View Full Version : LALA land..
Tommy777
02-07-2007, 23:41
Ikke akkurat nytt, men jeg tenkte jeg skulle lage en liten rapport fra en tur til Los Angeles.
Fruen skal på forretningsreise dit, jeg hiver meg med siden jeg er arbeidsledig akkurat nå. Møtet hennes er på mandag 9. juli, vi reiser bortover på lørdag for å kose oss litt.
Her er reiseruta:
Sat, Jul 07, 2007 - ORD to LAX
United 0203
Depart: ORD 06:00 AM
Arrive: LAX 10:15 AM 1-stop
4h 45m
Boeing 767-300
First 2H Breakfast, Breakfast
Tue, Jul 10, 2007 - LAX to ORD
United 0104
Depart: LAX 07:57 AM
Arrive: ORD 01:59 PM Non-stop
4h 2m
Boeing 757-200
First, 2B Breakfast
Drar til Newport Beach i helga, skal treffe et par venner der. Bor på Westin LAX mandag til tirsdag, så jeg tar en skikkelig spotterdag på mandag!
Dersom noen har spotter tips for LAX, please post
Dag Viking
03-07-2007, 00:00
Ikke noe supertips, men jeg satt en kveld på toppen av Radisson og drakk pils og så på fly. Jeg har opplevd verre ting:wink
Tommy777
03-07-2007, 00:02
Originally posted by Dag Viking
Ikke noe supertips, men jeg satt en kveld på toppen av Radisson og drakk pils og så på fly. Jeg har opplevd verre ting:wink
Høres ut som en plan.. Jeg tror hotellet vi skal bo på også har glimrende utsikt over LAX. Men jeg tenkte jeg skulle få tatt noen bilder utendørs på mandag
Eg var i Newport Baech førr ikkje lenge sia, og då tok nokre innfødde tok meg med på ein restaurant som heiter Prego (italiensk) som slett ikkje var så gale. Restauranten ligg vel eigentleg i Irvine (eg har nok adressa ein stad), men det er jo like i nærleiken. Ein rekkje av dei andre restauranta hotellet føreslog var på Fashion Island, noko som ikkje høyrdes så fristande ut....
Balboa Island var triveleg å spasere rundt på. Mykje fine båtar.:smile2 California er elles ein merkeleg stad.....
Originally posted by Tommy777
Bodde paa Hilton sist jeg var der. Fine fotoforhold baade fra rommet og fra fraktomraadet tvers over gaten (America West).
Bilder fra turen (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=mowinckel+angeles&si=0&count=&st =3&ar=2)
Tommy777
03-07-2007, 03:35
Originally posted by TOS
Eg var i Newport Baech førr ikkje lenge sia, og då tok nokre innfødde tok meg med på ein restaurant som heiter Prego (italiensk) som slett ikkje var så gale. Restauranten ligg vel eigentleg i Irvine (eg har nok adressa ein stad), men det er jo like i nærleiken. Ein rekkje av dei andre restauranta hotellet føreslog var på Fashion Island, noko som ikkje høyrdes så fristande ut....
Balboa Island var triveleg å spasere rundt på. Mykje fine båtar.:smile2 California er elles ein merkeleg stad.....
Takker for tipsene. Vi har venner som bor i området og har vært der et par ganger før.
Fashion Island er akkurat slik som det høres ut... Et kjøpesenter...
Vi skal bo på Hyatt Regency i Newport Beach som ligger bare et steinkast fra dette kjøpesenteret. Har hørt om Prego, det er visst en kjede som skal være ganske bra. Irvine er jo rett ved motoveien, 10 minutter unna. Fant adressen sjøl. Skal se om det ikke blir en tur lørdag eller søndag
Jeg elsker California!! :lol:
Tommy777
03-07-2007, 03:39
Originally posted by LN-MOW
Bodde paa Hilton sist jeg var der. Fine fotoforhold baade fra rommet og fra fraktomraadet tvers over gaten (America West).
Bilder fra turen (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=mowinckel+angeles&si=0&count=&st =3&ar=2)
Westin ligger et halvt kvartal unna Hilton, samme gata (Century blvd). Tror det er omtrent samme utsikta
Det stemmer nok .. jeg gikk dit for aa laste opp bilder ettersom Hilton ennaa ikke hadde faatt traadloest nettverk da jeg var der.
Tommy777
03-07-2007, 04:17
Originally posted by LN-MOW
Det stemmer nok .. jeg gikk dit for aa laste opp bilder ettersom Hilton ennaa ikke hadde faatt traadloest nettverk da jeg var der.
Høres bra ut... Så da blir det spotting fra rommet etter at fruen har forlatt hotellrommet for å arbeide :D . De fleste landinger kommer jo fra øst`på de sydlige rullebanene?
Vi skal bo på Hyatt Regency i Newport Beach som ligger bare et steinkast fra dette kjøpesenteret. Har hørt om Prego, det er visst en kjede som skal være ganske bra. Irvine er jo rett ved motoveien, 10 minutter unna. Fant adressen sjøl. Skal se om det ikke blir en tur lørdag eller søndag
Jeg elsker California!! :lol:
Jeg bodde faktisk også på det hotellet du skal bo på. Det var vel stort sett greit, men litt varierende utsikt. I gangavstand (i norsk målestokk) til Balboa Island, som kan skilte med et par små bakerier, en Starbucks og noen restauranter. Og faktisk også i gangavstand fra Fashion Island.
Tommy777
03-07-2007, 19:51
Puh.. Høres bra ut. Hotellet har fått slakt på både tripadvisor og FT, så jeg er litt skeptisk..
Ringte hotellet i går. De påstår at de har renovert alle rommene i 2006. Me får sjå!!
Puh.. Høres bra ut. Hotellet har fått slakt på både tripadvisor og FT, så jeg er litt skeptisk..
Ringte hotellet i går. De påstår at de har renovert alle rommene i 2006. Me får sjå!!
Jeg så også en rekke heller dårlig anmeldelser av hotellet på tripadvisor, men har opplevde vel ikke hotellet som så dårlig som enkelte ville ha det til (og jeg er muligens i overkant kritisk når det gjelder hoteller). Det er nok ikke helt Hotel Kämp, men men.... Det er nok noen rom som har bedre lokalisering enn andre. Jeg hadde rom i 2. etasje i et av byggene, med utsikt til en del av den lille golfbanen som hotellet har (og betalte vel litt ekstra for det, tror jeg). Hadde været vært bra så hadde det sikkert vært utmerket å sitte der og nippe til en god hvitvin, champagne eller noe slikt. De par rommene jeg var innom så vel stort sett greie ut, men mye av fasilitetene virket noe slitne. Jeg deltok på en konferanse der, og konferanselokalene var ikke helt nyrenoverte (...en mild underdrivelse...). Det er jo også noe annet å bo på hotell i forbindelse med arbeid og det å bo på hotell i ferieøyemed, så man kan nok ha forskjellige oppfatninger av hotellet basert på hva man skal og hvorfor man er der.
Tommy777
07-07-2007, 01:06
Tok ingen sjanser så Hyatt Newport Beach ble byttet ut med Westin rett oppi gata.. Det som var hyggelig med Westin var at vi fikk hotellet for 60 dollar natta på Priceline!!
Grøss og gru hvor tidlig flyet går i morgen.....
Skal treffe Marting og kompisen hans mandags morran og dra sammen på stranda (Santa Monica), blir gøy!
Hvordan var turen til LALA-land da, Tommy777?
Tommy777
14-07-2007, 05:29
Vel, rapporten er nesten ferdig, men jeg kan dessverre melde at jeg glemte batteriet til D80en i laderen da jeg forlot heimen kl 0430 lørdagsmorran, så det blir elendig med bilder.. :(
Martin tok noen bilder, det blir nok dessverre det..
Rapporten postes på søndag
Tommy777
17-07-2007, 01:35
Det å bestille en flyavgang kl. 0600 høres helt kurrant ut 2 uker før avgang... Dagen før avgang og når klokka ringer, slår forbannelsen inn og man lurer på om det var verdt de 95 dollarene man sparte... :o
Alt sto pakket og klart lørdagsmorgen og vi sto opp kl. 0415, taxien var bestilt til kl. 0430. Vi sprang kjapt igjennom dusjen og kaffen sto klar på trakteren da vi var klare til å dra (flott med timer.. ;) ). Drosja ankom et par minutter etter rute, en litt moratrøtt østeuropeer hadde lite å si. På denne tiden lørdags morgen var det ikke en sjel å se. Fruen sovna umiddelbart, det tok under halvtimen å komme seg til O'Hare. Vi hadde allerede sjekket inn på nettet og printet boarding kortene. Vi gikk rett til sikkerhetskontrollen. Ingen kø der og vi bestemte oss for å se om direkteflyet til LAX, som gikk samtidig som vårt fly, hadde plass. Gaten var ganske nært vår avgang, ute på C gatene. Det var en A319 som dessverre var pakkfull, kun 2 seter ledig, begge midtseter i Economy minus... Vi bestemte oss for å holde oss til vår opprinnelige avgang. 767 med First Class med et kjapt stopp i Denver høres mye bedre ut enn 4 timer i et midtsete på en A319..
Vi tasset tilbake til vår avgang som også var helt pakkfull. Jeg hadde en liten samtale med en av GAene som fortalte at dette var den mest stressende sommeren hun noengang hadde opplevd som UA ansatt. 90% solgte seter og sinnsyk kutting av stillinger lukter stress lang vei.
Boarding begynte klokka 0540 og det gikk radig. Vi kom oss avgårde ca. 15 minutter sen og selv med fullt hus, var det nok lite drivstoff ombord fordi vi entret rwy 32L på T10. Vi kom oss raskt opp i luften, fruen hadde sloknet mens jeg kosa meg med Ch 9. 1 time og 51 minutter var estimert flytid til Denver. Trivelig crew hadde nok å henge fingra i med fullt hus. Flighter under 3 timer får kun en enkel frokost i F hos UA. Siden vi hadde stopp på veien, ble det 2 frokoster.... Frokosten var French Toast og et lite fruktfat. Frukten var bra, French toast står jeg helst over. Amerikanerne liker søte saker til frokost. Hopper ikke på den karuselllen...
Ble et par kaffekopper og litt galley prat mens fruen sov.
Vi okkuperte 2 H og J. Litt nostalgi i disse rutene med stopp. Man beholder sine seter ombord og kan ta seg en spasertur i Denver eller bli igjen ombord.
Vi landet i Denver på rute og siden frokosten DEN-LAX var akkurat samme frokosten vi fikk ORD-DEN, valgte vi å ta en kjapp frokost inne i sirkusteltet (DEN) som EB liker så godt. Denver er en av de bedre flyplassene i USA. God plass og masse bra restauranter. Det ble en breakfast Burrito på oss og til vår store forskrekkelse var det INGEN Starbucks i hele terminalen UA bruker i Denver :o . Seattle's Best er også bra, men det var kun en i hele terminalen, helt i motsatt ende av hvor vi var så kaffen utgikk. Vi boardet halvtimen før avgang og pushet back på rute. På turen mellom DEN og LAX var det helt fullt bak, mens bare 1/3 av First var fyllt. Deler av crewet var skiftet ut, deriblandt 2 av FAene i F og pilotene. Nytt trivelig gjeng og superbra service siden det var lite passasjerer. Flyturen til LA tok langt under to timer og vi landet 15 minutter tidlig, ca. kl 1000. Landing på 25L, ble velsignet med en super synkronisert parallell landing. en NW A320 på vei inn mot 24R var "rett utenfor vinduet" helt parallellt med oss. Kjempebra at jeg glemte batteriet til kameraet...:angry:
Uten innsjekket baggasje var vi ombord i Hertz Shuttle'n på under 5 minutter. Ble oppgradert til en Ford Edge. Hadde aldri prøvd bilen før og hadde litt tro på denne bilen. Verdens stilleste Ford, men ikke bra å kjøre... Terningkast 2.. Ingen Ford revolusjon, bilen var en skuffelse..
Hwy 405 kan være en skikkelig parkeringsplass, men det var ingen trafikk til Costa Mesa denne lørdagen. Som tidligere meldt, hoppa vi elegant over Hyatt Regency Newport Beach grunnet dårlige tilbakemeldinger fra de fleste på nettet. Westin Costa Mesa lå rett ved det store kjøpesenteret South Coast. 60 dollar på Priceline var slett ikke verst. Når man kjører Priceline, mister man elitestatus benefits og man skal ikke motta poeng. Jeg gir dem alltid Platinum kortet for å se om jeg ihvertfall kan få en oppgradering. Her ble det full pott! Oppgradert til Executive Floor, poeng og velkomstgave :D
Stort rom, Westin Heavenly Bed, helt nyoppusset.
Tok en liten time på øyet. Deretter ble det 4 bra timer ved det flotte bassenget:
http://www.starwoodhotels.com/westin/property/photos/index.html?propertyID=1002#photo_section_0Link
Heftig drum and bass musikk, mye flott å se på og rimelige drinker ved bassenget.
Hotellet anbefales.
Hotellet tilbød town car service til Newport Beach Pier området for 25 dollar. (ca. 7 miles unna) Våre venner ble plukket opp på veien og vi spiste på The Crab Cooker. Det viste seg at denne sjømat restauranten var en innertier.
Kun sjømat, ingen dessert tilbys, lang kø, bra priser er stikkord der i gården. Vi skrev oss på lista og fikk beskjed om at det ville ta 45 minutter. Vi fant et vannhull rett ved og det ble en del pils. 45 minutter senere bar det rett til bords til de beste crab clawsene jeg noen gang har spist! For å illustrere prisene, kosta en flaske Moet Chandon 38,50!! Bare 8 dollar mer enn i butikken.
http://www.crabcooker.com/
Ble veldig fuktig utover kvelden og T777 fant fort ut at 5 GT i sola, 10 øl, Champers og noen 1800 ikke var en god ide...
Bingen rundt 12, fyllesjuk som en elg søndag. Etter en meget sen frokost med venner satte vi kursen mot LA. Heller ikke trafikk denne dagen. Ankom Four Points LAX rundt klokka 6. Allerede oppgradert til junior suite. Hadde shoppa mat på veien og vi tok tidlig kveld.
Mandag kjørte fruen meg til Hertz hvor jeg plukka opp en Mustang cab til ære for Martin & Co. Fruen hadde møter hele dagen mandag. Jeg fant lett frem til hotellet der de bodde, men som forventet var det ganske mye trafikk på morran. Ankom halvtimen sen og det var klart for en liten utflukt.
Siden Martins kompis var yrkesmilitær, fikk han kartet og skulle ha ansvaret for navigeringen. Det gikk stort sett greit..
Vi tok turen nedover Hollywood blvd. og så at Harry Potter stjernene lagde fjortissfurore i området. Vi så stjernene på storskjerm. Er ikke noe Potter fan og kjente ikke igjen disse ungene. Mye hyling og skriking. Vi kikket på stjernene i fortauet og gutta fikk tatt bilde av Hollywood skiltet. Deretter ble det frokost for meg, lunsj for gutta. En flott liten fransk tøtte ga oss gode sandwicher samt noe å hvile gluggene på ;)
Etter lunsj satte vi kursen mot Santa Monica. Har ikke vært der på et par år, sist gang jeg var der var det umulig å finne parkering rett på stranda. Det viste seg at de hadde utvidet strand parkeringen noe voldsomt siden jeg var der sist (noe jeg ikke visste) slik at vi parkerte langt unna stranda og betalte mer enn nødvendig... Nytt tips for Santa Monica besøkende: Strand parkering hele dagen koster kun 7 dollar på selve stranda og det er masse parkeringsplasser tilgjengelig. Kompisen til Martin disket opp med en six pack Dos XX og vi koset oss i sola noen timer.
Etter beachingen bar det rett til In and Out burger ved hotellet deres. Det ble en double double med pommes.
Etter en god burger droppa jeg gutta av ved hotellet og tok farvel.
Tok lang tid å komme seg tilbake til LAX. Fruen hadde skifta hotell til Westin og var tilbake før meg. Vi satte kursen mot Manhattan beach på kvelden og tok en lettere matbit på Panchos, en bra mexikansk restaurant i sentrum sammen med en FlyerTalk venninne.
Tilbake på hotellet ved 10 tiden. Droppa av leiebilen og tok tidlig kveld.
Westin LAX ligger rett bak motorene til rullebane 25R og det ble dårlig med søvn den natta.. Skikkelig bråkete, særlig når AAs MDer og en del cargo 727er tok av.. Flott utsikt men ikke bra med enkelt vinduer på et flyplass hotell. Skal man bo der må man satse på rom som ikke facer rullebanene..
Flyet tilbake gikk rett før klokka 8 tirsdags morran. Sjekka inn på nettet, hotellet hadde maskiner med printere til formålet i lobbyen.
Hoppa på shuttle bussen klokka 7, som vanlig masse kø i Uniteds sikkerhetskø, mens CO hadde ingen kø ;) Hyggelig liten hemmelighet som funker hver gang..
Boarding umiddelbart og vi fant 2 A og B på en 75 raskt. Stinn brakke igjen..
Vi forlot LAX omtrent på rute. Hyggelig crew igjen. Frokost valget var enten en frukt greie eller omelett. Valgte omeletten. Den var litt strutna så jeg spiste heller en Bagel med cream cheese istedetfor. UA har bra med bakverk dersom ting ikke smaker. Bageln var god.
Sovna raskt og sov helt til innflygningen til ORD. Mye vær på vei inn mot Chicago på tirsdag så vi måtte navigere litt rundt om men landet på rute.
En hyggelig men litt stressende tur var over
Nok en knallrapport...og ja Denver er best!!! Finnes vel ikke Starbucks på flyplassen i DEN - eneste minus!
Jepp, Denver er en knall flyplass. Men kanskje det kuleste er den lille melodien som spilles ombord i toget mellom concoursene når man kommer til en ny stasjon:lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Ykv5GfMZs4o&mode=related&search=
Itillegg er det stilig med det egne vertikale ski og snowboard utleveringsbeltene
Dag Viking
19-07-2007, 17:20
Neste gang har du med både batterier og kamera?:p
Alltid moro å lese om fylleturene dine:cool: