PDA

View Full Version : Stor UFO-ordre på 739ER...


Blubird
06-06-2007, 23:43
Intet mindre enn 62 i tallet. Let the speculations begin. Noen hete kandidater?

Foreslått på andre fora er bl.a. AA og US.

Tommy777
06-06-2007, 23:45
Tipper AA. US kjører jo Airbus 320

LCH78
06-06-2007, 23:45
SAS? :)

Tommy777
06-06-2007, 23:47
Originally posted by LCH78

SAS? :)

LOL:p

Dag Viking
06-06-2007, 23:48
Tipper AA, for å avløse 752 i forbindelse med Fed-Ex-dealen(?)
AA sin bruk av 752 gjør at -900ER nesten er en fullgod erstatter.

Tommy777
06-06-2007, 23:52
Originally posted by Dag Viking

Tipper AA, for å avløse 752 i forbindelse med Fed-Ex-dealen(?)
AA sin bruk av 752 gjør at -900ER nesten er en fullgod erstatter.

Nesten.... 737 føles trangere enn 75

Dag Viking
06-06-2007, 23:55
Hva den føles som betyr ikke noe for de som kjøper fly, og passasjerkomfort er ikke det jeg vurderer når jeg snakker om fullgod erstatter. Jeg tenker på nyttelast, rekkevidde, hot¨n high og ikke minst CASM der -900ER slår 752.

Tommy777
07-06-2007, 01:06
Originally posted by Dag Viking

Hva den føles som betyr ikke noe for de som kjøper fly, og passasjerkomfort er ikke det jeg vurderer når jeg snakker om fullgod erstatter. Jeg tenker på nyttelast, rekkevidde, hot¨n high og ikke minst CASM der -900ER slår 752.

De som skal sitte ombord er ofte også viktig. Jeg vet ihvertfall hva jeg som kunde foretrekker

OJB
07-06-2007, 08:23
Jeg er tilbøyelig til å tro AA , men har AA noen tradisjon for å holde bestillinger hemmelig? Har ikke sett det før.

CK
07-06-2007, 08:52
Air Transport Intelligence nevner at US Airways ikke har offentliggjort vinneren av "konkurransen" om 60 narrow-bodies. US har fra før av A320, men også en ikke ubetydelig 737-flåte og en haug med 757'er

ThomAAs
07-06-2007, 11:01
Det hadde jo vært veldig bra om AA gikk for disse flyene. Men det AA først trenger er vel en MD-80 erstatter og ikke en 757 ennå... Men jeg kan jo bare håpe og drømme :love

ENGM RAMP
07-06-2007, 11:47
Hvor mange 757'er HAR AA da? Og forsvinner alle disse over til FedEx?

ThomAAs
07-06-2007, 12:26
Er vel 124 eller 125 om jeg ikke husker feil. AA hadde jo sagt at de ikke skulle selge noen 757. Men men...

Dag Viking
07-06-2007, 13:39
Originally posted by ENGM RAMP

Hvor mange 757'er HAR AA da? Og forsvinner alle disse over til FedEx?


Jeg antar det er snakk om ex-TWA fly, siden de er en slags oddball. Noe annerledes i cockpit, andre motorer osv.

Someone
07-06-2007, 13:40
Originally posted by Dag Viking

Originally posted by ENGM RAMP

Hvor mange 757'er HAR AA da? Og forsvinner alle disse over til FedEx?


Jeg antar det er snakk om ex-TWA fly, siden de er en slags oddball. Noe annerledes i cockpit, andre motorer osv.

Er ikke ex-TWA 757ene blitt solgt til Delta?

Dag Viking
07-06-2007, 14:02
Jeg som roter litt. De ble ikke solgt, leasingen gikk ut, og Delta overtok.

Hva den berømte Fed-Ex avtalen innebærer vet ikke jeg. Vet ikke om det blir noe av heller.
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3361212/1/

ThomAAs
07-06-2007, 14:46
Tiden vil vise, det er ikke mye 739ER ikke klarer som 757 kan. Og de er nye mens 757 er rundt 10 år. Regner med AA har en lur plan på dette også. Pilotene på 739ER blir vel betalt lavere også...

MD11
07-06-2007, 14:50
I følge siste utgave av Airliner World har AA bestillt 47 B737-800 i fast ordre. Levering fra 2009.