View Full Version : En liten konkurranse med premie her på forumet?
Utflyttet
05-06-2007, 22:28
Takket være nen unormale omstendigheter har jeg overskudd på en helt ny mobil her (SE k610i), og lurte på om jeg kansje skulle avse den som en konkurranse-premie for noe lurt her på forumet i sommer? Mobilen er ulåst/ubundet og kommer uten abonnement.
Jeg tenkte at om vi gjorde opp status i denne tråden 31. august og så ser vi hvem som har kommet opp med sommerens beste fly/ferie-bilde og så kårer jeg en vinner med hensyn til øvrig input? :)
-A
PS: Kan noen sticky'e denne?
ATC-flyradar
05-06-2007, 22:46
Originally posted by ph-ndr
Takket være nen unormale omstendigheter har jeg overskudd på en helt ny mobil her (SE k610i), og lurte på om jeg kansje skulle avse den som en konkurranse-premie for noe lurt her på forumet i sommer? Mobilen er ulåst/ubundet og kommer uten abonnement.
Jeg tenkte at om vi gjorde opp status i denne tråden 31. august og så ser vi hvem som har kommet opp med sommerens beste fly/ferie-bilde og så kårer jeg en vinner med hensyn til øvrig input? :)
-A
Trodde Bergensere var som skottere :colgate:
Jeg stiller opp med gevinst også til sommerens best bilde.
Jeg har et utvalg av Cockpit DVD fra Justplane og IITV i england. så jeg stiller med 5 utvalgte DVDèr til nr 2-3-4-5-6 i konkuransen din.
Så mr. ph-ndr sørg for at de blir en ren " Sticky" fram 31.8.07 med bilder til konkuransen !
Jan - da er vi i gang :rolleyes:
Kan godt gjoere den sticky, jeg .. men jeg vil ogsaa lage en konkurranseregel:
Kun ett bilde per deltager!
(og moderatorene faar ogsaa lov til aa vaere med!)
Men hvem er Dommer og Jury? PH-NDR himself? :lol:
Utflyttet
05-06-2007, 23:31
Originally posted by LN-MOW
Men hvem er Dommer og Jury? PH-NDR himself? :lol:
Jeg har utpekt meg som jury, dommer og bøddel, men som alle gode diktatorer lytter jeg på de uvaskede massene... :D
-A
-A
Veldig bra at noen tar slike initiativ. Bra tiltak!
Lykke til alle sammen....
Fly high
06-06-2007, 13:20
Tøft tiltak! :-p
ATC-flyradar
06-06-2007, 22:16
Spenndende - hva med kriterier for motiv og bildeinnhold ??
Konkuransen er jo åpent for proffe og oss amatører - så det må ligge litt kriterier for alle.
Noen kom med forslag KUN ET BILDE fra hver person ?? La oss oss få noen katogorier - 2- 4 forskjellige og la oss levere det antalle bilder - please :rolleyes:
Eller hva sier dommeren til kriterierene ???
Jan
MountainDew
07-06-2007, 15:38
Spennende konkurranse :smile2 Går ut ifra at det skal være et fly på bildet, hjemme eller på semester?
Kun ett bilde fra hver - ellers blir det fort for uoversiktlig.
PH-NDR antydet 'fly/ferie' - saa ja, jeg vil si at det boer vaere flyrelatert. Ellers kan man like gjerne melde seg paa konkurranse i VG ..
Utflyttet
07-06-2007, 16:25
Kun ett bilde fra hver - ellers blir det fort for uoversiktlig.
PH-NDR antydet 'fly/ferie' - saa ja, jeg vil si at det boer vaere flyrelatert. Ellers kan man like gjerne melde seg paa konkurranse i VG ..
Bingo! Sommer/fly/ferie, der essensen er at det må være fly-relatert på noe vis. :)
Man kan gjerne trekke et bilde og legge inn noe nyere seinere. Men ikke slett innlegg i tråden, bare legg til, så tar vi siste gyldige fra alle i tråden når vi kommer så langt. :)
-A
Hvor sender jeg bestikkelsene.....:colgate:
Utflyttet
10-06-2007, 12:52
Originally posted by OJB
Hvor sender jeg bestikkelsene.....:colgate:
Om du finner en flaske Ardbeg fra 78 eller før, så skal vi nok komme frem til noe... ;)
-A
Bra tiltak!!:clap
Med hensyn til antall bilder og jury: Er det ikke mulig i dette boardet å foreta poll da, slik at alle har mulighet til å gi en stemme til det bildet de synes er best, så er det til slutt det bildet med mest prosentvis stemmer som stikker av med premiene...?
(Vi har fotokonkurranser hver måned på captainsvoyage.com, og der er det medlemmene som bestemmer via stemmegiving. Men det forumet har en annen plattform da...:) ).
Ellers er et bilde pr. deltaker og selvutnevnt juryformann helt greit, hvis ikke annet er mulig.
Allikevel burde det kanskje gjøres noe for å skille på, eller gjøre det mest mulig likt, for proffe og superamatører...??
Originally posted by LN-SSL
Med hensyn til antall bilder og jury: Er det ikke mulig i dette boardet å foreta poll da, slik at alle har mulighet til å gi en stemme til det bildet de synes er best, så er det til slutt det bildet med mest prosentvis stemmer som stikker av med premiene...?
Siden det er ph-ndr som arrangerer konkuransen og som skaffet premien så synes jeg det er mest naturlig at han har diktatorisk makt i denne konkuransen.
Utflyttet
13-06-2007, 13:34
Bra tiltak!!:clap
Takker :)
Eneste grunnen jeg utnevnte meg til diktator og var noe vag om reglene var at vi har ikke hatt dette her før, og om det blir bra så kommer jeg til å bruke dette til å gjøre det bedre neste gang. Jeg kommer neppe til å emulere stygge-Tor og være fæl med noen her og kommer neppe til å avsi noe som er veldig motstrøms, og kommer vi ned til et par kandidater så lager vi en poll av det.
(Vi har fotokonkurranser hver måned på captainsvoyage.com, og der er det medlemmene som bestemmer via stemmegiving. Men det forumet har en annen plattform da...:) ).
Som man sier på nynorsk: våtsj dis speis. :)
Ellers er et bilde pr. deltaker og selvutnevnt juryformann helt greit, hvis ikke annet er mulig. Allikevel burde det kanskje gjøres noe for å skille på, eller gjøre det mest mulig likt, for proffe og superamatører...??
Jeg skal nok ta hensyn til det. :)
-A
Twin Otter
20-06-2007, 16:03
bra tiltak. Men hva med oss som ikke fotograferer? Kan vi få gang på en spørrekonk også?
Utflyttet
20-06-2007, 23:39
Originally posted by Twin Otter
bra tiltak. Men hva med oss som ikke fotograferer? Kan vi få gang på en spørrekonk også?
Kansje vi burde begynt med en ukentlig spørreting som er litt vanskelig og så poste bort en pose twist? :)
-A
hvor blir det av bildene?
Originally posted by CK
Sommeren er da ikke over ennå :p
sirpjalle
24-06-2007, 23:19
Originally posted by CK
Hvor skal vi legge dem, på den vanlige plassen? Og hvordan skal vi melde dem opp?
Utflyttet
24-06-2007, 23:23
Så lenge dere satser på kvalitet og ikke kvantiet, så legg de her. :)
-A
Er det ingen som har tatt noen bilder ennå?
Får vel være den første som legger inn bilde her. Vet ikke om dere syntes dette er et kvalitets bilde men legger det ut for det. Dette er fra hjemturen etter asia ferie. et praktfult fly med NYDELIG sceme!
Her er mitt innslag fra i sommer:
OK .. slenger meg paa: Sol og sommer i Alaska!
http://home.no.net/~mow/flypics/ANC050629/003.jpg
det bildet til Andreas minner jo nesten om innflygningen til FBU (RIP) ved Lysakerfjorden
sirpjalle
02-07-2007, 22:33
Melder opp dette jeg da.
Luftwaffes A310MRTT på Paris Air Show, 20. juni
kult bilde, sirpjalle - men jeg gjentar oppfordringen (til deg og alle andre) om å holde bilder til max 800 pixlers bredde!
Originally posted by CK
kult bilde, sirpjalle - men jeg gjentar oppfordringen (til deg og alle andre) om å holde bilder til max 800 pixlers bredde!
840, min godeste Hr. Kamhaug .. 840 .... ;)
ATC-flyradar
08-07-2007, 15:01
Et bilde til konkuransen - AirFrance klar til avgang (OSL) til nydelig Paris.
Og HER (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=104802) er mitt bidrag
Har desverre mista original bildet :cry:
sirpjalle
08-07-2007, 15:56
Pent, enkelt og greit pent! :-p
Bare synd at den rullebanen sjeldent blir brukt, for her er det muligheter for gode bilder
ATC-flyradar
08-07-2007, 16:06
Originally posted by Leorim
Meget vakkert bilde og tydelig med sjøen, strand osv.
Jan
Norges svar på St. Maarten, Lennart! Det beste så langt!
må bildet være tatt i år eller?
hvis ikke så kommer mitt bidrag her:
http://www.lch78.net/forum/take.jpg
Tror mitt bidrag får bli ett i GA klassen :-)
Originally posted by Savipix
Tror mitt bidrag får bli ett i GA klassen :-)
skulle akkurat til å spørre om det var du som hadde landa flyet i gresset, men så så jeg at det var asfalt der flyet stod :)
Utflyttet
08-07-2007, 23:07
Originally posted by LCH78
Bildet må være tatt mellom i sommer og den gang to brødre i de 51. stater lekte på en strand.
-A
Bildet må være tatt mellom i sommer og den gang to brødre i de 51. stater lekte på en strand.
-A
når var det da? det med de to brødrene altså :)
Utflyttet
09-07-2007, 00:46
Wright? ;)
-A
Her er mitt bidrag : Russisk stål i snøstorm.
Alrosa på Flesland 17/4-07
Utflyttet
09-07-2007, 17:06
Nå var temaet fly og sommer da, men det var et definitivt uvanlig og bra bilde. ;)
-A
Nå var temaet fly og sommer da, men det var et definitivt uvanlig og bra bilde. ;)
-A
Tja, det minner da litt om årets sommer her på Østlandet....
Nå var temaet fly og sommer da
Der har du den igjen :colgate:
Har nok ikke lest bruksanvisningen skikkelig som vanlig. Men siden det er langt mellom flybildene her i gården for tiden, lar jeg bilde ligge som skrekk og advarsel om hva som kommer etter sommeren:exclamati
sirpjalle
10-07-2007, 09:40
-A
Men nå er det meg bekjent at det er 50 stater i USA. :old
Ser det nevnes noe om kvantitet og kvalitet lenger opp her, men jeg fyrer allikevel avgårde tre stykker, som garantert er tatt om sommeren og garantert en gang mellom 1903 og 2007..... (Og garantert uten digitalt kamera:wow: )
Invader'n til SHF på KB i 1992
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/InvaderDetaljer.jpg
Mustang'en til SHF på KB i 1992
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/OldCrowb.jpg
CV580 fra Partnair på KB i......, 1981 (?). Husker ikke helt...:huh:
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/Metropolitan.jpg
Utflyttet
10-07-2007, 22:28
Originally posted by sirpjalle
Men nå er det meg bekjent at det er 50 stater i USA. :old
Jeg kan nevne i fleng flere norske nasjoners navn som heftige kandidater som 51. stat, men det er en annen historie. Ellers, mustangen til LN-SSL var forførende... :)
-A
Partnair-maskinen er vel strengt tatt ikke en Metropolitan (CV-440), men en CV-580.... Dagens pirk
Originally posted by CK
Partnair-maskinen er vel strengt tatt ikke en Metropolitan (CV-440), men en CV-580.... Dagens pirk
Jeg lar meg pirke på jeg skjønner du, men da helt av folk som vet hva de snakker om.
Det gjør ikke jeg, så takk skal du ha 'CK' for den rettelsen der.....^_^
Og nå har vi også en annenpremie! West Audio - som annonserer for sin DVD fra Sola Air Show 2007 - gir én DVD til den heldige fotograf som blir kåret av juryen (aka PH-NDR) som å ha det nest beste sommerfly-bildet.
La bidragene strømme inn!
Her er mine Sommerbilder av gamle travere...
Det er de som tar seg best ut i Sommer sol...
mvh
Ørjan
*host* *kremt*
Vi minner om konkurransereglene ....
Kun ett bilde fra hver - ellers blir det fort for uoversiktlig. ;)
*host* *kremt*
Vi minner om konkurransereglene ....
Kun ett bilde fra hver - ellers blir det fort for uoversiktlig. ;)
Alle som legger inn flere enn ett bilder er disket :D ^_^
Utflyttet
16-07-2007, 19:11
Jeg skal nok se i mellom fingrene med mye... ;)
-A
LN-MOW...:old hmm...
Såvidt eg leste....:p Så var det du som skrev det,mens han godeste PH er Diktatoren... hehe
Bare legge ut det eg ville eg... hehe:colgate:
Utflyttet
16-07-2007, 22:01
Men alle har jo fått med seg mitt korstog mot bilder over 840px er jo viden kjent... ;)
-A
Fellowship
17-07-2007, 22:55
Det er grunn til å få oppklart om denne konkurransen handler om sommerens beste bilde, altså et bilde fra sommeren 2007? Det er slik det er å forstå i det første innlegget til ph-ndr her.
Ellers kan jeg saktens grave etter gode sommerbilder tatt før (LN-SSL: Partnair hadde ikke CV-580 før 1985... )
Men poenget er vel å gå ut å skyte noen gode blinker nå i sommer, ikke sant?
Det er vel beste sommerbilde med flytema uansett naar det ble tatt .. og da vil jeg kanskje anta at det trengs litt mer 'liv' i bildet enn bare blaa himmel og et fly..??
Utflyttet
17-07-2007, 23:06
Originally posted by Fellowship
Det er grunn til å få oppklart om denne konkurransen handler om sommerens beste bilde, altså et bilde fra sommeren 2007? Det er slik det er å forstå i det første innlegget til ph-ndr her.
Ellers kan jeg saktens grave etter gode sommerbilder tatt før (LN-SSL: Partnair hadde ikke CV-580 før 1985... )
Men poenget er vel å gå ut å skyte noen gode blinker nå i sommer, ikke sant?
Om du i sommer går ut og skaffer en blink som sier "sommer" og "fly" og er tatt i år har du defintivt en fordel. Det er jo steder det ikek ahr vært så mye sommer, så jeg skal se mellom fingrene med eldre innlegg, men de vil jo bli trumfet av ferskvare. ;)
-A
Utflyttet
17-07-2007, 23:09
Det er vel beste sommerbilde med flytema uansett naar det ble tatt .. og da vil jeg kanskje anta at det trengs litt mer 'liv' i bildet enn bare blaa himmel og et fly..??
Toppløsbilde fra SXM tatt i sommer, kombinert med to stk BU DC-7 på innflyging i bakgrunnen vil nok virke på juryen, ja. ;)
-A :)
Twin Otter
19-07-2007, 00:37
Originally posted by Leorim
Flott bilde. Bare så synd at bane 11 ikke brukes så veldig ofte lenger..... bane 29 var en del i bruk i fjor høst og i vinter så vidt jeg kan huske. Så masse fly komme inn over sandnes/forus og dette særlig på kveldstid. Det har litt å gjøre med at bane 11/29 brukes mye til helikoptertrafikk.....
tabrenna
19-07-2007, 00:57
Slik som sommeren og været har utviklet seg blir DETTE MITT BIDRAG (http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6020465).
Hva er vel bedre enn og komme hjem fra 2 uker med sol og sommer på Rhodos, og hjem til tordenskyer og flom hjemme... :D
Jeg får grave opp et gammelt bilde denne gang om det skal være noe "spesielt" og ikke bare fly og himmel...
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=63708
Toppløsbilde fra SXM tatt i sommer, kombinert med to stk BU DC-7 på innflyging i bakgrunnen vil nok virke på juryen, ja.
Hehe, da er bildet i så fall fake (http://mrarnestad.com/Braathens/index.htm). :rolleyes:
Hvis det skal være med Braathens DC-7 så må man først finne opp en tidsmaskin og dra tilbake for å kjøpe dem en! Syns kanskje det var å legge lista litt høyt…
Toppløst derimot (pluss fly selvsagt) høres bænkers ut mht å påvirke juryens dømmekraft. :colgate:
Jaja..., gammelt, nytt, antall, kvalitet...., jeg lar "diktatoren" avgjøre:colgate:
Mere sommer og ferskere enn dette blir det ikke..., og selv om de som legger inn flere bilder er foreslått disket, bryr jeg meg ikke...
Tatt fra sete 8F om bord i LN-RRA i gresk luftrom kl. 11:31 i dag
http://i61.photobucket.com/albums/h63/Sterkoder/LNRRA.jpg
Virker som at du misset den "skjulte" beskjeden i min siste post, kjære SSL...
Og så DU, av alle! Fortsatt i feriemodus? BU var vel på ditt territorium?
Engage brain? :colgate:
Utflyttet
21-07-2007, 02:06
Originally posted by ANX
Virker som at du misset den "skjulte" beskjeden i min siste post, kjære SSL...
Hinter du at vi får toppløse bilder av LN-SSL? ;)
-A
sirpjalle
21-07-2007, 12:22
Siden sommeren har vært så som så.... Så er vel bilder av fly og sol en sjelden vare/spesielt bilde? :colgate:
Men, hvis man skal bruke et bildet tatt fra denne sommeren, så blir dette bildet litt spesielt og særs representativt for hvordan sommeren 2007 vil bli husket. REGN og GRÅTT vær. :drunk:
Hinter du at vi får toppløse bilder av LN-SSL? ;)
Hehe, hvem vet hva dere sender i PM... :colgate: :colgate: :colgate:
PS: Må visst begynne å gå på byen fredagskvelder (ingen PC), for rørete snakk får man ikke i fleisen dagen derpå. Og så slipper man frenetisk rydding/rengjøring på lørdagsmorran.
:drunk: :cry: ;)
Originally posted by ANX
Toppløsbilde fra SXM tatt i sommer, kombinert med to stk BU DC-7 på innflyging i bakgrunnen vil nok virke på juryen, ja.
Hehe, da er bildet i så fall fake (http://mrarnestad.com/Braathens/index.htm). :rolleyes:
Hvis det skal være med Braathens DC-7 så må man først finne opp en tidsmaskin og dra tilbake for å kjøpe dem en! Syns kanskje det var å legge lista litt høyt…
Toppløst derimot (pluss fly selvsagt) høres bænkers ut mht å påvirke juryens dømmekraft. :colgate:
Sorry, 'ANX'...., og jeg mener det...., hjernen kobles ikke inn før mandag 30. juli kl. 06:50, så akkurat denne "skjulte" beskjeden har gått meg (av alle) hus forbi...:cry:
Jeg klarer fortsatt ikke å se hva den er, nå som jeg vet at det skal være en beskjed der, så jeg har vel lagt igjen hjernen på Kreta kanskje.....
Mmmmmmm...., ferie er uansett godt!!!!:colgate:
Kjære SSL - mine fredagskveldposteretterfredagspilsing TGIF må tas med et kilo salt.
Noen lørdagsmorgener når jeg skal rydde/vaske finner jeg poster som ikke jeg selv engang forstår innholdet av. ALTSÅ: Fredagskvelder uttrykker jeg meg ekstremt krøkkete.
Så håper jeg alle på forumet kan bære over med denne min personalitetsdefekt... :(
Originally posted by ANX
Kjære SSL - mine fredagskveldposteretterfredagspilsing TGIF må tas med et kilo salt.
Noen lørdagsmorgener når jeg skal rydde/vaske finner jeg poster som ikke jeg selv engang forstår innholdet av. ALTSÅ: Fredagskvelder uttrykker jeg meg ekstremt krøkkete.
Så håper jeg alle på forumet kan bære over med denne min personalitetsdefekt... :(
Jada, jeg tar det meste med salt..., i en eller annen vektenhet.
Personalitetsdefekten din er iallefall en grei en, for hva ville vel livet vært uten en liten fredagspils eller to...?:colgate:
Du er ikke den eneste som har måttet rydde etter deg, og enkelte ganger drevet rene brannslukkingen etter et par sniff for mye på cognackorken, så ta det bare heeeeelt med ro;)
Ahhh - da er vi to om det... :drunk:
Hei, vettduhva, nå har vi "hijacket" en tråd IGJEN (duh). Herlig.
Kos deg med ferie, det trenger du! Hele Norge er slow i slutten av juli.
Originally posted by ANX
Hahaha...., ja pass deg nå..., snart får vi vel karantene...:colgate:
Utflyttet
22-07-2007, 02:08
Originally posted by ANX
Dere blir nok henvist til kun å ha tilgang på det nye forumet "Barneoppdragelse og spanking". ;)
-A
Originally posted by ANX
Dere blir nok henvist til kun å ha tilgang på det nye forumet "Barneoppdragelse og spanking". ;)
-A
Jahaha..., takk for den du...
Vi skal skjerpe oss, ferdig nå...:colgate: ;)
Utflyttet
26-07-2007, 00:31
Jeg nominerer dette bildet:
http://forum.scanair.no/download.php?action=img&iid=9750
(Og dermed bildets eier, SE-DYD) ;)
-A
Får ikke åpnet den linken jeg:huh:
Jeg har utpekt meg som jury, dommer og bøddel..
Jeg nominerer dette bildet...
Mjaa.. Meget skeptisk.. :)
Kanskje like greit at linken ikke funker?
Utflyttet
02-08-2007, 14:22
Originally posted by LN-EIR
Jeg har utpekt meg som jury, dommer og bøddel..
Jeg nominerer dette bildet...
Mjaa.. Meget skeptisk.. :)
Kanskje like greit at linken ikke funker?
Det er et bra bilde synes jeg, selve symbolet på alle nordmenn som flyr unna det norske "sommerværet" i full stil. Men jeg er og klar over at jeg kan ikke la emg selv vinne, men noen må jo få noe fart i tråden... ;)
-A
noen må jo få noe fart i tråden...
Er det noen vits i å mase så mye her før fristens utløp, da?
Vi har jo fire uker igjen på oss, og noen sommersoldager må det vel bli innimellom...
Noen ønsker seg visst avstemming tolker jeg ut av et innlegg herover. ^_^
En viss grad av publikumsinnflytelse greitt, men vetorett for dommer/bøddel. :colgate: :colgate:
Det er et bra bilde synes jeg, selve symbolet på alle nordmenn som flyr unna det norske "sommerværet" i full stil. Men jeg er og klar over at jeg kan ikke la emg selv vinne, men noen må jo få noe fart i tråden... ;)
-A
Slapp av, det var en fleip. :)
Men du får ikke med deg at linken din IKKE FUNKER!!?
Utflyttet
02-08-2007, 16:06
Originally posted by LN-EIR
Men du får ikke med deg at linken din IKKE FUNKER!!? :p
Jepp, og derav noe av dette arbeidet. Forumet har et problem med å serve linker direkte til attachments korrekt. Fiks følger. ;)
-A
STARSHIP 2
07-08-2007, 19:27
disig morgen, TU-154 med reverse thrust før nesehjulet er i bakken.. flott fly!
http://img524.imageshack.us/img524/8171/dsc2302mediumaq6.jpg (http://imageshack.us)
Shot with NIKON D70 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=NIKON+D70&make=NIKON+CORPORATI ON) at ENBR
Siden mitt tidligere bidrag overhode ikke hadde noe med sommer og gjøre, tar jeg meg herved den frihet å legge inn et nytt bilde.
Her er vel de fleste faktorene med, sommer (bilde tatt 3/8-07), sol ( ja det var sol i Kr.sand på fredag) og fly.
Noen som vet hvor LN-IKA har base nå, den holdt jo til i Hardanger for noen år tilbake.
Utflyttet
08-08-2007, 15:58
Aj aj aj! Her har vi en bra kandidat! :D
-A
Skikkelig sommerbilde! Nesten like fint som mitt! ;)
-A
Ja, er ikke dette sommer det da? Såvidt jeg husker starter sommeren offisielt 10. april.
Utflyttet
09-08-2007, 10:03
Originally posted by LN-KOG
Ja, er ikke dette sommer det da? Såvidt jeg husker starter sommeren offisielt 10. april.
Joda, men er forskjell på at det er tatt på en dato som er teknisk sett sommer, og at bildet formidler sommer og fly på samme viset som et sjøfly ved bryggen i solen på sørlandet. :)
Litt på samme viset som vi teknisk sett ikke har kommunisme her til lands, men i praksis er ikke det budskapet som formidles... ;)
-A
Kan man delta med flere bilder?=P
Og når avsluttes konkurransen?
Utflyttet
10-08-2007, 05:58
Originally posted by audunn
Kan man delta med flere bilder?=P
Og når avsluttes konkurransen?
Ja.
Sånn rundt månedsslutt, mener jeg å minnes?
-A
og vi har to eksemplarer av DVD'en fra Sola Air Show til den delte andreplassen
Og er mitt bidrag, gode gamle LN-BIE, som nå dessverre lever i utlendighet.
Kanskje litt på kanten å kalle det sommerbilde, men det er tatt på fjellet (Møsvatn) 915 m.o.h. når høstjakta starter, klar til å fly jegere inn på Hardangervidda.
Siden sjøfly virker å være populært så hiver jeg inn mitt bidrag fra juni-sommern i trøndelag i år.. :D
Da legger jeg også ut et bilde jeg tok i fjor.Tok det fra airpics da jeg har det på en annen maskin uten nett tilgang..
Utflyttet
12-08-2007, 21:21
Nå som vi har fikset ting her, så kan jeg endelig linke til SE-DYD sitt bilde som jeg likte:
http://forum.scanair.no/attachments/9750.JPG
veldig bra bilde fra DYD! Tiltredes!
Jeg prøver meg jeg og:) Noen bilder ifra LN-RRA, på vei til Roma:)
Kun inflight da dessverre:(
Hvorfor kommer ikke bildene opp?;P
Utflyttet
16-08-2007, 20:13
Vel, som sagt i en annen tråd her, om du forsøker å legge de opp og så har et problem, ikke gå tilbake for å editere bort feilene. La de ligge med feil, så er det mulig å se hva som er feil. :)
-A
Er det litt for seint å legge inn bilde nå? Gjør det likevel jeg ^_^
Utflyttet
18-08-2007, 12:48
Dommeren og juryen er veldig opptatt for tiden så noen bilder har vi nok tid til. Hva er deadline jeg satte på dette?
-A
Jeg tenkte at om vi gjorde opp status i denne tråden 31. august ?
Utflyttet
18-08-2007, 13:49
Originally posted by Someone
Jeg tenkte at om vi gjorde opp status i denne tråden 31. august ?
Da er det jo enda tid å legge til fine bilder. :)
-A
sail4fun
19-08-2007, 18:38
Mye snakk og få bilder her ! , men folket venter vel til siste dagene med å komme med perlene ?
anders320
21-08-2007, 23:25
LN-RNC som lander i Molde i solnedgang 21. august 2007.
Sugd rett ut fra minnebrikken og ut på forumet!
Utflyttet
22-08-2007, 12:52
Siden vi snart nærmer oss slutten på dete så tenkte jeg at jeg kunen single ut de jeg synes er mine favoritter så langt, i kronologisk rekkefølge:
- LN-MOW sin Thai 747 i Alaska: http://home.no.net/~mow/flypics/ANC050629/003.jpg
- Savipix sin Cessna i gresset: http://forum.scanair.no/attachments/9236.jp
- Ollie sin Dakota: http://forum.scanair.no/attachments/9406.jpg
- SE-DYD sin MD: http://forum.scanair.no/attachments/9750.JPG
- N-3PB sitt av Fonnafly: http://forum.scanair.no/attachments/10509.jpg
- andeik sin F50 i Molde: http://forum.scanair.no/attachments/11068.jpg
Så vet de som kommer på slutten med mer hvem de har å hamle opp med. ;)
kaste meg me eg og... med mitt bilde av LN-ONO, Sikorsky S-92 tilhørende Norsk Helikopter fotografert på Flesland 16 August;)
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/bergen/LN-ONO.jpg
- LN-MOW sin Thai 747 i Alaska: http://home.no.net/~mow/flypics/ANC050629/003.jpg
Ikke Thai, Kalitta. ;)
Et bidrag fra oss borte i vest hvor propell er best:p
Ingen MD fra SE-DYD - Fokker...fra Austrian???
Utflyttet
24-08-2007, 06:48
Helt korrekt når jeg ser på detaljene, og det er noe rødt på toppen av haleroret. :)
-A
Mitt bidrag til denne konkurransen:
Årets første kaste-skjorta-dag kom uvanlig tidlig, og ble dermed ekstra god! :p
- Skrotten begynner å tine opp. Finne frem en cap. Mmm, solsvette. Sitte tilbakelent på brygge og myse utover glitrende småkrusninger. Nyte brummingen av sekssylindrede flymotorer. Seilbåter glir sakte borti varmedisen. God tid til å skyte alt med vinger som rører på seg:
http://i185.photobucket.com/albums/x60/Nordstjernen/P1050895-840.jpg
Fortsatt ett par timer til vi skriver September, så om det ikke er for sent, prøver jeg meg med dette bildet...
Er nok ikke den beste fotografen av oss, så bær over meg med kvaliteten på bildet... men tilbake til bildet, dette må da være ferie..... OK-TVD tar av for Praha, med sjefen min ombord :colgate: (resten av setene er fyllt opp med kunder som har "vunnet" nettopp denne charterturen.....)
http://i49.photobucket.com/albums/f288/Vognmann/Fly/OK-TVD.jpg