View Full Version : Hjelp til programvare!
Hei sann! Jeg har kjøpt meg EOS 400D og har Windows Vista, den vil ikke finne driveren og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Blir gal,har bare vista cd,fikk ikke med xp da jeg kjøpte pc,selv om det var xp på maskina!
Det haster litt begynner og bli gal og desperat på og finne noe som hjelper!
Sjekk Canon.no
der finns masse programvare for download
jeg finner ikke noe der. har lastet ned alt jeg har funnet.
sirpjalle
24-06-2007, 22:49
Under i menyen på kameraet, står tilkoblingen på Utskrift/PTP eller PC Kobling, mitt 350D står på Utskrift/PTP og det fungerer bra på min PC....
Kjenner ikke Vista godt nok, men jeg trodde at OS'et skulle innebygget støtte for det meste, inkl. kameraet ditt. Regner med at de andre USB-enheter detekteres av maskinen din?
Originally posted by sirpjalle
Under i menyen på kameraet, står tilkoblingen på Utskrift/PTP eller PC Kobling, mitt 350D står på Utskrift/PTP og det fungerer bra på min PC....
Kjenner ikke Vista godt nok, men jeg trodde at OS'et skulle innebygget støtte for det meste, inkl. kameraet ditt. Regner med at de andre USB-enheter detekteres av maskinen din?
Finner ikke drivere til noen ting.. så jeg driver og skal legge inn xp igjen.. Vista DRIT!
sirpjalle
25-06-2007, 10:33
Originally posted by NP-ENGM
Finner ikke drivere til noen ting.. så jeg driver og skal legge inn xp igjen.. Vista DRIT!
Fungerer andre enheter som er tilkoblet via USB? I såfall. kan du ikke bare få kjøpt deg en minnekortleser o.l.?
Enig med siste mann! Kjøp deg en minnekortleser- det går mye raskere å overføre filer med det- så er du kvitt problemet for ev senere oppdateringer også- også neste gang du bytter kamera!
Liten reinstall så funket alt ! :)
sirpjalle
26-06-2007, 18:07
Reinstal XP eller Vista...? Bare nysjerrig.
Reinstal XP eller Vista...? Bare nysjerrig.
Av vista,hadde internett koblet til hele tiden denne gangen.. det hadde jeg ikke da jeg la inn vista første gangen..
Dette er en bug som kan dukke opp i Vista, har det samme problemet på den bærbare med Hoem Basic, men ikke den stasjonære med Home Premium. Det som skjer er at Vista ikke søker igjennom mappen med egne innebygde drivere, men istedet leter på Windows Update elelr søker etter driver CD først. Det man må gjøre er å klikke på alternativet for å angi driverplassering manuelt, og så velge noe sånt som c:windowssystem32FileRepositoryDriverstore, da vil Vista finne og instatllere driverne. Skikkelig pain, men jeg vet ikke noen annet alternativ til å reinstallere.