PDA

View Full Version : Avinor skal måle tidsbruken på Sola

sirpjalle
14-06-2007, 08:48
Avinor skal måle tidsbruken på Sola

Mange synes det er blitt mye styr å reise med fly. Lufthavnsjefen på Sola vil nå kartlegge tidsbruken på flyplassen.

- Vi har ennå ikke systematisert statistikk, men har gjort en avtale med de største selskapene. Fra 1. oktober skal vi måle tidsbruken forskjellige steder på flyplassen, sier lufthavnsjef Leif Anker Lorentzen til Aftenbladet.

- Vi vil ha målepunkter ved innsjekkingen, sikkerhetskontrollen, utlevering av bagasje og serveringssteder. Vi vil måle køene for å øke servicegraden.

- Vi er allerede rimelig tilferds med sikkerhetskøen. Det er sjelden mer enn 10 minutters venting, selv ikke når køen strekker seg helt bort til rulletrappene. Vi er ikke ukomfortable med den biten, men for passasjerene er det den totale ventetiden på flyplassen som er viktig, sier Lorentzen.

Resten finner du her (http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article466882.ece)

ThomAAs
14-06-2007, 09:38
Hva med gardemoen da? De Security ***** Skal jo kroppsvisitere alt som går på 2 bein føles det ut som av og til. Og da går jo køen til Jessheim...

Men utover min lille frustrasjon så er jo dette en god ide, se hvor skoen klemmer eller noe i den gata :)

LCH78
14-06-2007, 10:22
etter å ha stått i køen til Sikkerhetskontrollen på Sola søndag 3/6 så vil jeg si at Gadermoen ikke er sååååååååååååå ille da.. for den køen gikk treeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt :)

THS
14-06-2007, 12:03
Jeg kan skrive under på det som LCH78 sier. Og den køen var også årsaken til vår 20 minutter forsinkelse da 6 av passasjerene som skulle være med sto fast i sikkerhetskontrollen. Så at de bruker 10 minutter gjennom køen når den strekker seg til rulletrappen er i hvertfall ikke min erfaring.

LN-WIG
15-06-2007, 00:00
De kunne godt måle tiden det tar gjennom security på Flesland også. Har vært gjennom der to ganger denne uken, og to ganger på Gardermoen. Det tok minst dobbelt så lang tid på Flesland begge gangene:( De holder på å bygge om sikkerhetskontrollen der, men det er fortsatt bare tre sluser så vidt jeg kunne se..