View Full Version : Trafiken i MAJ på de tre största
Såg att CPH's siffror kommit och visade på 1,4 % ökning. Den har varierat stort för CPH i år från 7 + till 3 minus.
ARN lär nog ligga på minus efter strejken
Tallene til CPH er:
1 859 887 passasjerer i mai - en økning på 1,36 % fra forrige år. Til nå i år har CPH hatt en samlet økning i passasjerantallet på 188 270, som er en oppgang på 2,35%. Med dette ligger CPH an til å havne på 21,4 millioner passasjerer for 2007.
Tallene til ARN er:
1 568 082 passasjerer i mai - en nedgang på 3,59 % fra forrige år. Til nå i år har CPH hatt en samlet økning i passasjerantallet på 9 061, som er en oppgang på 0,13%. Med dette ligger ARN an til å havne på 17,6 millioner passasjerer for 2007.
Da er det plass til OSL her, men kommer tallene før helgen ? Neppe
ENGM RAMP
08-06-2007, 19:00
Og som vanlig:
Hva tror folket om OSL's tall for Mai måned da? Kanskje jeg er nøktern om jeg tipper 7,9 % ?
Nei, egentlig tror jeg faktisk vi atter en gang ser 9 tallet, rundt 9 % blank
^_^
Originally posted by ENGM RAMP
Og som vanlig:
Hva tror folket om OSL's tall for Mai måned da? Kanskje jeg er nøktern om jeg tipper 7,9 % ?
^_^
Man må jo snart håpe at veksten minker snart nå, det begynner jo allerede å bli ganske kaotisk i T1 i peaktimene.. Jo Kobro innrømmet at siste års vekst var overraskende for dem ?!?! T2 har vi vel diskutert her på forumet et par år allerede, hadde vi bestemt hadde byggingen vært igang for lenge siden.:D
MountainDew
10-06-2007, 11:38
Hvis Scanair hadde styrt Gardermoen ville T2 snart vert ferdig!
Dag Viking
10-06-2007, 12:02
Originally posted by MountainDew
Hvis Scanair hadde styrt Gardermoen ville T2 snart vert ferdig!
Og man ville hatt en T3 under planlegging, som var dedikert interkontinental trafikk, med minst 20 gater som passet til alle de nye 380-rutene.:rolleyes:
bare
^_^
Lett å falle for fristelsen til å bli litt mer nøktern, men jeg tipper 8,8%.
Forøvrig støtter jeg alle utsagn som går på T2, planleggingen av T3 etc. Det viser med all tydelighet hvilken faglig tyngde som ligger i dette "Forum" og dets medlemmer!:lol:
Sover Kobro og co igjen?? det er 12 juni idag..
Ja Kobro???????????????????????????
jikswoboB
12-06-2007, 18:36
Kanske glömde bort att räkna passagerarna under maj?... :smile2
OSLO Inrikes ökning 4,5 % Utrikes 6,0 Total ökning 5,3% 1 677 021 passagerare
ENGM RAMP
12-06-2007, 18:45
OI, 5, 3 % totalt?
Hmmm, hvordan blir helårstallene for de 3 da O' Store GrafGuru Kurt?
:D
OI, 5, 3 % totalt?
Hmmm, hvordan blir helårstallene for de 3 da O' Store GrafGuru Kurt?
:D
Nei, jeg gjentar, 8,8%. Dere er altfor konservative. Hvis man da ikke har glemt noen på dass - :lol:
ENGM RAMP
12-06-2007, 20:52
Jetblue, se på hva ATC skriver, han skriver til og med passasjerantallet, så jeg tipper han har funnt de rette tallene....
:colgate:
Du har rett ENGM RAMP - OSL har ikke fått ut tallene på sine sider, men det har derimot Avinor greid (fy skamme seg Kobro og gjengen).
Og for å fortsette i samme format som for de to andre ovenfor, her er tallene for OSL:
1 677 021 passasjerer i mai - en økning på 5,3 % fra forrige år. Til nå i år har OSL hatt en samlet økning i passasjerantallet på 558 624, som er en oppgang på 8,3%. Med dette ligger OSL an til å havne på 19,1 millioner passasjerer for 2007.
Forøvrig kan det sies at av de øvrige store/mellomstore lufthavner i Avinor, så har følge lufthavner større prosentvekst enn OSL for de fem første måneder i år:
1. Haugesund +14,2%
2. Kristiansund +14,2%
3. Bardufoss +10,8%
4. Trondheim +9,0%
5. Kristiansand +8,5%
6. Stavanger +8,4%
En liten trøst for OSL må være at hvis veksten har flatet litt ut, og ved fortsatt en slik vekst vil OSL lande på bare 26,4 millioner før T2 går online.
Så legger jeg ved en rullende oversikt over de tre.
ENGM RAMP
12-06-2007, 23:26
Det var gutten sin :colgate:
Mange takk! :clap
Originally posted by LN-KGL
En liten trøst for OSL må være at hvis veksten har flatet litt ut, og ved fortsatt en slik vekst vil OSL lande på bare 26,4 millioner før T2 går online.
Ja nemlig, det er kun ca 9 mill pax mer enn T1 er dimensjonert for.......og nesten like mange som FBU hadde før flyttingen i 1998.