PDA

View Full Version : Restplasser..

N2630B
09-06-2007, 23:49
Jeg lurte på hvordan mulighetene for å få restplasser på flyplassen er?
Har en kammerat som har tenkt å ta med dama på flyplassen og bare finne seg noe på et eller annet fly.
Har aldri prøvd noe lignende før, men husker tilbake i tiden når dette var "vanlig praksis" i noen omgangskretser.
Men forsvant dette med inntoget av lavpris billetter? Eller ble det kanskje bare ikke noe å tjene på det?

anders320
10-06-2007, 00:51
Originally posted by LN-RRL

Jeg lurte på hvordan mulighetene for å få restplasser på flyplassen er?
Har en kammerat som har tenkt å ta med dama på flyplassen og bare finne seg noe på et eller annet fly.
Har aldri prøvd noe lignende før, men husker tilbake i tiden når dette var "vanlig praksis" i noen omgangskretser.
Men forsvant dette med inntoget av lavpris billetter? Eller ble det kanskje bare ikke noe å tjene på det?

Den tiden er nok slutt på. Sånne restplasser er såvidt jeg vet totalt umulig å få tak i lenger.
Uansett kan du finne en restplass 12 timer i forveien på internett til en _ganske_ god pris. Men da oftest uspesifisert.

MD11
10-06-2007, 11:29
Og turoperatørene har heller ikke skranker på flyplassene lenger, slik de hadde i de hadde på de største flyplassene for noen år siden:exclamati Der fikk man kjøpt restplasser og skrevet ut billetter osv.

Thomas
10-06-2007, 11:41
Originally posted by MD11

Og turoperatørene har heller ikke skranker på flyplassene lenger, slik de hadde i de hadde på de største flyplassene for noen år siden:exclamati Der fikk man kjøpt restplasser og skrevet ut billetter osv.

Njaaa, Gardermoen Reiseservice som selger billetter for bl.a. Apollo selger reiser over skranken på OSL, dog vet jeg ikke om det finnes noen grense for hvor sent opptil avgangstid det funker.

MD11
10-06-2007, 12:51
Originally posted by Thomas

Originally posted by MD11

Njaaa, Gardermoen Reiseservice som selger billetter for bl.a. Apollo selger reiser over skranken på OSL, dog vet jeg ikke om det finnes noen grense for hvor sent opptil avgangstid det funker.

Det var nytt for meg, har ikke hørt om det. Men men, turoperatørene selv har ikke skranker lenger.

ENTO
10-06-2007, 21:00
Dette utøves på forskjellige måter erfarer jeg.
Skal du fly "billig" med Ryanair må du bestille på internett tidlig. Jo tidligere jo billigere. Skal du f.eks. ha deg en tur med Apollo, hvor du kan kjøpe både pakketur og kun flyreise, blir det billigere jo lenger du venter. Helt opp til dagen, før har jeg sett.

:colgate:

CK
11-06-2007, 08:12
restplasser med charterfly finner du mange av på Finn.no (http://www.finn.no/finn/travel/lastminute/result?WT.svl=link&sort=7)

The Ticketor
11-06-2007, 10:56
Gardermoen reiseservice stengte vel sjappa for en god stund siden?