PDA

View Full Version : Ukens femmer

FlightDeck
20-06-2007, 22:56
Denne "ukens femmer" går til følgende destinasjoner: Oslo - Istanbul, Oslo - Ibiza, Oslo - Valencia, Oslo - Malaga, Bergen - Stavanger, Stavanger - Bergen, Bodø - Oslo og Tromsø - Oslo.

Salgsperiode: 21. og 22. juni.

Stian
21-06-2007, 02:43
Hva er dette?
Reiser til 5 kroner, eller?
Står ingenting på Norwegians hjemmeside så vidt jeg kan se.

N2630B
21-06-2007, 02:51
Er vel tilbud til de som får nyhetsmailen til Norwegian tror jeg...?

Jens W
21-06-2007, 02:52
Stod på norwegian.no sist uke om jeg ikke husker helt feil.
Men siden salgsperioden er 21. og 22., så regner jeg med at det kommer i løpet av nattetimene.

Stian
21-06-2007, 02:54
Ett sete pr. avgang på onsdager eller noe sånt da, tipper jeg...

AirbusTrond
21-06-2007, 09:34
Har vært annonser for "femmeren" på nettet i form av bannerannonser denne uka, forrige uke tror jeg det kun ble annonsert på mail. Uansett verdt å sjekke !

ThomAAs
21-06-2007, 09:49
Så det på hjemme siden i dag. Fra kl 1 skulle det legges ut...

FlightDeck
21-06-2007, 11:05
Jepp, det er 5 kr. pluss skatter. Blir vel rundt hundrelappen. Så får vi se om det er mulig å finne noen billetter som ikke bare har rådyre returbilletter.

OEH
21-06-2007, 11:11
Irriterende at det bare gjelder i juli og august..

FlightDeck
21-06-2007, 22:01
Denne kampanjen er bare helt meningsløs! Nesten ikke mulig å oppdrive billige billetter.

MD11
21-06-2007, 22:14
Originally posted by FlightDeck

Denne kampanjen er bare helt meningsløs! Nesten ikke mulig å oppdrive billige billetter.

Det som er hensikten, slik at folk kjøper dyrere billetter:D

AirbusTrond
21-06-2007, 22:18
Tja, fikk denne mailen fra en kompis:

Her på huset (drammensfirma) vart det nett tinga 5-kroners tur til Ibiza med Norwegian. Ikkje eg altså..... Velvel 5 kr. vart det ikkje, men knapt 3.000 t/r for 5 stk. er vel ikkje så ille det heller.

FlightDeck
22-06-2007, 01:23
Originally posted by MD11

Originally posted by FlightDeck

Det som er hensikten, slik at folk kjøper dyrere billetter:D

Akkurat. Jeg savner de skikkelig gode kampanjene som Norwegian hadde for et-to år siden. Da var det mulig å finne billetter til 197 kr. (alt inkludert) på en lang rekke flygninger, både utreise og hjemreise, i over et halvt år frem i tid.

Tommy777
22-06-2007, 04:20
Det skal vel ikke mye vett til å forstå at 5 kroners billettene er rimelig begrenset.. Får man en femmer ene veien synes jeg ikke det er så verst.

01SEP2002
22-06-2007, 15:07
Litt overrasket over enkeltes reaksjoner her...

I annonsen står det faktisk at det kun gjelder på utvalgte dager i juli/august og at det er begrenset antall plasser tilgjengelig... Hvis man gidder å ta seg tid til å sjekke, så finner man forholdsvis mange utreiser til NOK 114 (5 + avgifter) i august. På Ibiza får du faktisk en t/r til ca NOK 650...

Og det er fortsatt mulig å få plasser på utreise både til Istanbul, Venezia og Malaga...

Trash2000
22-06-2007, 20:24
Er egentlig litt morsom kampanje, dette.

DY har alltid frontet at de ikke skal ha skjulte avgifter eller priser, noe denne kampanjen absolutt er tuftet på. Riktignok oppgis avgifter med liten skrift, men det er ikke kampanjebilletter for 98, men faktisk 5 kroner det reklameres for.

Er DY på på vei bort fra sin gamle ledestjerne (bagbetaling tyder jo allerede på det).

FlightDeck
22-06-2007, 22:44
Originally posted by 01SEP2002

Litt overrasket over enkeltes reaksjoner her...

I annonsen står det faktisk at det kun gjelder på utvalgte dager i juli/august og at det er begrenset antall plasser tilgjengelig... Hvis man gidder å ta seg tid til å sjekke, så finner man forholdsvis mange utreiser til NOK 114 (5 + avgifter) i august. På Ibiza får du faktisk en t/r til ca NOK 650...

Og det er fortsatt mulig å få plasser på utreise både til Istanbul, Venezia og Malaga...

Jeg har funnet flere billetter til 114 kr., men det er SVÆRT få til å kjøre en egen kampanje på dette. Ja, du kan få til 650 kr. t/r. Ibiza, og du kan få samme pris t/r Bergen-Stavanger på tirsdager - men det er liksom det. Det er greit at det står at det bare er på utvalgte dager, men jeg synes kampanjene til Norwegian bare har blitt dårligere og dårligere det siste året... De må jo ha litt omfang!

01SEP2002
23-06-2007, 12:40
Det sier seg vel selv at det ikke går an å selge 10 tusenvis av billetter til NOK 5?

Jeg synes DY gjør en bra greie med denne "Ukens Femmer". Det virker som om dette er noe som kommer hver uke frem til 5-års dagen deres og da kommer det nok en mer omfattende kampanje med mer omfang som FlightDeck etterlyser. Jeg tror nok "Ukens Femmer" bare ment som en "teaser" til den "store kampanjen" og for å få folk inn på nettsidene deres og muligens skape mersalg...

Nei, jeg heier på DY fordi de tør å gjøre slike stunts. Det er lenge siden jeg så noe lignende fra SK... Eller tar jeg feil?

FlightDeck
23-06-2007, 12:58
Originally posted by 01SEP2002

Det sier seg vel selv at det ikke går an å selge 10 tusenvis av billetter til NOK 5?

Jeg synes DY gjør en bra greie med denne "Ukens Femmer". Det virker som om dette er noe som kommer hver uke frem til 5-års dagen deres og da kommer det nok en mer omfattende kampanje med mer omfang som FlightDeck etterlyser. Jeg tror nok "Ukens Femmer" bare ment som en "teaser" til den "store kampanjen" og for å få folk inn på nettsidene deres og muligens skape mersalg...

Nei, jeg heier på DY fordi de tør å gjøre slike stunts. Det er lenge siden jeg så noe lignende fra SK... Eller tar jeg feil?

Jeg heier jo også på DY, for så vidt, jeg jobber jo for dem! Men jeg synes bare at omfanget av noen av kampanjene har vært litt tynt de siste gangene. Ikke bare femkronerskampanjen, men også valentineskampanjen, m.fl.