PDA

View Full Version : Ufleksibel business og fleksibel economy


Superhai
05-07-2007, 14:36
SAS innfører mulighet til en billigere business-klasse billett på interkontinental men som ikke er fleksibel til ombooking. Samtidig så får man inn en økonomiklasse billett som kan bookes om. Samt at man kan kombinere en vei med fleksibel billett og billett med restriksjoner andre veien.

Someone
05-07-2007, 14:38
Vil man også få en ufleksibel Eco-extra billett? Og hva med intra-Europeisk, er det noen planer for ufleksibel eco-extra der?

Superhai
05-07-2007, 14:42
Originally posted by Someone

Vil man også få en ufleksibel Eco-extra billett? Og hva med intra-Europeisk, er det noen planer for ufleksibel eco-extra der?

Slik jeg forstod så skal også eco extra få det samme, men det kommer senere. Intra europa har jeg ikke hørt noe om noen endringer.

Utflyttet
05-07-2007, 16:19
Er ikke dette "nye" Z-klasse (IC) og S eller B-klasse for Flex som var lansert i mars-april?

-A

TOS
05-07-2007, 17:15
HVor mye billigere er denne restricted business i forhold til "vanlig" business pris? F.eks. TOS-NYC...

Fredrik Propell
05-07-2007, 17:30
Originally posted by TOS

HVor mye billigere er denne restricted business i forhold til "vanlig" business pris? F.eks. TOS-NYC...

Tja, ved å ta en helt tilfeldig dag i august ( 8 til 15) så får jeg opp en pris på restricted business på 17569kr og full flex business til 23969kr. Diffen blir da på 6400 kr. Du får prøve å regne ut prosentvis hva forskjellen er selv;) Håper det ga en liten pekepinne!

TG923
05-07-2007, 17:30
For en reise 6. - 20. november finner jeg følgende priser TOS-NYC t/r:

Fixed Economy priser fra 5196,-
Flexible Economy priser fra 8819,-
Fully Flexible Economy Extra priser fra 16619,-
Fixed Business priser fra 17619,-
Fully Flexible Business priser fra 24019,-

Fixed Business
Billettendringer:
Kan ikke endres

Refusjon:
Kan ikke refunderes

Booking klasser:
Z

Edit: Forskjellen fra Propellens priser er 50,- i bestillingsgebyr...

Tommy777
05-07-2007, 20:43
Synes det blir litt merkelig at SAS re-konfigurerer sine A330 til å ha mindre C seter og flere Y seter og deretter lager et etterlengtet Z produkt (rabattert C) og ikke gjør det samme i Y (S klasse).

Merkelig strategi. Rabattert Y burde (som den gjør når SAS har kampanjer i Y) ligge rundt 10K og være et fast produkt...

TheDane
05-07-2007, 22:24
Efter hvad jeg har hørt skal der komme; fuld fleksible, semi fleksible og ikke fleksible billettyper til ALLE 3 kabiner på SAS intercontinantal. Men muligt at alle "nye" booking klasser endnu ikke er klar for booking.

Læs også dette i dag på danske Standby:

www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=24325&cHash=f142a2e796