PDA

View Full Version : Stockholm med FlyNordic

FlightDeck
04-07-2007, 10:48
Oppdaget plutselig at jeg som medlem hos hotellkjeden First Hotels fikk ganske gode rabatter hos FlyNordic. Og når noen poeng på Rica-kortet var til forfall, var det hele en fin anledning til et nytt besøk i Stockholm - en nydelig sommerby! Skal bo på Rica Talk Hotel. Har ikke reist med FlyNordic siden det het Nordic Airlink, så tenkte jeg skulle skrive en liten rapport etter turen.

Tommy777
04-07-2007, 19:08
Utgår Rica poeng?? Det visste jeg ikke.. Jeg har over 60K som jeg ikke får brukt på en stund..

FlightDeck
04-07-2007, 20:07
Originally posted by Tommy777

Utgår Rica poeng?? Det visste jeg ikke.. Jeg har over 60K som jeg ikke får brukt på en stund..

Ja, de gjør visst det. Sjekk saldoen på rica.no. Ser ut som de bare holder i tre år.

Tommy777
04-07-2007, 23:41
Originally posted by FlightDeck

Ja, de gjør visst det. Sjekk saldoen på rica.no. Ser ut som de bare holder i tre år.

Dersom det ikke er aktivitet på kontoen skal de utgå etter 3 år, dog ikke før??

LCH78
05-07-2007, 08:41
hvorfor ikke sjekke rica.no?

i pkt 26 i medlemsbetingelsene står det:

# Bonuspoeng er gyldig i 3 år fra opptjeningsdato. Ved bonusuttak benyttes de eldste poengene først. Ugyldige poeng slettes automatisk.

og i pkt 17 står det:

Hvis det ikke forekommer poengopptjening i løpet av en 3-års periode, forbeholder Rica Hotels seg retten til å avslutte medlemskapet.

FlightDeck
17-07-2007, 14:26
Det er ikke stort å berette om flyreiser innen Skandinavia. Men jeg kan uansett si at FlyNordic er et godt alternativ på reiser til Stockholm på grunn av de lave billettprisene. Det er lett å finne billige billetter tett opp mot avgang, og de priser gjerne rutene som de samarbeidet med Norwegian på billigere enn det Norwegian gjør.

Flyet til Stockholm (kl. 08.50 mandag) var nesten helt fullt. Boarding gikk fint, men vi ble sittende en halv time inne i flyet og vente på plass på rullebanen. Det ble ikke levert noe mat til flyet, av uviss grunn, noe besetningen beklaget gang på gang.

Flyet tilbake til Oslo (kl. 21.10 onsdag) var nesten helt tomt - rundt 20 passasjerer. En ulempe med FlyNordic - foruten begrenset rutetilbud - er at de bruker den kjedelige Terminal 2 på Arlanda, hvor det stort sett bare er Finnair og lavprisflyselskapene som flyr. Litt kjedelig for oss flyspottere - kanskje mer effektivt for den jevne reisende?

Begge fly var tidligere Finnair-fly og bar tydelig preg av det gjennom Finnairs ikke veldig pene setetrekk. MD-82 er et flott og stillegående fly som jeg liker veldig godt, men FlyNordics fly bærer preg av å være ganske gamle innvendig. For eksempel var det nesten umulig å få med seg hva som ble sagt over høytalerne fordi det var så mye skurr og støy.

FlightDeck
17-07-2007, 14:43
Rica Talk Hotel er ellers å anbefale. Jeg unngår bevisst Rica-hotellene fordi de fleste er slitte og gamle. Talk er riktignok unntaket: hotellet ble åpnet i mai 2006, har 19 etasjer og ligger i tilknytning til messesenteret - tre stopp med tog unna Stockholm sentrum (under ti minutter togtur). Rommene er store og nydelig designet, flotte panoramavinduer og stort bad! I tillegg er stor frokost inkludert.

EB
17-07-2007, 16:04
...ellers kan jeg nok overraske deg med at Rica har pusset opp veldig mange av hotellene sine de siste årene. Mye bra fra Rica nå - men designperlenen som Choice har med Havnekontoret, Gabelshus og/eller de nye SPA anleggene mangler hos Rica!

Tommy777
17-07-2007, 16:10
Originally posted by EB

...ellers kan jeg nok overraske deg med at Rica har pusset opp veldig mange av hotellene sine de siste årene. Mye bra fra Rica nå - men designperlenen som Choice har med Havnekontoret, Gabelshus og/eller de nye SPA anleggene mangler hos Rica!

Og som mangeårig Rica kunde kan jeg slenge på at det finnes mye bra fra Rica mange steder. Favoritter som kan nevnes er: Rica Seilet i Molde, Rica Nidelven i Trondheim, Rica ishavshotell i Tromsø, Rica Forum i Stavanger og Holmenkollen Park Hotell

FlightDeck
17-07-2007, 17:31

Originally posted by EB

Og som mangeårig Rica kunde kan jeg slenge på at det finnes mye bra fra Rica mange steder. Favoritter som kan nevnes er: Rica Seilet i Molde, Rica Nidelven i Trondheim, Rica ishavshotell i Tromsø, Rica Forum i Stavanger og Holmenkollen Park Hotell

Joda, jeg har bodd på alle disse hotellene - og alle er meget bra. Men min (subjektive) erfaring er at f.eks. Choice jevnt over har bedre og mer moderne hotell enn det Rica har.