikkert litt skyer så man får noen bilder på brikka fra Kvernberget.
Er det noen sted å stå på andre siden så man får sola i ryggen?
Airbus 330.:smile2
Langs flyplassveien er det fint å stå for å ta bilder av fly som lander og tar av.
Hvis du følger gamleveien inn til gjerdet så har du full oversikt over der flyene står parkert. Fin plass og ta bilde.
På haugen ovenfor SAS Cargo bygningen har du også fin utsikt over tarmac.
Gjennom gjerdet ved SAS Cargo byggningen og ved enden av terminalen er det fint å ta bilder om det står småfly parkert.
På andre siden av rullebanen kan du få flotte oversiktsbilder av tarmac og terminalen. Dette spotterstedet er litt vanskelig å komme fram til ,ettersom du må gå et stykke gjennom skogen.
Håper det var til hjelp :)
ATC-flyradar
06-07-2007, 19:13
Meget bra bilder, fly1980 - ser ut til at flyplassen har bra spottersteder også.
Jan
Bra bilder!! Du har kommet deg stort! (Det var vel deg jeg så på sykkel i dag, da du stod sammen med Morten og senere da du syklet over Omsundbrua....)
Det finnes spotterplasser på sørsiden ja, men det betinger litt trasking i skog og kratt.
Ellers skal du være velkommen til en av de vakreste øyene på Nordmøre, 'Aibus 330'^_^
Været bruker å være mye bedre på innsiden av Frei (sørsiden) enn inne i byen...
Airbus 330
06-07-2007, 20:36
Takk for tipset fly1980.
Trenger man noe å stå på ved gjerdet evnt?
Airbus 330.
Det var nok meg, ja LN-SSL. Forferdelig varmt å sykle i solsteika :rolleyes:
Takker til alle til godord om bildene :) Winglets er råstilig, selv om det flyet som kler de best er og vil altid være Boeing 757 :old (men den var jo stilig denne og, da)
Airbus 330
06-07-2007, 20:39
Originally posted by LN-SSL
Bra bilder!! Du har kommet deg stort! (Det var vel deg jeg så på sykkel i dag, da du stod sammen med Morten og senere da du syklet over Omsundbrua....)
Det finnes spotterplasser på sørsiden ja, men det betinger litt trasking i skog og kratt.
Ellers skal du være velkommen til en av de vakreste øyene på Nordmøre, 'Aibus 330'^_^
Været bruker å være mye bedre på innsiden av Frei (sørsiden) enn inne i byen...
Takk for det LN-SSL.
Jeg var på Frei for ca 4 år siden også, da vi leide en hytte ved vannet ved Frei Kirke.
Dit vi skal nå også. :smile2
Vi gleder oss masse, men jeg har sagt til fruen at jeg skal ha en spotter dag på Kvernberget mens vi er der. :wink
Airbus 330.
Originally posted by Airbus 330
Takk for tipset fly1980.
Trenger man noe å stå på ved gjerdet evnt?
Airbus 330.
Der jeg stod og tok bildet er dette ikke nødvendig, ettersom veien ligger litt høyere enn hva gjerdet enkelte plasser langsrullebanen. Det er også noen "mini-voller" langs veien hvor det er greit å stå for å fotografere mindre fly som ikke bruker hele rullebanens lengde. På den andre siden av banen er jeg ikke helt sikker.
Noe som overrasket meg på KSU idag var at det ikke var en eneste fokker å se, og jeg var der i nesten 2 og en halv time! Merksnodig :huh:
Og selvfølgelig velkommen til nabokummunen til norges flotteste havneby; Kristiansund.
Litt OT, men er det noen her inne som husker når Nordic Light fotofestivalen starter? Kanskje vi skal få dem til å ha en stand på Kvernberget :p
Nordic Light International Festival of Photography går av stabelen 24. august til 1. september:)
Nordic Light Events (http://www.nle.no/?div_id=1&pag_id=1)
Jeg har blitt spottet i Cuben. Ser at t-skjorta matchet den slitte dayglo-fargen bra ^_^