PDA

View Full Version : Dagens bilder fra OSL

DYflyer
16-06-2007, 21:44
Med ett par nye objektiver innkjøpt samt fint vær, så ble det en tur opp på vollen i dag. Måtte jo teste objektivene før turen går til Paris og utstillingen der :) . Legg også merke til at DY har fått en ny "white-tail". Trodde de skulle få flere bilder på halene jeg.

ATC-flyradar
16-06-2007, 22:31
Alltids bra med bilder og spesielt fra OSL :drunk: - Bra bilder - fortell hva slags hus og objektiver du har prøvd !
'
Jan

OJB
16-06-2007, 22:55
Også -KKF uten bilde på halen........hmmm..........

DYflyer
16-06-2007, 23:05
Originally posted by ATC-flyradar

fortell hva slags hus og objektiver du har prøvd !
Jan

Bruker Nikon D70S. De nye objektivene jeg har brukt her er begge fra Nikon. Henholdsvis 55-200mm VR og 70-300mm VR. Jeg er meget godt fornøyd med disse nye objektivene. Spesielt det nye 70-300mm objektivet er en klar forbedring i forhold til det gamle som nå blir satt på hylla.

ATC-flyradar
16-06-2007, 23:34
Gratulerer med BRA objekter og selvsagt huset. Jeg bruker Sigma 70-300 til Nikon og det fungerer også - grattis.

Jan

anders320
16-06-2007, 23:37
Originally posted by OJB

Altså; er det noen som aner hvorfor de fjerner bildene fra halene? Denne gangen er det Fritjof Nansen som har blitt skrapt vekk. Hva er poenget med det? De blir bare grusomt stygge uten bilder på halen er nå min mening!

Airbus 330
17-06-2007, 00:00
Bra bilder DYflyer, kjekt med nye linser til Paris ja.
Har selv kjøpt ny linse til jeg skal ned til Paris. :smile2

Airbus 330.

sirpjalle
17-06-2007, 07:17
Originally posted by andeik

Originally posted by OJB

Altså; er det noen som aner hvorfor de fjerner bildene fra halene? Denne gangen er det Fritjof Nansen som har blitt skrapt vekk. Hva er poenget med det? De blir bare grusomt stygge uten bilder på halen er nå min mening!

Har noe med rettigheter og tillatelser å gjøre? DY må ha godkjent tillatelse fra famile og etterkommere. Mener at det ble tatt opp i en tråd vedr. DY's nye fly.....

SK384
17-06-2007, 14:54
Den Sun Adria maskinen var på besøk i Alta tidligere i uken. Den stod der i allefall hele tirsdagen, men i løpet av onsdagen så var den flakset avgårde. Noen som vet hva den gjorde i Alta forresten ?

Pilot Benny
17-06-2007, 23:32
Herlige bilder:cool:

FlightDeck
18-06-2007, 12:52
Originally posted by sirpjalle

Originally posted by andeik

Originally posted by OJB

Har noe med rettigheter og tillatelser å gjøre? DY må ha godkjent tillatelse fra famile og etterkommere. Mener at det ble tatt opp i en tråd vedr. DY's nye fly.....

De må ha godkjenning fra familien, ja. Jeg vet ikke hvorfor Nansen er fjernet, men har de først fått godkjenning høres det litt rart ut om den opphører i 2007. Nå har både Nansen, Flagstad og Ingstad blitt fjernet fra halene. I dag er Norwegian et helt annet selskap enn da de startet, og deres visjoner og målsettinger er justert fra å være et norsk selskap som flyr norsk innenriks til noe langt mer. Det er på tide at de kjente nordmennene fjernes og erstattes av et helhetlig design.

Someone
18-06-2007, 13:13
De burde ihvertfall finne på noe annet enn white-tails!