PDA

View Full Version : Flyme gjennomfører emisjon: Spm: Hvem kaster kortene først i norden??


morr
09-11-2004, 09:45
Dets svenske lavprisselskapet Flyme vil gjennomføre en emisjon for å tilføre frisk kapital på 129 millioner svenske kroner. Regnskapet viser et tap på 97,3 millioner kroner for årets første ni måneder.

-
Det er ikke bare i Norge lavprisselskapene innenriks sliter.

Det store spørsmålet blir:

Når, og hvem vil først legge ned driften i norden av flyselskapene??

sail4fun
09-11-2004, 09:54
10 Mil i tap pr. mnd, det var friskt det gitt.

Den som kan påvirke hvem som klarer seg breror vel kansje litt på om Finnair
satser mer inn i .no.se.dk ? og om de "spytter" noe inn i kassa til Norwegian eller FlyMe , eller expanderer sitt eget FlyNordic.

/G

CK
09-11-2004, 10:00
Norwegian trenger også penger. Deres cash-reserver er nå farlig lave i forhold til Luftfartstilsynets krav om egenkapitaldeknig.

Her er artikkelen i Dagens Industri: http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2004%5c11%5c05%5c123 206&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudny heter

morr
09-11-2004, 10:21
hva er LT sitt krav om egenkapital?

kanskje kommer det emisjon-melding fra NAS på torsdag også.

Isbamse
09-11-2004, 10:47
Det blir nok FlyMeeToo som gir seg først, eller blir kjøpt opp. Nordic har Finnair i ryggen og Malmøgjengen har et eget nisjeprodukt som ikke konkurrerer så direkte med de andre.

jr
09-11-2004, 11:20
Originally posted by Isbamse


Det blir nok FlyMeeToo som gir seg først, eller blir kjøpt opp. Nordic har Finnair i ryggen og Malmøgjengen har et eget nisjeprodukt som ikke konkurrerer så direkte med de andre.
Vågar man sticka ut och säga att NAS kan bli ett hett uppköps alternativ också?

CK
09-11-2004, 11:42
Det tror jeg nok - helt klart! Norwegian har skaffet seg en god posisjon i markdet, de har tatt en god safs av et stort og verdifullt marked, de har mye goodwill i markedet, men de har en svak finansiell situasjon og er "billig" på børsen. Hadde jeg ikke blåst 6000 på barnevogn skulle jeg kjøpt litt NAS-aksjer på spekk. Jeg tror helt sikkert NAS blir kjøpt opp (og/eller fusjonert) i løpet av de kommende 12-18 månedene.

Isbamse
09-11-2004, 12:20
Originally posted by CK

Jeg tror helt sikkert NAS blir kjøpt opp (og/eller fusjonert) i løpet av de kommende 12-18 månedene.

Tror du har sagt det før....;)

Men jeg er enig; DY blir nok enten kjøpt av eller fusjonert med noen andre innen ikke veldig lang tid. Kan det være derfor de ekspanderer slik nå, med nok et fly tross dårlig flyutnyttelse, for å "pynte brura"?

DY
09-11-2004, 12:33
Originally posted by Isbamse


Originally posted by CK

Jeg tror helt sikkert NAS blir kjøpt opp (og/eller fusjonert) i løpet av de kommende 12-18 månedene.

Tror du har sagt det før....;)

Men jeg er enig; DY blir nok enten kjøpt av eller fusjonert med noen andre innen ikke veldig lang tid. Kan det være derfor de ekspanderer slik nå, med nok et fly tross dårlig flyutnyttelse, for å "pynte brura"?

De gjør jo det stikkmotsate nå....legger ned ruter og øker heller på eksisterende ruter. Noe ekspansjon hos Norwegian vil jeg ikke lenger kalle det.

LN-MOW
09-11-2004, 13:59
Dette er ikke rette aarstiden aa ekspandere paa ... naa bruker man vinteren til aa konsolidere seg, og saa kan oekningene komme til sommeren ...

BEF
09-11-2004, 17:42
Originally posted by CK


Norwegian trenger også penger. Deres cash-reserver er nå farlig lave i forhold til Luftfartstilsynets krav om egenkapitaldeknig.


Hvor i fra har du bakgrunnsinfo'n til dette da?

Hvis dine påstander skulle vært tilfelle, så burde det vel kommet meldinger ut ang. dette?

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg har ikke hørt at EK'n er så brutalt lav.