View Full Version : Flesland bilder 26.06.07
Rossiyskie Avialinii
27-06-2007, 13:50
Hallio folkens.
Var en liten tur på Flesland igår.
Ikke mye spenndende, men likevel.
Brukte et annet redigeringsprogram denne gang siden dataen heme er fucket.
De virker litt 'graa' ..?? Mulig det bare er min daarlige skjerm ..
Ellers har jeg sett verre bilder ..
De er grå, spesielt litt til venstre for midten.
Litt grå på min maskin også. Kan det vera noko på linsa? Feks fett?
Utflyttet
27-06-2007, 15:14
Noe er det. Men, siden OP er ganske frempå ang kommentarer, så skal jeg ta utfordringen, siden de er posten med vel viten om at det er rom for forbedringer.
1. Finn ut hva som lager flekken, fiks det.
2. Se på det første bildet. Klipp/crop slik at den rotette forgrunnen blir borte.
3. Sjekk hva ISO bildene er tatt med, de var veldig kornete på tross av mengder av lys.
4. Se på bildet med BH Air, det er skeivt. Klipp vekk det som forstyrrer, rett det opp og det kunne blitt noe.
5. Royal Navy-dingsen var jo uvanlig nok. Klipp av forgrunnen så de guls stripene ikke synes og overgangen i bakken, klipp det til ås det holde noe lunde samme aspekt som 800x553 (brikkens forhold mellom høyde/bredde).
6. Spør deg selv neste gang, hvorfor legge ut noe du kan jobbe med og som faktisk kunne blitt bra bilder?
-A
Originally posted by ph-ndr
Noe er det. Men, siden OP er ganske frempå ang kommentarer, så skal jeg ta utfordringen, siden de er posten med vel viten om at det er rom for forbedringer.
1. Finn ut hva som lager flekken, fiks det.
2. Se på det første bildet. Klipp/crop slik at den rotette forgrunnen blir borte.
3. Sjekk hva ISO bildene er tatt med, de var veldig kornete på tross av mengder av lys.
4. Se på bildet med BH Air, det er skeivt. Klipp vekk det som forstyrrer, rett det opp og det kunne blitt noe.
5. Royal Navy-dingsen var jo uvanlig nok. Klipp av forgrunnen så de guls stripene ikke synes og overgangen i bakken, klipp det til ås det holde noe lunde samme aspekt som 800x553 (brikkens forhold mellom høyde/bredde).
6. Spør deg selv neste gang, hvorfor legge ut noe du kan jobbe med og som faktisk kunne blitt bra bilder?
-A
Er sikkert en fettflekk midt på linsen din
ellers er eg enig med det -ndr sier (aner ikke hva han heter )
Utflyttet
27-06-2007, 18:10
Originally posted by Leorim
ellers er eg enig med det -ndr sier (aner ikke hva han heter )
Alexander. ;)
-A
ATC-flyradar
27-06-2007, 19:19
Bravo Captain Caveades - men rens objektivet også.
Når har du fått dine kommentarer og forklaringer på ymse ting du bør rette av andre, men jeg kan si følgende.
Grattis med bilde av hale som er fint - fortsett med det når du tar bilder.
Jan
Rossiyskie Avialinii
28-06-2007, 15:06
Det skyldes sikkert at det kom brus på den. hehehehe.
Det skyldes sikkert at det kom brus på den.
Du må passe på utsyret ditt gutt :exclamati
Kjøp deg et rensekit og legg det i fotovesken, alltid greit å ha for hånden.
Rossiyskie Avialinii
28-06-2007, 18:06
Ska kjøpe nytt likevel.
Utflyttet
28-06-2007, 18:09
Originally posted by Captain Caveades
Ska kjøpe nytt likevel.
Det er kansje så, men hva med salgsverdien av det du har når du skal bli kvitt det? ;)
-A