PDA

View Full Version : A26 Invader - N167b

ENGM RAMP
06-07-2007, 15:46
Driver og kjører engine run utenfor GA akkurat nå, skal straks ut på flytur. Er det årets første?

Speedbird
06-07-2007, 23:51
Har sett den har stått utenfor museet uten motorer en stund.
Kjekt hvis den snart er tilbake der hvor den hører hjemme - i lufta. :)

ENGM RAMP
07-07-2007, 01:11
Desverre kom den seg aldri i lufta i dag :cry: den satte take-off power, rullet noe hundre meter, takset inn igjen til apron foran West Air, svingte litt frem og tilbake der før den etter noen minutter takset stille tilbake til tarmac foran Sundt Air hangaren oppe i Nordvest området....

:drunk:

Det skal vel skrues noen dager til før den prøver igjen - uansett - som nevnt - håper å se den i luften igjen - er der den vakre damen hører hjemme!

Airbus 330
07-07-2007, 09:54
Bilder Morten, BILDER. :wink :p

Airbus 330.

ENGM RAMP
07-07-2007, 10:36
Haaar bilder jeg JK, om enn i liiiiten størrelse, det er jo sååå langt unna :) Men har ikke tilgang til å legge inn bilder på maskinene på jobb, så de må vente...!

:cry: :colgate:

Thomas
07-07-2007, 12:52
Morten, du burde skaffe deg en laptop med webcam... da hadde vi virkelig fått oversikten over bevegelsene der oppe! :colgate:

C172
08-07-2007, 00:48
Hadde en tur i toalettbilen. Så noen blinkende lys ved museumet og tok turen bort.

C172
08-07-2007, 00:52
Tror ikke den var klar til take off. Den er vel på fly show i england nu i helgen.

Speedbird
08-07-2007, 03:43
Hva sier OPS'en til at du er på langtur med dassbilen da Morten?? ;)
Vinket til deg da jeg passerte deg i en SK Mercedes, men tror ikke du så meg??

C172
08-07-2007, 11:58
DU var nok i Bergen da bildet ble tatt. Har hatt fri i helgen og vært rundt fly plassen for å kikket med diverse MC Donalds produkter innabords og et fritt sind! Har nok vært de andre gutta på ToA bilen du har vinket til!

Extra230
09-07-2007, 20:16
Litt fakta:

Vi har gjort en stor jobb paa flyet over et par maaneder og trodde vi skulle klare aa komme oss til Duxford i helgen. Dessverre oppsto det en kraftig shimmy i nesehjulet i t/o run. Det viste seg at shimmydemperen var skadet, trolig som foelge av for kraftig sving paa nesleggen under tauing. Planen er er aa faa den reparert og fly til Air Tatto, Fairford, kommende helg.

I'll keep you posted.

- Thore

(sitter i loungen paa LHR, defor aa og oe, etc :-))

T J Johansen
11-07-2007, 12:12
Originally posted by Extra230

Litt fakta:

Vi har gjort en stor jobb paa flyet over et par maaneder og trodde vi skulle klare aa komme oss til Duxford i helgen. Dessverre oppsto det en kraftig shimmy i nesehjulet i t/o run. Det viste seg at shimmydemperen var skadet, trolig som foelge av for kraftig sving paa nesleggen under tauing. Planen er er aa faa den reparert og fly til Air Tatto, Fairford, kommende helg.

I'll keep you posted.

- Thore

(sitter i loungen paa LHR, defor aa og oe, etc :-))

Står maskinen forsatt ved siden av museet? Lurte på om jeg skulle stikke en liten tur opp i morgen etter jobben for å ta en titt.

Trygve

Extra230
11-07-2007, 12:48
Den står ute på plassen, helt i nord ved Ben-Air. Shimmydemperen er reparert, og vi regner med å gjøre en high-speed taxi i kveld. Planen er å fly den til Fairford i morgen for Intl. Air Tattoo.

- Thore

C172
11-07-2007, 12:57
Tar turen forbi og ser på flyet når jeg er på jobb! Du flyr en del spennende fly Extra 230. Må hilse på deg en dag!:-p

Extra230
11-07-2007, 13:09
Hyggelig, bare stikk bortom!

Forøvrig flyr jeg ikke Invaderen (bortsett fra som 2P av og til), men flyr jo Mustangen, så jeg kan ikke klage......

- Thore

T J Johansen
11-07-2007, 13:48
Originally posted by Extra230

Den står ute på plassen, helt i nord ved Ben-Air. Shimmydemperen er reparert, og vi regner med å gjøre en high-speed taxi i kveld. Planen er å fly den til Fairford i morgen for Intl. Air Tattoo.

- Thore

Dama har bursdag i dag så jeg tror ikke jeg skal prøve å stikke oppover etter jobben nå. Planlegges det å dra tidlig i morgen, eller rekker man å se kjerra på ettermiddagen?

Trygve

T J Johansen
16-07-2007, 13:56
kom flyet seg til Fairford? Har kikka på et par andre forum, men finner ingen bilder av flyet!

Trygve