View Full Version : Nye innsjekkingsautomater
Jeg var sånn aller snarest på kurs i Bodø i går og la merke til at SAS har plassert ut nye innsjekkingsautomater!
Hadde desverre ikke tid til å utforske, men kanskje noen her vet mer?
Er det kun snakk om nytt design, eller er det mere nytt på gang?
Bilder?
Egil
Er det kun snakk om nytt design, eller er det mere nytt på gang?
Egil
De finnes jo i flere ulike utgaver rundt omkring, det er ikke bare snakk om et helt nytt design? Her trengs bilder!
Den nye typen finnes også på OSL - litt lavere enn den forrige?
De nye maskinene i Bodø har helt nytt design og utseende, og finnes ikke på OSL etter hva jeg kunne se i går.
The Ticketor
19-06-2007, 14:11
Men samme software?
Superhai
19-06-2007, 14:13
Nye automater bruker XP, mens eldre bruker OS/2.
FlightDeck
19-06-2007, 15:57
Maskinene på BOO er vel de samme som de nye på OSL. Har prøvd de selv, litt mer fresh design både på programvare og på selve maskinen.
Trash2000
19-06-2007, 17:26
Automater med fingeravtrykkscanner da kanskje?
...og på flytogterminalen på Oslo S har de plassert ut "bagasjetagautomater". Usikker på om de kun fungerer til å skrive ut tagger til allerede innsjekkede passasjerer, da jeg bare spaserte forbi dem, men virker jo litt småmerkelig. At innsjekkingsautomatene spytter ut tager er jo ikke noe nytt.
Originally posted by sveg
...og på flytogterminalen på Oslo S har de plassert ut "bagasjetagautomater". Usikker på om de kun fungerer til å skrive ut tagger til allerede innsjekkede passasjerer, da jeg bare spaserte forbi dem, men virker jo litt småmerkelig. At innsjekkingsautomatene spytter ut tager er jo ikke noe nytt.
Tag-automatene er til for de som allerede har sjekket inn via internett eller telefon. De trenger jo ikke å sjekke inn, det er bare bagasjetagen de er ute etter - så da kreves det ikke annet enn en mindre automat som kan skrive ut tagen.
FlightDeck
19-06-2007, 20:28
Originally posted by axbo
Originally posted by sveg
Tag-automatene er til for de som allerede har sjekket inn via internett eller telefon. De trenger jo ikke å sjekke inn, det er bare bagasjetagen de er ute etter - så da kreves det ikke annet enn en mindre automat som kan skrive ut tagen.
Kjekt det! SAS ligger som vanlig langt foran Norwegian i utviklingen... Husker dere da man kunne sjekke inn på SAS-hotellene? Det var good old SAS det.
Originally posted by FlightDeck
Husker dere da man kunne sjekke inn på SAS-hotellene? Det var good old SAS det.
DC-8-63 og jeg kan underskrive paa det. Vi var radarpar paa Scandinavia!
Originally posted by Superhai
Nye automater bruker XP, mens eldre bruker OS/2.
WOW OS/2 satt jammen utrolig langt og dypt inne i SAS Data (eller hva de naa heter) Hadde tunge diskusjoner om OS/2 med dem i 1993-1994
'Foerste generasjon' CUSS maatte vel ha OS/2 for aa kommunisere via CUTE, og det er nok fortsatt en del gamle kiosker der ute ...
Saa mye av 'skylden' ligger nok hos oss.
Ja dæ har jeg fått bildene fra min utskremte fotograf som var i Bodø i går!
Må si at mobilkamerabilder bare blir bedre og bedre ^_^
AirbusTrond
20-06-2007, 22:40
Fine bilder av fine automater - men Braathens???!
Legg merke til at de nye automatene er merket med "SAS Braathens" logo...
Har de ikke fått med seg navneendringen? :angry:
Edit: Jommen kom jeg ikke for sent med den observasjonen,,,,
Egil
FlightDeck
20-06-2007, 22:59
Dette er de samme som har stått på Gardermoen en stund, med unntak av at ikke alle automater på Gardermoen har disse self service-skjermene øvert.
Har inte dessa även funnits i Sverige ett tag?