seilfly
07-06-2007, 11:53
Da var turen kommet til ennå noen bilder fra denne kanten. Sola Air Show-bildene er ikke ferdig behandlet helt ennå, men disse bildene ble tatt i går.
Dro til Gauldal Seilflyklubb, en halvtimes kjøring sør for Trondheim. De holder til på Ler; ei gresstripe vest av elva som renner forbi.
Starter først med noen air-to-air bilder, dernest bilder tatt på bakken og som er av den kanskje litt mer sære formen igjen... Så er de som ikke liker slik advart...
Bildene er denne gang tatt med 20D og EF-S 17-85mm samt EF 100-400. Brukt undereksponering aktivt for å ikke gå i "hvitt-fly-med-mørk-bakgrunn-på-en-solfylt-dag-feileksponeringsfella".
Her er flyet. LN-GSK er en DG-505MB og Gauldal Seilflyklubbs nye stolthet.
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8218.jpg
Noen inflights
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8161.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8212.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8204.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8210.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8199.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8191.jpg
Noen detailshots ble det også den dagen... hadde jo god tid så jeg fikk mitt for å si det sånn :)
Guess what?
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8076.jpg
Motoren er utfelt, motoren sett bakfra
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8077.jpg
LN-GBP, et av de to andre seilflyene tar av og sjekker forholdene...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8078.jpg
Vakkert fly, LN-GSK!
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8083.jpg
Stilige winglets
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8084.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8085.jpg
Aileron ledd og slik...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8088.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8089.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8095.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8096.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8097.jpg
Utløsermekanismen. Der drages i en wire med gult håndtak i cockpit. Kroken som synes i midten i ringen er hengslet slik at kroken vippes opp og slepelina slippes. LN-GSK er et selvstartende motorseilfly og trengte derfor ikke bruke denne delen av seilflyet den dagen!
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8099.jpg
Vingeprofil - leading edge
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8126.jpg
Mer vinger
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8143.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8157.jpg
Motor utfeldt, under avgang...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8158.jpg
Håper det smakte!
Om noen er nysgjerrig på seilflyging, sjekk http://www.seilfly.nak.no
Dro til Gauldal Seilflyklubb, en halvtimes kjøring sør for Trondheim. De holder til på Ler; ei gresstripe vest av elva som renner forbi.
Starter først med noen air-to-air bilder, dernest bilder tatt på bakken og som er av den kanskje litt mer sære formen igjen... Så er de som ikke liker slik advart...
Bildene er denne gang tatt med 20D og EF-S 17-85mm samt EF 100-400. Brukt undereksponering aktivt for å ikke gå i "hvitt-fly-med-mørk-bakgrunn-på-en-solfylt-dag-feileksponeringsfella".
Her er flyet. LN-GSK er en DG-505MB og Gauldal Seilflyklubbs nye stolthet.
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8218.jpg
Noen inflights
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8161.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8212.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8204.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8210.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8199.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8191.jpg
Noen detailshots ble det også den dagen... hadde jo god tid så jeg fikk mitt for å si det sånn :)
Guess what?
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8076.jpg
Motoren er utfelt, motoren sett bakfra
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8077.jpg
LN-GBP, et av de to andre seilflyene tar av og sjekker forholdene...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8078.jpg
Vakkert fly, LN-GSK!
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8083.jpg
Stilige winglets
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8084.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8085.jpg
Aileron ledd og slik...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8088.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8089.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8095.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8096.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8097.jpg
Utløsermekanismen. Der drages i en wire med gult håndtak i cockpit. Kroken som synes i midten i ringen er hengslet slik at kroken vippes opp og slepelina slippes. LN-GSK er et selvstartende motorseilfly og trengte derfor ikke bruke denne delen av seilflyet den dagen!
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8099.jpg
Vingeprofil - leading edge
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8126.jpg
Mer vinger
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8143.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8157.jpg
Motor utfeldt, under avgang...
http://i65.photobucket.com/albums/h240/agrindvoll/AG800_MG_8158.jpg
Håper det smakte!
Om noen er nysgjerrig på seilflyging, sjekk http://www.seilfly.nak.no