Log in

View Full Version : Torsdagsbilder fra Flesland

G-COLE
25-06-2007, 11:23
-Bildene er fjernet . Ser ikke noe hensikt i å legge ut noe her, da det ikke er noen som er interesert i de likevel. Da har de det bedre på min egen pc.
-Har annet å bruke tiden på enn å redigere bilder og legge de ut på forumet her, når ikke noen (utenom en) gidder å kommentere. Liksom derfor man legger ut bilder, for å få både ris og ros. Slik det nå er ,- oppmuntres man ikke akurat til dette.

Rossiyskie Avialinii
25-06-2007, 11:32
Det var kun meg som kommenterte.

At folk her inne er så helvetes slapp å lkke gidder å bruke 1 minutt på å kommentere. Da mister jeg også motivasjonen til å legge ut bilder.

SKJERP DERE.

Thomas
25-06-2007, 11:41
Originally posted by Captain Caveades
Da mister jeg også motivasjonen til å legge ut bilder.

Lurer på hvilke hoder her inne som gjør at folk mister motivasjonen til i det hele tatt poste noe som helst?

Sutrehuer!

Rossiyskie Avialinii
25-06-2007, 19:55
Sutrehue for faen? Lett for deg å si. Du bor jo på østlandet.

Madman
25-06-2007, 20:07
Hvis dere ser på antall "views", så ser dere at folk ser på bildene deres.
Jeg ser på stort sett alle bilder som blir lagt ut, men føler meg ikke forpliktet til å kommentere hvert jævla bilde som blir lagt ut. Klart det er fint å få både ris og ros, men synes ikke det er en god grunn til å ikke gidde å legge ut flere bilder her på forumet.

Jeg synes det er artig å se på bilder fra alle kanter av landet, men skal man kommentere abslolutt alle bilder som blir lagt ut, tar nok det mer enn 1 min vil jeg tro.

N2630B
25-06-2007, 20:10
Originally posted by Madman

Hvis dere ser på antall "views", så ser dere at folk ser på bildene deres.
Jeg ser på stort sett alle bilder som blir lagt ut, men føler meg ikke forpliktet til å kommentere hvert jævla bilde som blir lagt ut. Klart det er fint å få både ris og ros, men synes ikke det er en god grunn til å ikke gidde å legge ut flere bilder her på forumet.

Jeg synes det er artig å se på bilder fra alle kanter av landet, men skal man kommentere abslolutt alle bilder som blir lagt ut, tar nok det mer enn 1 min vil jeg tro.

Well said!

Ser også på alt som blir lagt ut, og føler meg heller ikke forpliktet til å kommentere noe.
Er alltid morsomt å se bilder, fra hele landet..

Rossiyskie Avialinii
25-06-2007, 20:31
Forpliktet? er jo faen ikke det vi snakker om!!

Poenget er at dere godt kunne gjort det for vår skyld hvis vi får motivasjon av det og syns det er hyggelig.

Det er snakk om en liten tjeneste.

ATC-flyradar
25-06-2007, 20:33
Originally posted by G-COLE

-Bildene er fjernet . Ser ikke noe hensikt i å legge ut noe her, da det ikke er noen som er interesert i de likevel. Da har de det bedre på min egen pc.
-Har annet å bruke tiden på enn å redigere bilder og legge de ut på forumet her, når ikke noen (utenom en) gidder å kommentere. Liksom derfor man legger ut bilder, for å få både ris og ros. Slik det nå er ,- oppmuntres man ikke akurat til dette.

Hallo, G-COLE, jeg er den som til tider har lagt ut bilder i all mass og jeg forventer ikke at alle på forumet kommenterer, men ser at antall visninger er svært høye og det betyr at mange har vært innom for å se på bildene.

Ikke surmul - det å legge ut bilder fra hele landet har kommet seg meget det siste halvåret og jo flere som tar bilder fra ulike tidspunker, ulike baner, ulike dager, ulike posisjoner, ulike sol/skyer i bildefeltet osv -gjør at alle for et eller annet blikskudd som folk vil kommentere :)

Kanskje vi skal i noen uker fremover skal fotografere flyet haler framover ( ta med reg nr) fordi disse såkalte billedgallerier er mest opptatt av hele fly, så hvorfor ikke ta bilder av halene på flyene en stund fremover !!

Jeg for min del håper at flere i sommer kan legge ut bilder fra sin flyplass eller de eller den flyplass du besøker eller reiser til/fra.

Jeg ønsker alle en god fotosommer :) til alle på forumet.

Er du med ???

Jan Støkkebo

Madman
25-06-2007, 20:41

Poenget er at dere godt kunne gjort det for vår skyld hvis vi får motivasjon av det og syns det er hyggelig.

Jeg kan bare snakke for meg selv her, men innbiller meg at flere her er enig med meg:

Motivasjonen får jeg fra å være fly- og fotointeressert, og dele dem med andre. Ikke etter hva alle andre skriver om bildene mine.
Trenger jeg en dag å få kommentarer til hvert eneste bilde jeg legger ut for å være motivert, vil jeg vurdere å slutte med dette...

ATC-flyradar
25-06-2007, 20:59
Originally posted by Madman

Jeg kan bare snakke for meg selv her, men innbiller meg at flere her er enig med meg:

Motivasjonen får jeg fra å være fly- og fotointeressert, og dele dem med andre. Ikke etter hva alle andre skriver om bildene mine.
Trenger jeg en dag å få kommentarer til hvert eneste bilde jeg legger ut for å være motivert, vil jeg vurdere å slutte med dette...

Nå lar vi dette ligge gutter, det hjelper lite å skrike så hard til hverandre. Nå har vi sagt våre meninger og får bare håpe på at det legges ut bilder i all mass fra alle og enhver i tiden framover.

Jan Støkkebo

Lennart
25-06-2007, 21:01
Alle idag kan ta gode bilder, og når motivet blir det samme gang etter gang
så er det ingen som gidder å kommentere.
Fortsett å legg ut bilder alle sammen, slutt å syt etter kommentarer
Legg ut bilder og la oss nyte det vi ser
Bilder sier mer enn tusen ord, sies det en plass

putzmeister
25-06-2007, 21:59
Det var da fælt da... Nå er ikke jeg den flinkeste til å kommentere verken bilder eller andre innlegg, men for min del er det meg en stor glede å se alle de fine bildene som legges ut. Spesielt morsomt er det med litt sjeldne fly her på Gardermoen, ja og ikke minst fra Tromsø da.
Jeg kan vel forstå at konstruktiv kritikk er på sin plass med tanke på alle timene dere tilbringer ved flyplassene rundt om ikke bare i Norge, men også reten av verden for den del. Stå på folkens, dere gjør en kjempe jobb!:D

LN-MOW
25-06-2007, 23:09
Klarer ikke helt aa ta logikken her .. 99% av kommentarene er av den overfladiske typen ('Flotte bilder") uansett hva som postes, og at dette kan er noen saerlig 'motiverende faktor' har jeg vondt for aa se. Det er postinger for postingens skyld. Jeg finner det ogsaa litt feil aa poste kommentarer uten at det er noe spesielt som griper meg.

Ja, det kan bli ensformig med de samme motivene dag ut og dag inn, og naar to eller tre fotografer staar ved siden av hverandre og laster opp mer eller mindre det samme, blir det enda 'verre' ..

Men som det blir nevnt over .. bildene blir sett og de blir satt pris paa og gleden over hobbyen er og skal vaere det utslagsgivende. Det er ingen som tvinges til aa aapne postene, og de som gjoer det vil alltid finne ting aa glede seg over.

Som Lennart sa - et bilde teller mer enn tusen ord - og jeg gaar ihvertfall trofast gjennom alle bildeposter .....

My :2cents

Rossiyskie Avialinii
25-06-2007, 23:35
Originally posted by LN-MOW

Klarer ikke helt aa ta logikken her .. 99% av kommentarene er av den overfladiske typen ('Flotte bilder") uansett hva som postes, og at dette kan er noen saerlig 'motiverende faktor' har jeg vondt for aa se. Det er postinger for postingens skyld. Jeg finner det ogsaa litt feil aa poste kommentarer uten at det er noe spesielt som griper meg.

Ja, det kan bli ensformig med de samme motivene dag ut og dag inn, og naar to eller tre fotografer staar ved siden av hverandre og laster opp mer eller mindre det samme, blir det enda 'verre' ..

Men som det blir nevnt over .. bildene blir sett og de blir satt pris paa og gleden over hobbyen er og skal vaere det utslagsgivende. Det er ingen som tvinges til aa aapne postene, og de som gjoer det vil alltid finne ting aa glede seg over.

Som Lennart sa - et bilde teller mer enn tusen ord - og jeg gaar ihvertfall trofast gjennom alle bildeposter .....

My :2cents

Men da er det vel ikke et problem å bare skrive inn hva du synes om bildene samme slengen vel?

LN-MOW
26-06-2007, 00:06
Synes du en 'Flotte bilder'-kommentar er saerlig produktiv, da? Skal det vaere noen vits i aa kommentere, boer det vaere litt substans i kritikken - eller rosen. Kommentarer a la 'Flotte bilder' gir ingenting.
Det blir som aa si 'have a nice day' eller andre hoeflighetsfraser.

LN-SSL
26-06-2007, 00:49
Synes man skal fortsette å legge ut bilder enten man får kommentarer eller ikke.
Jeg gleder meg ofte over bilder fra andre plasser uten at jeg nødvendigvis finner det nødvendig å kommentere dem. Jeg har brukt "Flotte bilder" o.l. flere ganger, og er enig med MOW; det sier egentlig ingenting!

Når det er sagt: man kan jo få nok av Boeinger, MD'er, Airbus'er fra de mest frekventerte plassene, så kanskje noen og enhver her skal ta lærdom av forumister som har øye for detaljer, og i den sammenheng tar bilder man får hakeslepp av en og annen gang...?

Vær litt kreativ i fotojakten. Det kan gå inflasjon i hundrevis av bilder fra diverse voller rundt om i landet..., uten at det betyr at bildene er dårlige!!!

Det må ikke bli slik at vi legger ut bilder her bare for å få en bekreftelse på egen selvtillit. Hvis det er årsaken til å drive med foto, kan man jo finne andre ting å holde på med.

På den annen side er min erfaring at de som spesifikt ber om kommentarer, for å bli en bedre fotograf, ofte får både saklige og greie kommentarer på sine bilder.

Selvsagt er det morro å få kommentarer på det man gjør, men det er vel ikke derfor man driver på...???

Utflyttet
26-06-2007, 00:58
Siden jeg først var her i tråden i annet ærend, så kan jeg jo hive meg på lasset og komme med noen meninger.

Det er fotografer på de fleste nivå her. Om vi tar tar vi lille pilot under opplæring, så skal han ha all ros. Se på det første han postet her, se på hva han poster nå. Helt klar fremgang, og ting begynner å ta form. :)

Så for å generalisere. Som nevnt i andre debatter om bilder her så er faunaen en del steder i landet begrenset, og har man sett en av SAS sine 737'er så har man sett sett de fleste av de. Unntak finnes. Blandt annet et av de fineste bildene på hele a.net er vel tatt under deicing av en SAS 737 i fjor vinter. Eller var det året før?

Å ta dagens 34. bilde av noe vi har sett før i hopetall er ikke så "spennende". Bildene kan være teknisk brilliante, og alt det, men det er relativt lett å ta slike bilder, selv jeg får det til meg elektroniske krykker til noen tusen. Da synes ikke jeg personlig det er så spennende.

Så hva fortjener ros? Vi har mye fint vær her i ladnet som kan gi effekter, enten det er Bergen sitt notiske regn som kan gi mye effekt, om det er nå om sommeren med sein sol og mye varm steming som varmer, eller om det er som blandt annet LCH78 fra oppe i nord har gitt endel fantastiske vinter-bilder. Men det er bildet som skiller seg ut, som utfordrer meg fordi det er bilder jeg kunne ønske jeg kunne tatt (både å ha vært der, og å kunne få til å skyte så bra bilder) som jeg kommenterer.

Betyr det at alle skal gi opp og slutte og poste fordi de ikke når topp 10 på a.net hver gang de prøver seg? Nei. De gangene jeg har forsøkt å legge ut noe her så er det fordi det er enten uvanlig, eller at jeg føler jeg har hatt eksepsjonelt flaks og fått til noe som er bra i forhold til hva jeg har lagt ut før.

Og så en siste ting som vi alle her kan skjerpe oss på, og det er å kaste janteloven. Det er lov å si (i beste mening) at bilder er skeiv, det er bilder som ikke er så skarp som de kunne vært. Det er bilder som har komposisjon som kunne vært bedre, som har forstyrrende elementer, eller er andre rare ting med som kunne vært gjort bedre.

Konverst, det er også bedre om de som legger ut bilder skjønner at når man gir ris og ros så er det som er gitt som ris i beste mening, og heller lag en diskusjon av hva som kan gjøres for å gjøre det bedre neste gang, ikke vær defensiv når noen ikke er enig! :)

-A

PS: og nå tilbake til Ardbeg fra 72...

LN-SSL
26-06-2007, 01:12
Enig i det der, 'ndr'.
Driver mye med skipsfartsfoto, både maritime motiv og båter/skip i seg selv.
Et problem vi har i den sjangeren er horisonten. Jeg kommenterer flittig hvis fotografer stadig vekk legger ut bilder av skip hvor horisonten er veldig skjev. Slike kommentarer er ikke skrevet for å henge ut fotografen og hans/hennes skjeve horisonter/bilder, men for å gjøre oppmerksom på problemet....., i beste mening.
Mange er bare fokusert på selve objektet (flyet, skipet o.s.v.) og er mindre fokusert på miljøet objektet beveger seg i.
Etter saklige kommentarer, kommer de det gjelder gjerne tilbake i ettertid med de flotteste bildene....

Man lærer av kommentarer, men man må ikke forvente at alle skal kommentere alle sine bilder alltid....

I den sammenheng håper jeg 'G-COLE' fortsetter å legge ut bilder....
Etter hva jeg har sett opp gjennom tiden skulle ikke denne fotografen ha noe å være redd for...., for å si det sånn.

EDIT: Dette var da ment som et slags klapp på skuldra til 'G-COLE'..., hvis noen ikke skulle skjønne det;)

Utflyttet
26-06-2007, 01:28
For å stjele fra plane-spotter sin tråd, for å illustrere pratet mitt, her er to glimrende eksempler:

1. Ganske uvanlig vinkel og innramming: http://www.plane-spotter.net/gardermoenjune07/gar%20(4).jpg

2. Og skikkelig sommer-bilde, med bra stemning: http://www.plane-spotter.net/gardermoenjune07/gar%20(18).jpg

-A :)

LN-SSL
26-06-2007, 01:32
Jepp...., det der var noe annet enn flare/touchdown-bilder fra GM.....;)

Utflyttet
26-06-2007, 01:59
Her (http://www.airliners.net/open.file/1035055/M/) var det bildet fra a.net, som faktisk var Norweigan, ikke SAS. :)

-A

Utflyttet
26-06-2007, 02:01
At folk her inne er så helvetes slapp å lkke gidder å bruke 1 minutt på å kommentere. Da mister jeg også motivasjonen til å legge ut bilder.

Og for å ta et svar på dette: motivasjonen din burde være det å utfordre deg selv i å lage bedre bilder, ikke å få kommentarer her. Kommentarene her bør kunne hjelpe deg, men til syende og sist er det å utvikle deg som fotograf som burde drive deg. :)

-A

Tommy777
26-06-2007, 03:48
Bildeforumet ble jo nylig opprettet separat fra Flyforumet og jeg har ikke helt vendt meg til å gå innom her hver dag for å legge igjen kommentarer. Jeg er helt enig at det er motiverende å få tilbakemeldinger (ihvertfall for meg som er amatør minus)

Jeg setter ihvertfall pris på hvert eneste bilde som legges ut på forumet, selv om motivene er stort sett de samme.

Det er meget trist at folk sletter sine bilder som i denne tråden.

Rossiyskie Avialinii
26-06-2007, 08:21
Jepp, det er en jævla tragedie, men mange synes det er hyggelig å få en kommentar til arbeidet de har gjort, og hvis det betyr mye for oss, kan dere vel være litt grei å bare slenge inn en liten kommentar, mens dere er inne å ser på bildene.

Thomas
26-06-2007, 11:41
Si "vi" skal bare skrive til "dere", "Fine bilder" kun for å tilfredstille "dere" ?
Går vi i barnehagen eller?

G-COLE
26-06-2007, 11:45
-Det er da mulig å skrive kritist til både det ene og det andre,- uten å måtte ty til "banne-ord".... Det er andre ord man kan bruke , istedenfor "helvetes", " faen", "jævla", osv....

-Er det bare meg som syns slike ord ikke hører hjemme her ?

Fly high
26-06-2007, 11:52
Egentlig skulle jeg bare inn og se på bilder fra Flesland, men så fant jeg bare en storm i et vannglass isteden. Dette er da ikke noe å bråke med?

Jeg pleier å se det meste av de bildene som legges ut, men kommenterer bare et fåtall. Det skyldes delvis at det ville tatt altfor lang tid (det legges ut svært mange bilder her), og delvis at jeg ikke er kompetent nok til å evaluere bilder på en god nok måte til at fotografen ville ha lært noe av det.

Jeg har av og til lagt ut bilder i dette og andre forumer. Av og til har jeg fått tilbakemeldinger og innimellom ikke. Det er hyggelig å få kommentarer, men jeg har selvsagt ikke fjernet bildene om det ikke har kommet reaksjoner.

SE-DYD
03-08-2007, 10:58
Originally posted by LN-SSL

Driver mye med skipsfartsfoto, både maritime motiv og båter/skip i seg selv.

Har du noe forum/URL å anbefale?

SE-DYD
03-08-2007, 11:00
Originally posted by ph-ndr

Her (http://www.airliners.net/open.file/1035055/M/) var det bildet fra a.net, som faktisk var Norweigan, ikke SAS. :)

-A

Tatt av JørgenS som er ivrig på forumet her!:D

Pjokken
03-08-2007, 15:59
Originally posted by G-COLE

-Det er da mulig å skrive kritist til både det ene og det andre,- uten å måtte ty til "banne-ord".... Det er andre ord man kan bruke , istedenfor "helvetes", " faen", "jævla", osv....

-Er det bare meg som syns slike ord ikke hører hjemme her ?

Amen!:old

Pjokken
03-08-2007, 16:07
Jeg har selv vært en aktiv "titter" på scanair en stund. Har ikke logget meg på eller postet før, men tenkte å starte nå. Setter stor pris på både debatter her og bilder som blir lagt ut.

G-COLE: Jeg har sett mange av bildene dine tidligere og lagt merke til navnet ditt på forumet. Fant til og med et bilde av meg selv en gang ^_^ Synes det er dumt at du føler du må trekke tilbake bildene fordi du føler at ingen setter pris på dem. Så nå, til ære for deg, har jeg opprettet en profil slik at jeg kan takke for titten neste gang!

Best regards