PDA

View Full Version : Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola


airbus340
12-06-2007, 05:45
I fra Aftenbladet.no. http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article465586.ece

OJB
12-06-2007, 11:50
Dette virker nesten som en forsinket april spøk.
Hysteriet vil ingen ende ta. Dersom Avinor seriøst vurderer dette innført ser jeg følgende mulige aksjoner:
-Gjøre som franskmennnene ; generalstreik--hele folket ut i gatene for å utrykke sin vrede over et fullstendig idiotisk og meningsløst forslag.
-Alle reisende gjennomfører reiseboykott i en uke...
-Alle som må reise tar tog,buss eller privatbil i en uke for å gi uttrykk for at dette er å gå over streken i sikkerhetens navn..

Utflyttet
12-06-2007, 11:52
Originally posted by OJB

Dette virker nesten som en forsinket april spøk.
Hysteriet vil ingen ende ta. Dersom Avinor seriøst vurderer dette innført ser jeg følgende mulige aksjoner:
-Gjøre som franskmennnene ; generalstreik--hele folket ut i gatene for å utrykke sin vrede over et fullstendig idiotisk og meningsløst forslag.
-Alle reisende gjennomfører reiseboykott i en uke...
-Alle som må reise tar tog,buss eller privatbil i en uke for å gi uttrykk for at dette er å gå over streken i sikkerhetens navn..


Har du fullstendig glemt hva land du bor i? Ola Dunk er med på det meste bare de får skrike i media i tre dager om at det er fælt og de skal aldri bruke det, så bruker alle det likevel... selv folk i Soviet under Stalin ytte mer motstand enn hva man gjør her til lands.

-A

litt-amatør
12-06-2007, 13:16
Bare en ting å si om et slikt forslag; det totale og fulkomne idioti!

Det verste var kanskje å lese noen av innleggene under fra folk som overhodet ikke hadde noen betenkeligheter med dette, a la "bedre enn at sidemannen på flyet bærer kniv" - hallo! Dette har jo ingen betydning - dette sikkerhetshysteriet har nådd nye høyder. Nå må vi ta oss sammen. Hva med andre tranportmidler- det er ingen kontroll av noe(n).

Og jeg lurer fortsatt på disse strålene- er de så ufarlige?

LN-KOG
12-06-2007, 14:48
Originally posted by litt-amatør

Bare en ting å si om et slikt forslag; det totale og fulkomne idioti!

Det verste var kanskje å lese noen av innleggene under fra folk som overhodet ikke hadde noen betenkeligheter med dette, a la "bedre enn at sidemannen på flyet bærer kniv" - hallo! Dette har jo ingen betydning - dette sikkerhetshysteriet har nådd nye høyder. Nå må vi ta oss sammen. Hva med andre tranportmidler- det er ingen kontroll av noe(n).

Og jeg lurer fortsatt på disse strålene- er de så ufarlige?


Radiobølgene som benyttes er helt ufarlige, ifølge leverandøren.

Fordi vi ikke har noen langtidseffeketer er de ufarlige. Røyking var også sunt på 30-tallet :angry:

Isbamse
12-06-2007, 15:16
Selv jeg som hardbarka vestlig ateist er enig i at dette er en helt undøvendig inntrenging i privatsfæren, til både folk fra "andre kulturer og alle andre. Hva er det de forventer å se som de ikke finne i dag? En barberblad i karbonfiber som noen har gjemt der sola ikke skinner? Hudnære eksplosiver? Det siste kunne vært et reellt argument - men bare dersom det ikke er noen andre måter.

Utflyttet
12-06-2007, 16:06
Originally posted by Isbamse
En barberblad i karbonfiber som noen har gjemt der sola ikke skinner?

Hvorfor gjemme de når man har de på toalettet. De fullt av shaving kits med høvler og blader på en av de siste flygningene jeg var på.

-A :)

DCHalvorsen
12-06-2007, 18:26
Det er faktisk grunn til å minne om president Eisenhowers berømte tale da han gikk av i 1961 om makten til militær-industrielle rustningskomplekset. Disse greide å opprettholde den kalde krigen i ennå 30 år, og tjente masse penger på å få folk i Vesten til å tro at Sovjetunionen var en reell trussel. (I ettertid vurdert var de det bare mot egen befolkning i form av et brutalt overvåkningssamfunn og etterhvert bunnløs fattigdom).

De samme folkene har nå sikkert med bin Laden i kveldsbønnen sin, for han har igjen brakt terrortrusselen inn i verden, og dette komplekset tjener igjen gode penger, blant annet også i form av å levere sikkerhetsutstyr til flyplasser.

Og de har åpenbart lykkes i å lure folk til å tro at de lever i en farlig verden, for her forleden var et stort flertall av nordmennene tilhengere av ytterligere overvåking. Se for øvrig diskusjonen på Aftenbladet sine sider.

Uheldigvis har også Europa vært utsatt for terrorangrep de siste årene (London og Madrid), men det var på busser og tog, og der har man ikke gjort noe som helst for å bedre sikkerheten.

Den sivile luftfarten betaler nå en stadig høyere pris for denne fiktive terrortrusselen og det er forferdelig tragisk.

Om det militær-industrielle rustningskompleks (http://en.wikipedia.org/wiki/Military-industrial_complex)

PSC TOS
12-06-2007, 18:43
Hvor kan man søke jobb i Securitas?:-)

Utflyttet
12-06-2007, 19:03
Originally posted by PSC TOS

Hvor kan man søke jobb i Securitas?:-)

Om du sikter til å titte på ting, jeg har vært igjennom dette på LHR og fikk se mitt bilde,og ved en feil det av hun forran meg. Jeg kan ikke si det fristet å se noen av oss...

-A

seilfly
12-06-2007, 22:34
Originally posted by PSC TOS

Hvor kan man søke jobb i Securitas?:-)

Jeg tror de er i ferd med å opprette club4.securitas.no eller noe! Der blir det nok lagt ut en påmeldingsform for folk med og uten vekterkurs.

The Ticketor
13-06-2007, 12:28
Securitas er nå et reindyrket vaktselskap, og dem finner man på www.securitas.no De har endret i organisasjonen, og det er derfor man ser biler det står "Loomis" på her og der nå. Men det var en liten avsporing...