View Full Version : EU bans all Indonesian airlines
sail4fun
28-06-2007, 20:47
All Indonesian airlines including national carrier Garuda are to be banned from the European Union.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6248490.stm
Itillegg ble TAAG Angola som har flere nye fly i flåten banned og jeg leste ett sted at 1 av PIA sine 777 er nå under C-check og den checken blir nøye overvåket av leasing selskapet som eier flyet og finner de noe de ikke liker er PIA i skikkelige problemer
Det har gått ganske langt når man bannlyser selskaper fra et helt land... Svikt i rutiner eller mangel av sådan er vel ikke å ta i engang...
Utflyttet
29-06-2007, 16:47
Originally posted by ThomAAs
Det har gått ganske langt når man bannlyser selskaper fra et helt land... Svikt i rutiner eller mangel av sådan er vel ikke å ta i engang...
Ut i fra det som har vært skrevet om luftfartsmyndighteene sin oppfølging i forhold til ulykker og avvik i Indonesia de siste årene så er det bare rett å rimelig å svarteliste landet som sådann, da kontrollen svikter?
-A
Originally posted by ph-ndr
Originally posted by ThomAAs
Det har gått ganske langt når man bannlyser selskaper fra et helt land... Svikt i rutiner eller mangel av sådan er vel ikke å ta i engang...
Ut i fra det som har vært skrevet om luftfartsmyndighteene sin oppfølging i forhold til ulykker og avvik i Indonesia de siste årene så er det bare rett å rimelig å svarteliste landet som sådann, da kontrollen svikter?
-A
Jeg er ikke uenig, poenget var jo det at det er vel nesten ikke noe kontroll når det går så langt...
putzmeister
29-06-2007, 18:07
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148732
I fobindelse med at TAAG ble banned fra å fly til EU forrige uke så ble ikke det tatt godt imot av de korrupte fjolsene der nede, og i ren hevn har Angolske myndigheter fratatt BA retten til å fly til Angola helt uten rasjonelle grunner
http://www.fin24.co.za/articles/default/display_article.aspx?Nav=ns&ArticleID=1518-24_2140111
Alt som normalt, m.a.o ...... :p
Saavist jeg husker, saa har TAAG Boeing's Gold Plan paa sine 777'er og 738'er, saa det maa vaere rimelig ille hvis de er totalt suspendert ...
Men TAAG har ikke engang klart aa publisere skikkelige AHM560-dokumenter for kjerrene, saa vekt-og-balansekontrollen er ogsaa basert paa kulerammeprinsippet ...
BA operates one return flight a week between London and Luanda.
Tipper BA og hele EU skjelver i buksene nå...^_^
Hei,
Problemet er at alt før TAAG og BA ble utestengt var det vrient å få billetter til/fra Angola.
Oljeindustrien der går på høygir og både flybilletter og hotellrom er svinedyrt.
Etter at borgerkrigen tok slutt i Angola er det mye bedre å jobbe der enn i Nigeria,
lommetyver og svindlere er enklere forholde seg til enn geriljagrupper og kidnappere.
Eders
Knut Erik
TAAG fløy fortsatt til Europa på lørdagen som var ihvertfall. Restriksjonene var kanskje ikke iverksatt enda?
Leste et sted at det ikke bare var snakk om å bannlyse europeiske selskap fra å lande der, men at denne bannlysningen gjaldt hele luftrommet til Angola?
Dvs. at ingen europeiske flyselskap får lov til å fly over Angola i det hele tatt..?
Originally posted by P.A. VIKING
All Indonesian airlines including national carrier Garuda are to be banned from the European Union.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6248490.stm
My Travel har som kjent leid ut A330 til Garuda tidligere, hvrodan kom disse flyene tilbake om alt er så ille der nede?
Hilsen,
Laurenz
Originally posted by laurenz
Originally posted by P.A. VIKING
All Indonesian airlines including national carrier Garuda are to be banned from the European Union.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6248490.stm
My Travel har som kjent leid ut A330 til Garuda tidligere, hvrodan kom disse flyene tilbake om alt er så ille der nede?
Hilsen,
Laurenz
De maskinene Garuda leier inn i forbindelse med Hadj-flighter er på rene ACMI avtaler.
D.v.s at MyTravel selv opererer flyene på vanlig måte dog med supplement av indonesisk CA's.
Det er ingen sammenheng mellom dårlig vedlikehold hos indonesiske selskaper og de selskapene som opererer på ACMI avtaler for Garuda som foreløpig har eneretten til å operere Hadj-flightene til Saudi Arabia.
De har egen Hadj terminal på CGK for disse flightene der pilgrimmene holdes adskilt fra vanlig trafikk. Det er ofte primitive og fattige folk som får reise på myndighetenes regning og da er det ikke akkurat business klasse passasjerer man får se her.
MyTravel fløy forrrige sesong også med 330 der nede så jeg ved flere anledninger.
Ja riktig. Jeg var ikke klar over at DK selv sto får driften. Så en gang VKH etter å ha vært der nede en stund. Not a pretty sight, som det heter på godt norsk. Men det var vel for det meste sand og støv fra Saudi Arabia. ^_^
hilsen,
Laurenz
Originally posted by laurenz
Ja riktig. Jeg var ikke klar over at DK selv sto får driften. Så en gang VKH etter å ha vært der nede en stund. Not a pretty sight, som det heter på godt norsk. Men det var vel for det meste sand og støv fra Saudi Arabia. ^_^
hilsen,
Laurenz
Du får få med deg butikken din og ta noen strøjobber med ekstra renhold av kjerrene som kommer der nede ifra Laurenz. Du har jo erfaring vil jeg tro.:-p
Ha ha, og nå truer våre korropte indonesiske "venner" å boikotte flykjøp fra EU hvis ikke forbudet oppheves og de får lov til å fly skranglekjerrene sine hit
AKARTA (AFP)--Indonesia's transport minister has urged Indonesian airlines not to purchase European aircraft in response to a European Union ban on flights by the country's carriers, a report said Thursday.
"We do not need to buy aircraft from Europe as long as the flying ban stays unrevoked," Jusman Syafii Djamal was quoted as saying by news Web site Detikcom.
All 51 Indonesian airlines were banned in July from flying over the EU amid safety concerns following a series of deadly crashes in the Southeast Asian archipelago.
Djamal said the ban could force airlines to fly newly purchased European aircraft back to Indonesia before registering them, resulting in higher costs.
"If aircraft are purchased and registered as Indonesian (in Europe), we are worried the planes won't be able to fly to Indonesia because Indonesian airlines' aircraft are banned from flying over Europe," the minister said.
Indonesia has been incensed by the ban, which was imposed in July and extended last month. President Susilo Bambang Yudhoyono last week decided to postpone a planned visit to Europe early in 2008, with a spokesman citing the ban as the cause.
Heldigvis har de ikkje bestemt seg for å gå like for like enda. Regner med at det nok kan bli neste skritt, og da skal nok europeiske selskap måtte fly litt omveier for å komme til østkysten av Australia...