View Full Version : Shit.....ute på dypt vann gitt....
ENGM RAMP
07-06-2007, 15:24
Denne har sikkert vært oppe før et par ganger også, men jeg husker ikke historien bak det....
Anyone?
ENGM RAMP
07-06-2007, 15:36
Det var det kanskje ja :)
:colgate:
anders320
07-06-2007, 16:43
Originally posted by ENGM RAMP
Det var det kanskje ja :)
:colgate:
Du ser jo på venstre motor (for oss) at det er varme bak. Tviler på at motoren hadde gått rundt om den hadde stått i vann slik som der ;)
Vi ser spinneren i midten av motoren og den ser du ikke hvis motoren går....Motoren utstråler også varme mange minutter etter at den er avstengt. Men mulig dette er fake likevel;)
Blackhawk
08-06-2007, 12:09
Denne er bekreftet fake ja! (bl.a. fra en norsk pilot som jobber i selskapet)
Bildet får meg til å minnes en flytur fra Union Island i landet St.Vincent&The Grenadines.
Mange båter kom inn til Union Island med turister fra Barbados, Grenada, St.Lucia osv osv.
Det regnet som bare rakkern, og en tredjedel av den korte rullebanen lå under vann.
Det var ingen landingslys på denne flyplassen, og det var iferd med å bli mørkt. Bakkepersonalet hadde det særdeles travelt med å få flyene ut, og det var ingen som helst kontroll. De bare løp rundt og ropte "noen til Barbados? Ta det eller det flyet!"
"Noen til Grenada? Ta det eller det flyet" Og vi fikk brette opp buksene og vasse ut til et av flya. Det var utrolig kaotisk, og flyet vårt sto godt parkert i vannet, med vann opp til midten av hjulene.
Full fart på propellene og siste meter av rullebanen ble brukt. Veldig skummelt. Men veldig artig å tenke på i ettertid.
Vel.... det ble litt off topic. Men men.....
IMM
anders320
09-06-2007, 21:12
Originally posted by Boeing
Vi ser spinneren i midten av motoren og den ser du ikke hvis motoren går....Motoren utstråler også varme mange minutter etter at den er avstengt. Men mulig dette er fake likevel;)
At du ser spinneren har ikke noe å si dersom du tar bildet med en lukkertid på 3-4000. Her er bilde av LN-BRI rett etter takeoff. Spinneren står helt stille, men motoren flyr rundt!
Så propellen står i ro på alle propell fly når du ser bilder av dem også? Trur ikke det nei. Så mye varme kommer kun ut hvis motoren er i gang.
anders320
10-06-2007, 00:42
Originally posted by Vede
Så propellen står i ro på alle propell fly når du ser bilder av dem også? Trur ikke det nei. Så mye varme kommer kun ut hvis motoren er i gang.
Håper du forstår hva jeg mener. Selvom ikke spinneren på motoren går rundt på bildet, betyr det ikke automatisk at motoren er avskrudd.
Dersom du tar bilde på 1/4000 vil det se ut som om den så og si står stille.
Her er bilde av LN-RND med utsikt mot Sogn&Fjordane/Møre&Romsdal for en knapp måned siden. Der står propellen nokså stille.
Trur du missforstod meg andeik? Jeg mente jo det samme som deg og talte til Boeing.
anders320
10-06-2007, 01:04
Originally posted by Vede
Trur du missforstod meg andeik? Jeg mente jo det samme som deg og talte til Boeing.
Aha!
Sånn går det når klokka blir for mange! ;)
skulle vært artig å sett vannspruten ut av motorene hvis de hadde vært på full trottle:)
Men tilbake til vannpytten: Det var noen problemer med oversvømmelser i Bristol for noen år tilbake og easyJet flyr dit.